C2 11a sessió
Núm. Expedient: 01
Subdirecció Operativa de la Policia
Ref: #c2cast19
RELACIÓ DELS FETS
18.00: És l’hora i tots els refugiats situats al recinte entrem a classe. El professor arriba amb el material que farà servir aquesta jornada. Ens pregunta, com ja és habitual, amb què ens vam quedar de la sessió anterior. Gairebé tots coincidim amb el tema de la gravació radiofònica.
18.05: Cal fer el relleu dels agents X,Y i Z.Tots vam tancar els ulls i espero no sortir elegit. Però aquesta vegada noto el cop a l’esquena: seré jo l’agent X!
18.10: Quan finalitza la recerca dels nous agents, el professor ens explica el que farem a la sessió d’avui. Sembla preocupat ja que no apareix l’informe de l’anterior agent X, del qual havíem de fer la revisió.
18.15: El professor ens proposa el primer joc. Tots nosaltres hem d’agafar un paper d’un dels gots situats al mig de la classe. Aquests papers porten un missatge ocult que hem de desxifrar. La feina consisteix a trobar els companys que duen el mateix missatge. Són uns números separats per guions i ens posem a treballar per grups. Al cap d’una estona, descobrim que cadascun dels números correspon a una lletra de l’abecedari. El professor pregunta què podria ser. Resulta ser el nom d’un vaixell. Hem tingut sort! Dels cinc vaixells que hi havia, només quatre sortiran del port, justament on són tots els refugiats amb destinació a Veracruz (Mèxic).
18.25: El professor reparteix a tots nosaltres un passaport i un full en blanc. Abans necessitàvem recuperar “la carta de refugiat”, ja que és un requisit indispensable. Tots la busquem i seguim les instruccions per completar el passaport. Emplenem les caselles que corresponen al núm. d’expedient, seguit del nom i primer cognom. La bona notícia és que recuperem l’autèntic segon cognom, però la resta de dades segueixen sent falsejades. Per tant, no estem salvats del tot…
18.35: El professor ens alerta del fet que hi ha “agents infiltrats” i els hem de posar al descobert. Cadascú ha de pensar dues oracions, enllaçar-les amb doncs i després posar-les en comú amb el grup.
18.40: El professor posa un vídeo per resoldre dubtes sobre doncs: el pots substituir per per tant; el perquè expressa causa i posat que expressa una condició. Després fem un exercici per emplenar els buits amb els connectors que estem treballant.
18.55: Fem un altre joc. En aquest cas hem de fer el nostre nom amb diverses parts del cos, començant per la mà dreta, la mà esquerra, el peu dret, l’esquerre, el cap i el cul. És molt divertit.
19.05: Aparei l’informe de la sessió anterior. El revisem per grups i després, la posada en comú amb la resta de companys. El professor recomana que quan elaborem els informes utilitzem el punt i seguit en lloc de punt i a part. Surten alguns dubtes: canviar l’expressió menys mal per la de sort i algun altre de puntuació.
19.25: El professor reparteix un full en blanc, reciclat. Ens demana que contestem de forma anònima tres coses que ens agraden del curs i tres que no.
19:40: Després sona la música de Rosalía Milionària i ens dona els pàmies guanyats per les tasques realitzades, però l’alegria dura poc. Hem de pagar el viatge a Mèxic. El professor ens pregunta quina és la distància entre el nostre camp de refugiats i la ciutat de Seta. Hem de multiplicar aquesta xifra per 10. El resultat és el preu que hem de pagar per embarcar. Gairebé tots els refugiats ens quedem de nou sense pàmies.
CONCLUSIONS
Les butxaques estan buides però amb la il·lusió de ser lluny del camp de refugiats. Aviat arribarem a Mèxic i continuarem el nostre viatge, on esperem guanyar molts més pàmies.
Agent X
Vaixell Sinaia rumb a Mèxic
……………., 5 de novembre de 2019
Cap comentari
Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.