• 7a sessió Suficiència 2

    De deflam, extreta d’http://www.flickr.com/photos/99051133@N00/5158009375

     

    Aquesta classe va constituir la cloenda de la unitat 1 i el començament de la unitat 2. Després de llegir el dietari del dia anterior, vam posar fil a l’agulla amb exercicis en grup. Per parelles ens vam corregir els textos instructius, i per avaluar-los vam fer servir la següent graella:

    UN TEXT INSTRUCTIU

     

    SERÀ… SI…

    Adequat

    • Presenta un títol atractiu.
    • El registre s’ajusta al receptor.
    • La disposició és la del text (recepta, les instruccions del moble…).
    • El text és objectiu.
    • El text dóna instruccions.

     

    Coherent

    • Té una introducció per justificar les ordres.
    • Segueix un ordre lògic.
    • Utilitzem un lèxic precís.

     

    Cohesionat

    • Utilitzem els temps verbals de les instruccions (imperatiu, perífrasis…).
    • Utilitzem sinònims.
    • Utilitzem marcadors d’ordre (pautat / redactat).
    • Puntuació (punt i comes).

     

    Correcte

    • Si estan ben escrites i no són un esquer per pescar perles.

     

     

    Per acabar la unitat 1 vam  repassar  tot allò que hem après, com ara:

    Els textos instructius - Què heu après en aquesta unitat

    • Les quatre característiques que ha de tenir un text instructiu: adequat, coherent, cohesionat i correcte.
    • Que els textos instructius poden ser pautats o bé redactats.
    • L’aparició dels marcadors o connectors temporals: adverbis i locucions adverbials de temps, oracions subordinades adverbials, etc.
    • Els temps verbals que s’empren en un text instructiu:
      • Gerundi: sempre ha d’expressar anterioritat o simultaneïtat, mai posterioritat.
      • Oracions subordinades o adverbis de temps
      • Perifrasis verbals: verb+infinitiu  o verb+gerundi
      • L’imperatiu: la combinació de present d’indicatiu o subjuntiu en segona persona.

    Abans de començar la unitat  2 van realitzar  una valoració del curs.


    Les coses que mes agradaven  al grup van ser:

    • L’autonomia per a  treballar.
    • Els companys i els treballs en grup.
    • La dedicació del professor.
    • Les  classes amenes.

    Els aspectes que podrien millorar  serien:

    • Repassar més gramàtica.
    • Les cadires.
    • La lletra del professor.

     

    La unitat 2 anirà adreçada a aprendre el bon ús dels textos predictius. En Jaume ens va indicar uns quants exemples, i en grups havíem de escollir la temàtica del text. Uns van escollir la predicció meteorològica, uns altres l’horòscop, política, economia, etc. De qualsevol manera, el que els textos predictius expressen és una possibilitat, una probabilitat o una condició;  és a dir, tots hauran de portar formes verbals en futur o present de subjuntiu.

     

    Per tal d’emprendre aquesta tasca, el Jaume ens va donar temps per començar a esbossar el que seria el nostre text predictiu.

     

    Fins aquí va arribar la nostra sessió. La Sonia i el Toni esperem que hagueu tingut un bon Dia del Treballador.

    Opinió del Toni: no és per fer-li la gara-gara,  però m’agrada molt la estructura de la classe i com els continguts se succeeixen. Aquesta metodologia d’aprendre, de vegades deductiva,  és motivadora i engrescadora. Jaume, ¨kudos¨.

    Opinió de la Sonia:  estic d’acord amb l’opinió del Toni, les classes ens fan pensar i treballar de manera autònoma això permet assolir molt més els coneixements i en facilita l’aprenentatge.

    Print Friendly, PDF & Email

Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share