• Avís per a navegants

    Advertència

    Vam acordar que cada dia un de nosaltres s’encarregaria d’escriure l’acta de la sessió. Com que volem aprendre dels errors, publicarem aquestes actes sense revisió textual. Confiem en la proposta didàctica que plantejarà el professor. Per tant, estalvieu-vos de corregir-nos les entrades, en canvi us agrairem si escriviu un comentari destacant algun aspecte positiu del text o bé per si voleu participar en les nostres reflexions.

    Article complet

  • C2 1a sessió

    Extreta d’https://pixabay.com/static/uploads/photo/2015/05/31/12/00/nerves-791393_640.jpg

    Vam començar la sessió demanat informació a companys per poder presentar-ne un. Tot seguit, vam haver de desentrellar aquest enigma.

    Després, vam pensar en dubtes que teníem sobre el curs. Cadascú va llegir un dels reportatges dels companys del curs passat.

    Vam llegir el document PLA DE CURS c2

    I aquestes són les pistes que havíem de mirar si haguéssim comptat amb la connexió.

    Article complet

  • Triant una presentació

    Ens ajudeu a triar la presentació més adequada per al nostre grup.

    Article complet

  • 4a sessió Suficiència 3

    Bon dia a tots,

    És el primer curs que faig, així que encara no us conec bé a tots; però estic segura que ben aviat ens anirem coneixent.

    Dijous passat, per començar, la Lourdes ens va repartir uns paperets amb quatre temes diferents sobre verbs. Els temes tractats van ser els següents:

    – Perífrasi verbal – perífrasi de probabilitat
    – Temps verbals en oracions compostes (correlació verbal)
    – Verbs velars + imperatius
    – Gerundis + infinitius i gerundis incorrectes

    Ens vam dividir per grups segons el tema que ens havia tocat, i es tractava que cada grup fes un resum explicatiu sobre el seu tema per al projecte del curs, que és, com recordareu, “Com sobreviure a l’S3”. Per cercar la informació vam utilitzar el llibre que ja tenen els alumnes de l’any passat, així com uns llibres que ens va deixar la Lourdes.

    Vam estar una bona estona, cada grup treballant en el seu tema, fins que ho vam donar per acabat, i la Lourdes es va emportar un full per tema, a fi de fer fotocòpies per a tothom. El proper dia de classe posarem en comú tots els temes.

    Llavors vam passar a un altre assumpte: l’article d’opinió. Vam llegir entre tots l’article “Semàfor vermell”, per tal d’estudiar les conjuncions causals.

    – Doncs / perquè: “doncs” vol dir “en conseqüència”. Si podem posar “perquè” i sona bé, no podem utilitzar “doncs”. (Exemple: “Aquest matí he fet tard a la feina perquè m’he adormit” – “Així doncs, m’han fet fora de la feina”).
    – Degut a / a causa de: “degut a” no és causal, només és correcte quan és el participi del verb deure. (Exemple: “A causa de la pluja, s’ha suspès el concert” – “L’accident va ser degut a l’alcohol”).

    Corregim el text i veiem com està distribuït: introducció, opinió, explicació i conclusió, amb propostes.
    A continuació, llegim un altre text com a exemple d’article d’opinió. La conclusió és que és massa pujat de to, s’han de suavitzar més les expressions i no ser tan contundent.

    Per a la setmana vinent, la Lourdes ens va proposar buscar articles d’opinió o cartes del lector i portar-ho a classe, així com entrar al blog per tal de descarregar i imprimir el que falta de l’examen (model de prova), que és: comprensió oral, comprensió lectora i expressió escrita (article d’opinió o carta al director i un apunt en un blog).

    De deures hem d’escriure l’article d’opinió del model de prova de l’examen S3.

    Vam corregir l’exercici 4 de la prova i vam donar per finalitzada la classe una mica abans de l’hora.

    Bon cap de setmana llarg i fins dimarts, que serà com un dilluns!

    Elena

    Article complet

  • Bàsic 1 matí (3a i 4a sessió)

    Hola,

    Aquesta setmana ens hem preguntat el número de telèfon, l’edat i el lloc on vivim.Per això, hem vist els números:

    números (telèfon)
    números (edat)

    També hem vist, els verbs “viure” i “tenir”.

    verb tenir i viure.pptx

    Finalment, vam veure frases que necessitarem a classe. Per dir com s’escriuen, vam veure el nom de les lletres.

    Fins dimarts,

    Lourdes

    Article complet

  • Bàsic 1 tarda. El calendari

    Calendari

    www.flickr.com/photos/dafnecholet

    Dimarts:

    Fitxa de presentació d’un company i presentació pròpia.

    Fitxa de presentació (Act. final unitat 1)

    A partir d’aquesta fitxa vam treballar els números en català; si voleu practicar més:
    Els números
    També van aprendre els noms d’alguns mesos de l’any. Aquí els podeu trobar tots:

    1. Gener
    2. Febrer
    3. Març
    4. Abril
    5. Maig
    6. Juny
    7. Juliol
    8. Agost
    9. Setembre
    10. Octubre
    11. Novembre
    12. Desembre

    Dijous:

    En un calendari vau marcar les dates que són importants o especials per a vosaltres: dates d’aniversari de la família, festes nacionals, festes religioses…

    Per això, vam conèixer algunes paraules que serveixen per anomenar els membres de la família:
    Vocabulari relacions familiars
    Us afegeixo la conjugació del verb VIURE (vivir) i el verb TENIR (tener).
    Verb viure i tenir

    Per acabar, vam fer un exercici de relacionar preguntes i respostes.
    Cada alumne/a tenia una targeta amb una pregunta o una resposta i havien de buscar per la classe qui tenia l’altra part.
    Felicitats! Ho vau fer molt bé!!!

    Article complet

  • 3a i 4a sessió Bàsic 3.

    P1520909
    www.flickr.com/photos/antoniomarinsegovia

    Aquesta setmana hem vist algunes paraules que serveixen per indicar quantitat.
    Si voleu practicar més:
    Molt, gaire, gens

    A més a més, dimecres vau presentar un company a partir de l’entrevista que li vau fer. D’aquesta manera, vam conèixer algunes aficions ben interessants, com ara llegir, ballar…

    Per acabar, per parelles, vau parlar sobre gustos i preferències:

    Quina música t’agrada més?
    Quin menjar t’agrada més?
    Quines pel·lícules t’agraden més?
    Quin animal t’agrada més?
    Què t’agrada més: el mar o la muntanya?
    Què t’agrada més: un gos o un gat?
    Què t’agrada més: el dia o la nit?

    Aquí trobareu més exercicis:
    Unitat 10. Expressar gustos i preferències

    Per dimecres heu de fer dos exercicis per practicar els quantitatius.
    Ah! Us recordo que dilluns no hi ha classe.
    Bon cap de setmana.

    Article complet

  • 3a sessió Suficiència 3

    Hola, bon dia,

    Abans de tot, vull donar la benvinguda a tots els nous companys.

    El dimarts passat la Lourdes va portar el seu ordinador a classe per treballar en els exercicis que vam fer a la classe anterior, i perquè sapiguem utilitzar recursos com el Termcat i el diccionari DIEC, així com cercar i resoldre dubtes gramaticals.

    Per exemple, vam corregir aquesta frase:

    Ha treballat amb l’elaboració d’embotits

    a > + lloc

    en > + (un/una//uns/unes/aquest/aquells… + lloc

    lloc figurat > en (busca-ho en el diccionari)

    La manera correcta:

    Ha treballat { a la fàbrica d’embotits, en una fàbrica d’embotits, en l’elaboració d’embotits.

     

    Posteriorment, vam fer una pluja d’idees i vam parlar sobre la distribució per mantenir els 20 punts per a la nota final de classe, que consisteix en:

    * Article d’opinió

    * Dietari al bloc

    * Tasca escrita, com sobreviure a l’S3?

    * Lectura de un article d’opinió/carta al director d’un diari en veu alta.

    * Graelles

    * Intervenció oral (vídeo), encara per decidir.

    Tot això suma 20 punts

    Per últim, hem corregit els exercicis de la prova S3 que van quedar pendents.

    De deures hem de fer els exercicis de gramàtic i lèxic de la prova S3.

    Yackie

     

    Article complet

  • Suficiència 3 (1a i 2a sessions)

    Bon dia,

    La setmana passada vam començar el curs. Com que hi ha alguns companys nous, vam fer una activitat per conèixer-los i en vam escriure una petita biografia. Quan en vam fer la revisió, vam posar en comú alguns errors per tal de veure quins recursos podíem utilitzar per trobar-ne les solucions. Els recordeu? Aquí en teniu alguns exemples.

    Li agrada molt fer spinning

    “Spinning” és una paraula catalana? Busquem-ho al Termcat. Al cercador veureu que us demanen “text de la consulta”. Aquí hi escrivim “spinning”. Pel que fa a “àrea temàtica”, hi podem posar “esports”. Heu trobat la proposta que ens fan? Exacte, “ciclisme de sala”.

    països Ara no recordo si va amb una essa o amb dues. Bé, ho buscaré al diccionari: DIEC. Hi busco “país” i veig que no especifica que vagi amb dues esses. Per tant, deu anar amb una essa (si no, ho diria). Continuo llegint i, a més a més, el primer exemple de la definició és “països”. Perfecte, dubte resolt. 🙂

    Mèxic Ara no sé si va amb accent obert o tancat. Ja que tinc el diccionari a mà, hi buscaré mexicà. A veure què diu… Diu “natural de Mèxic”. per tant, accent obert.

    Dimarts acabarem de revisar la resta de biografies. Vam veure també l’estructura de la prova. Si no vau venir, aquí la teniu : estructura prova S3 Us vaig demanar que féssiu els dos primers exercicis de gramàtica (és a dir, el 3 i el 4) sense consultar cap tipus de material. Es tracta d’una avaluació inicial. Per tant, no patiu si teniu molts dubtes. És normal… Us deixo, també, l’enllaç del model de prova del curs S3 perquè el pugueu imprimir, el solucionari i l’arxiu de so amb la comprensió oral.

    A continuació, vam triar projecte per a aquest curs. El nostre projecte serà: Com sobreviure a l’S3? Aquesta és la foto de la pluja d’idees que vam apuntar a la pissarra.

    foto (9)

     

    Finalment, moltes gràcies a tothom per la festa sorpresa! Em va fer molta il·lusió 🙂

     

     

     

     

    Lourdes

     

    Article complet

  • 2a sessió bàsic 1 (matí)

    Bon dia,

    Dijous ens vam conèixer una mica més. Vam preguntar el nom i el país dels companys. Aquí teniu  els cartells que vam fer.

     

    Fins després!

    Lourdes

    Article complet


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes