• Sessió 16a B2

    Ahir vam repassar les paraules que vam treballar per conèixer sobre els llocs que vam visitar en la sortida. Després, vam pensar en una activitat per a la cloenda: Els altres cantants.

    Per demà, cal preparar les preguntes que respondreu per explicar la vostra biografia i exposareu la proposta de sortida.

    Article complet

  • 15a sessió Intermedi 3

    Bona nit,

    Dijous passat vam elaborar el mur d’agraïment als errors. Cadascú de vosaltres en va seleccionar un, el va escriure en un post-it, el va compartir amb els companys, li va donar les gràcies per l’oportunitat que ens ha ofert d’aprendre i se’n va acomiadar.

    Demà farem la prova. Us deixo aquesta cançó per agrair-vos el camí que hem fet plegats i per recordar-vos que tot és possible. Per tant, tot i que estic convençuda que anirà molt i molt bé i que no la necessiteu, sort!

    Lourdes

    Article complet

  • Sessió 15a B2

    A les 11.15 vam iniciar la sortida per conèixer els llocs més emblemàtics de Castelldefels. La Johanna ens va explicar sobre el Castell. L’Aliou i la Celia ens van informar sobre les torres de guaita. La Mechi ens va parlar del Canal Olímpic. Haurem d’esperar demà perquè el Chema ens informi sobre la Cova Fumada.

    A la comunitat, teniu l’àlbum fotogràfic de les dues sessions. Cliqueu aquí.

    Article complet

  • Sessió 14a B2

    Vam rebre la visita de Jose Ángel Ruiz Pérez. Ens en va explicar el motiu: proposar-nos acompanyar-lo per un itinerari per Castelldefels per visitar llocs emblemàtics.  Cada parella se’n va encarregar un. Va treballar l’activitat que havia ideat el Jose. Finalment, vam acordar el dia i l’hora de la sortida.

    Després, vam continuar la sessió. Cada grup es va encarregar de planificar una sortida per visitar un lloc de les rodalies, relacionat amb el projecte.

    Tot seguit, vam recordar quines estructures podíem utilitzar a l’hora de suggerir o proposar una activitat.

    Article complet

  • Els alumnes de l’S2 dissenyen el cartell de la cloenda

    cartell cloenda 2014Bon dia,

    Com ja sabeu, s’acosta la tradicional cloenda dels cursos de català i del VxL del SLC de Castelldefels. És per això que des de les classes hem començat a treballar-hi. En aquest cas, els alumnes de Suficiència 2 i la professora, Neus Andreu, han estat els encarregats d’elaborar-ne el cartell. I aquest n’és el resultat. Us agrada?

    Marisa, Carmen, Laura, tere, Yolanda, Dani, Ana, Carlos, Manel, Consu, Teresa i Neus, felicitats i gràcies per la feina feta!

    Article complet

  • Elemental 1. Moblem el pis

    Moble

    www.flickr.com/photos/rofi

    Aquesta setmana hem seguit practicant oralment l’ús de l’imperfet de subjuntiu i del condicional i hem fet frases encadenades.

    A més a més, ahir vam llegir un fragment de La plaça del Diamant, de Mercè Rodoreda, on es descriu un llit. Vam aprendre algunes paraules noves i en vam recordar d’altres: llit, matalàs, cobrellit, vànova, llençols, manta, flassada
    Després, en grups, vau decidir quin moble us faria falta i en vau fer una descripció.
    Si voleu repassar vocabulari:
    Làmina de la casa

    La casa

    També vam decidir entre tots com seria, més o menys, el guió de la presentació oral del llibre que heu llegit.
    Guió presentació oral

    Per últim, vam començar un nou tema de debat: la televisió.
    Aquesta és la sèrie que va recomanar la Cristina
    Porca miseria
    i que jo vaig confondre amb una altra (amb el mateix protagonista) que es diu
    Plats bruts

    Us deixo els enllaços perquè passeu una bona estona durant el cap de setmana!

    Article complet

  • Suficiència 2. Més pronoms relatius

    Recta final

    www.flickr.com/photos/raiderslight

    Benvolguts companys i benvolgudes companyes,
    Som a la recta final. S’està acabant el curs i per això, vam començar la classe del dilluns, amb molta energia, corregint els exercicis que teníem de lèxic.
    Exercici de lèxic

    A continuació vam treballar amb dues receptes de cuina escrites amb els dialectes valencià i balear. Com a curiositat és que la primera persona d’indicatiu acaba en (e) en valencià, en comptes de (o).I en el dialecte balear la 1ª persona del plural dels verb de la primera conjugació en comptes de (em) utilitzen (am).


    També vam treballar l’ORTOGRAFIA de la B i V.
    Ortografia de la B i la V
    Per acabar vam fer “el gran dictat”.
    Dictat 1 B/V

    Si voleu fer més exercicis:

    Ortografia B i V

    A més a més, vam fer una sèrie de remarques pel que fa als pronoms relatius:
    Informació pronoms relatius

    Dimecres vam començar fent un repàs als pronoms relatius, en especial als verbs preposicionals. La Neus ens va donar una llista amb els més utilitzats.
    A continuació vam veure les propostes dels cartells, (realitzades per la Teresa amb les idees que tots vam proposar per celebrar el fi de curs). En vam escollir dues , a les quals cal afegir un text, format per l’eslògan i les dades de l’acte. Dilluns la Teresa ens en mostrarà el resultat.
    També vam corregir els exercicis sobre la B i V , i vam aclarir alguns dubtes que teníem.
    Per finalitzar la Neus va proposar un nou repte, farem una exposició oral en grups, sobre un tema. Aquí teniu algunes propostes:
    Temes exposicions

    El text ha de ser informatiu (expositiu ,divulgatiu).Tenim tot el cap de setmana per escollir-lo.

    De deures , hem de fer els exercicis de pronoms relatius.
    Bon cap de setmana a tots.

    Article complet

  • 14a i 15a sessió Intermedi 2

    Bona nit,

    Aquesta setmana hem començat a preparar els collage dels poemes de Vinyoli i Martí i Pol que heu triat per a la cloenda. A més, també n’hem començat a preparar la lectura. Estan quedant molt i molt bé. 🙂

    D’altra banda, també hem vist la caiguda de preposició i els usos d’algunes locucions prepositives. Si no heu vingut, la setmana que ve ja us donaré la fotocòpia que he repartit avui. Mentrestant podeu consultar la informació que trobareu en aquests enllaços: caiguda de preposició / a mitjan

    Finalment, recordeu que dimarts vinent farem la classe al Casal de Cultura perquè necessitem ordinador i espai per fer les gravacions. Penseu quina música voleu per acompanyar el poema.

    I això és tot. Molt bon cap de setmana!

    Lourdes

    Article complet

  • 14a sessió Intermedi 3

    Castelldefels, 27 de maig de 2014

    Hola companys,

    Avui dimarts m’ha tocat a mi fer el resum del dia.

    Hem començat fent un repàs dels continguts anteriors.

    MASCULÍ—————————- FEMENÍ

    propi pròpia
    pobre pobra
    alumne alumna
    mestre mestra
    artista artista
    filòleg filòloga
    gendre nora
    emperador emperadriu
    metge metgessa

    SINGULAR—————————-PLURAL

    mixta mixtes
    fiança fiances
    llengua llengües
    accés accessos
    assaig assajos
    índex índexs
    llengua llengües

    Els articles
    El / LA / ELS / LES

    M’agraden molt les postres
    Els afores de la ciutat són una mica lletjos
    M’agrada molt la xocolata
    Tinc el costum d’anar a dormir d’hora
    Ja has estudiat els senyals de trànsit

    Diferència de trànsit———–> conduir cotxes
    Tràfic———————————-> traficar

    O/U
    Jo tusso—nosaltres cosim—vosaltres tossiu—-títol—jo cullo—-nosaltres podem
    Vosaltres sortiu—sufocar—suportar—bufetada—avorrir
    VERB
    collir—cosir—tossir—sortir—escopir
    La O si es troba en síl·laba tònica és una U; en la resta és una O <——— àtona

    SINÓ / SI NO / PERQUÈ / DONCS

    No vaig poder venir perquè estava molt cansada
    De veritat creus això? Doncs no hi estic d'acord
    No li explicaré el que m'has dit si no em deixes fer-lo
    Parla més fort,si no, no et sento
    Han suspès el concert perquè es preveia mal temps

    SI NO = en cas que no. Exemple: Si no plou, anirem a la platja
    SINÓ = oposició. Ex: No vull anar a la platja,sinó a la muntanya

    Després hem fet una prova sobre la intervenció en una conferència de Quim Monzó.

    Una salutació per a tots,

    Bon cap de setmana!

    Juan

    Article complet

  • 13a sessió Intermedi 3

    Bon dia, companys d’intermedi 3,

    Avui hem començat molt bé el dia. La nostra companya, la Noelia, ens ha portat un pastís casolà, fins i tot era més saborós que si fos de pastisseria.

    La part lectiva del curs ha començat amb l’entrega i posterior correcció de l’article d’opinió i la carta, totes dues fetes per nosaltres.
    En el desenvolupament de la correcció la nostra professora ha esmentat alguns errors comesos en general relacionats amb els signes de puntuació, exemple:

    Bon dia, companys,

    Bla, bla …

    A més d’això, la professora ha esmentat que, per exemple, la signatura no porta punt i que quan el comiat no porta verb en lloc de punt hem de posar-hi coma.
    També en forma de repàs ha explicat las excepcions de “la” a l’hora d’apostrofar,

    La + i,u o – hi, hu quan la vocal és àtona = la

    La universitat / la història

    Tot seguit hem parlat de la dièresi en els verbs acabats en vocal + ir. Per exemple: agrair, reduir, conduir…

    En els temps següents aquests verbs no porten dièresi:

    infinitiu – agrair
    futur – agrairé
    gerundi – agraint
    condicional – agrairia

    Després hem parlat d’altres errors comesos d’importància com:

    vindre (no) venir (sí)
    tindre (no) tenir (sí)

    Les parts del dia, les quals porten sempre la preposició “a” al davant : si el substantiu és femení portarà la preposició ” a “+ l’article “la” i si és masculí es formarà amb la contracció “al” provinent de preposició “a” + article “el”

    exemple: el matí ————————— al matí
    la nit —————————— a la nit

    Tot seguit hem fet un exercici semblant al que podria sortir a la prova final, que consistiria en omplir una sol•licitud d’acord amb una estructura determinada:

    Dades personals
    Exposició del fet a sol•licitar
    El que demano
    Signatura
    Datació
    A qui va adreçada

    En l’últim tram de classe hem fet la correcció de la gravació feta per grups Crec que com hi ha quatre grups i cadascú té la llista amb els seus errors no cal mencionar-los tots, llevat esmentar que quan la “o” en un mot és àtona sona com “u”

    Exemple:

    sortida, omplir, etc.

    Això és tot per avui. Salutacions i fins aviat,

    Federico Pons

    Article complet


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes