Codis QR
Si us voleu descarregar les explicacions de la ruta, només cal que tingueu instal·lat en el vostre mòbil un lector de Codi QR.
Si us voleu descarregar les explicacions de la ruta, només cal que tingueu instal·lat en el vostre mòbil un lector de Codi QR.
Us deixo aquesta cançó que us servirà per repassar l’accentuació.
També vam treballar la dièresi.
La dièresi
Si voleu recordar els diftongs:
Els diftongs
Per a la propera setmana heu de fer alguns exercicis d’accentuació i dièresi i un altre de verbs, concretament els verbs ser, estar i haver-hi.
Bon cap de setmana!
https://pixabay.com/illustrations/sport-athlete-track-runner-field-3677470/
Encarem la recta final de curs amb els nervis propis d’abans d’un examen. Només us vull comentar que estic molt satisfeta amb la feina que heu fet durant aquest trimestre i els anteriors i que estic segura que podreu superar la prova.
Aquesta setmana ens hem dedicat a aprofundir una mica més en la combinatòria de pronoms i també hem repassat els verbs.
Si voleu practicar més els verbs:
Temps verbals
Per a la setmana que ve heu de fer l’últim article d’opinió del curs.
https://pixabay.com/photos/children-win-success-video-game-593313/
Bon cap de setmana!
Aquesta és la ruta que us ha preparat el grup B3. Visitem la Barcelona esclavista. Si voleu escoltar les explicacions, cliqueu l’enllaç que hi ha a cada punt negre. Recordeu que la sortida és el 6 de juny a les 10 h.
Hola, amics!
Dijous passat només vam escriure una nota perquè érem sis persones. A continuació, vam llegir un paràgraf i hi vam escriure un títol. Vam fer d’estàtues i escultors. Vam parlar què sabíem abans i què sabem ara de l’esclavitud. Vam escoltar la cançó i vam assajar-la. I, després, la vam cantar.
Agraïm la vostra col·laboració,
Hola, amics!
Dimarts primerament vam compondre un resum del que vam fer la classe passada. A continuació, vam parlar del Dia Internacional de Record de les Víctimes del Comerç d’Esclaus i de la seva Abolició. És el dia 23 d’agost. Vam mirar un vídeo sobre l’esclavitud i vam crear preguntes relacionades amb el vídeo. A més, vam llegir el text de la història de l’esclavitud. Com a minuts de descans, vam jugar a un joc. Vam fer una tempesta utilitzant les nostres manes i els nostres peus.
Agraïm la vostra col·laboració,
Dimarts vam estar comentant les notícies que havíeu redactat sobre la tertúlia a què vam assistir.
Vam corregir els exercicis de discurs directe i discurs indirecte. Si voleu practicar més:
Després vam fer un exercici de lèxic, concretament de frases fetes, en grups. Si voleu practicar més us recomano aquesta pàgina:
Dijous vam començar la classe preparant en grups la presentació oral del personatge que havíeu escollit per fer-ne la biografia escrita.
Vam comentar aspectes fonètics:
Sons i lletres
I també van sorgir alguns dubtes lèxics: dada/data, trànsit/tràfic, provar/tastar…
Per acabar, vam repassar l’accentuació. Aquest tema el continuarem la setmana que ve.
Accentuació
Fins dimarts!
https://pixabay.com/photos/positive-be-positive-smile-smiling-725842/
Aquesta setmana hem continuat treballant els pronoms febles. Vam parlar de la combinació ELS HI, que fem servir molt parlant i que moltes vegades resulta que és incorrecta.
Si voleu saber-ne més:
Els hi OPTIMOT
Dimecres a classe vam escoltar aquest àudio dues vegades:
Àudio model prova
Vau prendre notes per poder fer l’exercici que es titula Escoltar per escriure del model de prova. Primer llegiu-vos bé l’exercici i després escolteu l’àudio. L’enunciat diu escriu un comentari formal. Hauria de ser com un comentari en un blog o en un fòrum. No portaria títol, hi hauria una salutació i aniria signat.
També vam començar a fer una mica de repàs de verbs.
Recomanacions exercici verbs
I també heu de fer els exercicis verbals que us he marcat.
D’altra banda, vam comentar a classe l’esquema que havíeu fet de l’exercici Llegir per parlar. Us demano que graveu la vostra intervenció (per ex. amb el mòbil) i que me l’envieu per correu electrònic. La intervenció no s’ha de basar exclusivament en el text que heu llegit (sobre el gluten), sinó sobre les dietes de moda. De tota manera, heu d’incorporar alguna idea que considereu rellevant del text en el vostre discurs.