Pronunciem bé?

Aquests dos dies que portem ja de curs, alguns m’heu demanat activitats per aprendre a pronunciar i entonar bé el català, doncs bé, us passo un enllaç d’un programa que es diu pronunciem que us ajudara a aprendre i millorar la vostra entonació i la vostra pronunciació. Espero que us sigui molt útil!

M’agradaria que comentéssiu si us va bé, si no, si teniu dubtes, feu els comentaris aquí mateix.

Pronunciem

baixa (3)

Música en català

Aquesta setmana han començat els cursos de català de nivell bàsic del 3r trimestre i per a què comenceu amb força ritme us penjo aquest enllaç perquè escolteu música en català i opineu. A banda de practicar l’entonació i la pronunciació en català.

Quina o quines cançons us agraden més?

Quin o quins grups us agrada més? Per què?

 

Música en català

descarga (2)

Què hem fet a classe?

Benvinguts al Bàsic 2!

Aquestes són algunes de les coses que voleu aprendre al llarg d’aquest curs.

SAMSUNG

 

En aquesta entrada del blog escriurem el que fem a cada classe i els deures que hi ha per al proper dia!
Si un dia no heu pogut assistir a classe, mirant els comentaris que han deixat els companys sabreu què hem fet.

Hem assolit els objectius?

Hola a tots!

Recordeu que el primer dia de curs vam fer una llista dels objectius que volíem assolir en aquest curs? Doncs aquí els teniu. Us animo que durant aquests dies hi feu un cop d’ull i compartiu amb els companys les vostres reflexions.

Heu assolit els objectius?
Sí, per què?
No, per què? Què creus que pots fer per assolir-los de cara al proper curs?

IMG03069-20130108-2015

(Cliqueu a sobre de la imatge i la veureu més gran)

Caramelles, mones i ous…

Avui a classe hem parlat de la tradició de les caramelles. Com que alguns no sabíeu què eren, us passo un vídeo d’aquest any:

Al principi del vídeo canten cançons tradicionals que tracten temes bucòlics relacionats amb l’amor, la natura i l’arribada del bon temps. Però al final del vídeo també podeu escoltar una caramella que parla de l’actualitat:

A més, hi teniu la lletra!!

Podeu aprofitar aquesta entrada per comentar el que avui explicàveu a classe: què es fa per aquestes festes al vostre lloc d’origen, què es menja, com se celebra… També us convido a mirar aquest vídeo que parla de la tradició de la mona i, a més, us n’explica la recepta:

http://www.tv3.cat/videos/303049/La-mona-de-Pasqua

Benvinguts i benvingudes al curs de nivell bàsic 3!

Aquesta setmana comença el curs de nivell bàsic 3, espero que el gaudiu molt i que n’aprengueu molt! En aquest curs reforçarem els passats, el futur, el subjuntiu i l’imperatiu, repassarem estructures i ampliarem vocabulari i ens prepararem per a l’examen final de juny. Com ja hem fet al bàsic 2, també llegirem un llibre, però aquest cop podreu triar-ne un entre els que us proposo, i la manera de treballar-lo serà a través del blog, comentant-lo i responent preguntes de comprensió que us penjaré cada setmana. Els llibres són:

L’atles furtiu, Alfred Bosch, Eumo Editorial / Universitat de Barcelona, 2013. [preu aproximat: 9,95 €] – Si voleu conèixer una mica de la nostra història, aquest és el llibre que heu de llegir! Som al segle XIV, temps de guerres i conquestes. El rei Pere i el seu fill Joan encarreguen un atles a en Cresques, un jueu de Mallorca. Ell decideix fer-ne dos: un atles sobre el món conegut i un altre, el furtiu, que reculli també totes les llegendes. En el viatge a Barcelona, l’atles furtiu desapareix i en Jafudà, fill d’en Cresques, intentarà recuperar-lo.

 La caixa de joies, Jordi Dausà Mascort, Publicacions de l‘Abadia de Montserrat, 2010. [preu aproximat: 13,50€] Si esteu buscant una història de misteri, aquest és el llibre que esteu buscant! Què tenen en comú un executiu divorciat, un adolescent tímid, un vell solitari i una infermera que fa el torn de nit? Que a tots quatre els agrada passejar els seus gossos. Una tarda de finals d’estiu troben una caixa enterrada al bosc per on passegen cada dia. Quan l’obren, descobreixen que hi ha joies antigues i molt valuoses. Llavors comencen els dubtes. De qui és la caixa? Per què és allà? I el més important: què han de fer amb les joies? Repartir-se-les, portar-les a la policia? El que no saben és que darrere d’aquella caixa hi ha un secret ben amagat. Una tarda de passeig es converteix en una aventura estranya, perillosa i plena de sorpreses.

La casa sota la sorra, Joaquim Carbó , Columna Jove, 2009. [preu aproximat: 10,95€] Si voleu llegir una novel·la d’aventures, aquest és el vostre llibre! Quan diuen que el Nil és un riu perillós, tothom pensa en els cocodrils. Però això no és res, comparat amb el senyor Ti: un misteriós personatge que dirigeix la casa sota la sorra, la seu d’una organització secreta instal·lada al Sudan que es dedica a tota mena de negocis bruts. Entrar-hi és ben fàcil, però per sortir-ne en Pere Vidal i en Henry Balua estan a punt de deixar-hi la pell.

Bones lectures!!

Benvinguts i benvingudes al curs de nivell bàsic 2!

Aquesta setmana comencem el curs de nivell bàsic 2, espero que el gaudiu molt i que n’aprengueu molt! En aquest curs aprendrem a utilitzar els passats, el futur, el subjuntiu i l’imperatiu, a banda d’ampliar el vocabulari que hem après al bàsic 1. Com veieu, els verbs són una de les parts importants del curs.

A més del que farem a classe, també haureu de llegir un llibre i treballar-lo amb els companys un cop a la setmana. El llibre que haureu de llegir és: Les taules de l’Olívia, Marta Mas Prats, Albert Vilagrasa i Grandia, Publicacions de l‘Abadia de Montserrat, 2010. [preu aproximat: 13,50€]

Aquest llibre tracta sobre una cafeteria molt especial que es troba al barri del Raval de Barcelona, en aquesta cafeteria hi ha unes taules molt especials…

Benvinguts i benvingudes!

agenda

Hola!

Benvinguts i benvingudes al curs de català Bàsic 2. Com ja sabeu, aquí teniu el blog del curs que ens servirà com a diari d’aula. Aquí, setmanalment, fareu una entrada explicant què heu après, què us ha estat més fàcil i què més difícil. A més, també hi penjarem diverses activitats que farem al llarg del curs.

Des d’aquí us animo que hi participeu per poder aprendre, entre tots, de manera més lúdica i dinàmica.

Endavant!