Valorem el mètode?
Primera unitat. Dubto si hem aconseguit capgirar l’aula, però tinc la sensació que hem pencat prou, oi? De totes maneres, cal que apunteu què us ha agradat i què cal millorar per a properes unitats.
Primera unitat. Dubto si hem aconseguit capgirar l’aula, però tinc la sensació que hem pencat prou, oi? De totes maneres, cal que apunteu què us ha agradat i què cal millorar per a properes unitats.
19 comentaris
Víctor Díaz
05 des. 13
21:47 #
En general m’han agradat tant l’enfocament com la dinàmica de les classes. Pel que fa a detalls a millorar, mmmm… Un bar al mateix edifici i un descans de cinc minuts en mig de la classe no estaria gens malament 😉
Anna Izquierdo
06 des. 13
13:20 #
Penso que, tothom a fet el que ha pogut i evidentment uns temes eren més difícils que altres.El fet de dónar-nos informació prèvia mitjançant fotocòpies ha milorat i agilitzat molt
l ´aprenentatge com va ser la classe de la darrera tarda,però en el cas de la classificació dels sons(vocals i consonants) crec que no va anar bé per la dificultat del contingut i finalment tu, Jaume has hagut de dedicar vàries classes explicant detalladament tot i que estàva la fotocòpia davant.
Personalment, crec que fer de xerpes es pot portar a terme però segon com sigui de “pelut” el tema.
Conxi Jiménez
08 des. 13
10:00 #
Felicito la tasca dels xerpes. Es nota que tots han treballat amb ganes. Tot i així, per a mi hi ha temes que m’han quedat més desdibuixats. Parlo dels blocs de categories gramaticals i domini lingüístic. En aquí em faltaria un resum donat a nivell individual o un material de suport. Crec que si l’explicació es queda només en l’àmbit oral de seguida marxa i no es consolida.
Conxi Jiménez
08 des. 13
10:02 #
Ahhhhh, l’ ambient de treball és molt amable i distés, és un bon camp de cultiu….s’ha d’aprofitar.
Conxi Jiménez
08 des. 13
10:13 #
Em sembla que m’he confós…..tocava aquest comentari:
Portem gairebé dos mesos de classe i el que si tinc clar, és que no em fa mandra assistir al nivell D de català. La forma d’aprendre no té res a veure amb la imatge que m’havia fet d’estudiar el Pompeu de dalt a baix, amb ulleres de rata de biblioteca i cara circumspecta.
Tot i així trobo a faltar material a classe. Material de consolidació d’allò que anem treballant (esquemes i exercicis) i correcció in situ amb el professor.
Isabel Rayas
08 des. 13
22:54 #
ELS ALTRES XERPES COM HO HAN FET:
Penso que tothom ha posat moltes ganes en el seu guiatge per portar-nos pel bon camí. Evidentment hi ha temes i temes, i penso que seria interessant poder donar al final de cada un d’ells un esquema sobre allò que s’ha fet. Hi ha un bon ambient i això facilita la relació i la comunicació entre nosaltres.
lourdes carreras
09 des. 13
12:33 #
Seguint la línea del meu article d’opinió… 🙂 potser sí que s’ha capgirat l’aula, però…jo em pregunto si ens ha fet avançar cap als objectius que haurien d’estar assolits en el mes de maig i sobre tot…jo ho necessitava? jo ho volia? potser ser massa sincera no és bo, però jo crec que ens hem allunyat massa de la classe clàssica i que els coneixements que hem d’adquirir tant per fer la prova, com per després posar l’aprenentatge en pràctica en el dia a dia ,requereix de més proximitat amb la teoria i la reiteració de la pràctica. Clàssic? Tradicional? sí. Però se’m demana opinió i la dono. Capgirar l’aula constantment s’acaba transformant-se també en un sistema enclaustrat. A mi m’acaba atabalant. Jo optaria per un sistema més barrejat. Si no necessités un professor, un xerpa professional, no faria el curs;em presentaria l’examen per lliure. I parteixo de la base que el servei té uns professors excel·lents, com ho és en Jaume.
Agustín
09 des. 13
14:17 #
El mètode d’aprenentatge d’aquesta unitat ha estat molt productiu a l’hora d’assolir la matèria, penso que és un mètode que ens deixa relacionar-nos entre els alumnes i també participar en les classes. Per millorar, res.
Carles Imbernon
09 des. 13
20:13 #
Penso que la metodologia basada en la interacció és productiva. Malgrat tot, encara tinc la sensació que potser trobo a faltar més apunts teòrics, un llibre per poder remenar, o més explicacions magistrals del Jaume (som hereus d’un tipus d’aprenentatge molt “estàtic”). Per altra banda, també sento que col•laborar entre tots m’està ajudant a retenir més fàcilment idees bàsiques, que en el meu cas, em cal recordar. Per a mi és el més important per després aprofundir en els continguts. Sincerament estic satisfet amb la dinàmica de la classe. Per acabar d’equilibrar-ho potser afegiria, com he comentat en l’apartat sobre el guiatge dels xerpes, més material de suport per complementar.
Angy Puig
09 des. 13
22:46 #
La preparació de les diferents temàtiques que cada grup ha triat per treballar ens ha obligat a buscar la informació tant en llibres com a “internet”, fins ara els cursos que jo particularment he fet es limitaven a les lliçons d’un llibre determinat. La nova metodologia fa que interpretem d’una altra manera els continguts ja que les dades trobades per diferents vies ens obliga a elaborar cada tema als mateix temps que aprenem.
Dolors Bermejo
10 des. 13
9:50 #
Aquest mètode de treball per a mi és nou. Al començament estava perduda amb aquest sistema de donar les classes, també em vaig atabalar quan vas dir que teníem que mirar el blocs, compartir carpeta, etc. Tot i que ara estic a gust a classe, prefereixo estudiar amb llibres ja que tota la meva vida ho he fet d’aquesta manera.
Jaume Capdevila
10 des. 13
14:46 #
Pel que fa al mètode d’aprenentatge penso que ha sigut positiu en molts aspectes.
Un mètode nou que personalment parlant ha fet la classe més distesa.
Tothom s’ha implicat i em apreciat uns bons debats en els diferents grups. Tal com va dir en Jaume, no ens atabalem, aprofundirem més en tots els temes.
Montse Comas
10 des. 13
19:04 #
Jo encara no he estat capaç de situar-me ni de trobar el meu lloc. L’ambient és fantàstic i la gent té ganes de treballar, i això és bo. Tanmateix, m’està costant adaptar-me al mètode de treball, i tot just ara començo a entendre la dinàmica de les classes. Suposo que les faltes d’assistència són la raó principal del meu desconcert. Veurem què passa d’ara endavant.
Laia
10 des. 13
20:21 #
A mi personalment m’ha agradat molt el mètode d’aprenentatge que hem utilitzat en aquesta primera unitat i no m’importaria repetir. Al principi tenia por de no poder assolir tots els aprenentatges però crec que si treballes individualment i t’ajudes dels companys i companyes pots arribar a gairebé tot. Jo estava acostumada a treballar de forma mes guiada i amb llibres de text, però la veritat és que ara prefereixo no haver-los d’utilitzar i ser jo més autònoma perquè les classes se’m fan mes dinàmiques i amenes. Tot i així, penso que de tant en tant, són necessàries també les explicacions més teòriques i els exercicis pràctics per aprofundir i no quedar-nos coixos en la matèria.
Pilar Cervera Jiménez
11 des. 13
14:53 #
El mètode d´aprenentatge és positiu, perquè interacciones amb tots els companys, creant un ambient molt agradable i aprenent uns dels altres.
Però jo encara estic molt perduda, suposo també que és per les faltes d´assidtència que he hagut de fer.
Penso, com molts companys, que una mica de classe tradicional, uns apunts, llibres i exercicis, no anirien malament per reforçar i consolidar el que aprenem.
Montse Bellot
12 des. 13
17:11 #
M’ ha agradat la metodologia de classe, ja que facilita l’aprenentatge d’una manera amena.Tan sols m’agradaria abans de començar una unitat saber el tema treballaré i així poder preparar-lo una mica i no anar tant perduda el primer dia.
Inés Giménez Franco
13 des. 13
22:55 #
Des del meu punt de vista el mètode té una bona idea de base. Al principi ens vacostar una mica compredre la dinàmica i començar a treballar amb un objectiu clar, però desprès de les tres primeres sessions ja tothom sabia més o menys que havia de fer a la pràctica.
Crec que a mida que utilitzem més el mètode més agil i professional serà, per altre banda penso que com a xerpes hem d´estudiar més, perquè el sistema de xerpes així ho requereix, i que no estaria malament que haguessi una sessió conjunta al final de cada unitat on tothom pugui aclarir continguts no assolits i resoldre dubtes amb el professor fent de mestre tradicional i transmissor de coneixements, però desprès d´haber-los mossegat
Àngels Corominas
17 des. 13
10:40 #
Hem quedat satisfets de les tasques portades a terma per els xerpes.
El fet de treballar amb equip, serveix per apendre , no tan sols els temes proposats, aleshores tambè serveix per l’expressió oral i gaudir dels debats. Entre tots ens em ajudat a aconseguir els reptes i aprendre encara que amb el recolzament del xerpa major; en Jaume, que ha estat indispensable.
Albert Martínez
17 des. 13
18:32 #
És un mètode d’aprenentatge diferent dels que m’havia trobat fins ara durant la meva vida acadèmica. Tot i que al principi sorprèn i et quedes descol·locat, després t’adaptes i treus els aspectes positius. Són classes molt dinàmiques i disteses on no has d’estudiar una teoria de memòria sinó que a partir de treballar els exercicis i posant-los en comú vas aprenent i interioritzant els conceptes.