1. Cathy Salomon

    02 des. 12
    18:29 #

    Hola a tothom!

    Aquesta unitat ha estat molt completa.

    En primer lloc, hem après a fer textos predictius. Per això, entre tots hem creat el nostre programa electoral (hem pensat un eslògan, hem elaborat una introducció breu i concisa i hem estructurat el programa per àmbits i amb propostes dins dels àmbits).
    Ha estat una activitat molt entretinguda.

    També, hem vist que per expressar probabilitat, ho podem fer de dues maneres:
    – utilitzar adverbis de probabilitat (potser, probablement, segurament…)
    – amb la perífrasi de probabilitat DEURE (en present o passat) + INFINITIU.

    A més, hem repasat tots els usos de la coma. I en grups i amb distints textos hem localitzat les comes i hem explicat què ús van tenir.

    Una altre activitat d’aquesta unitat ha estat el repàs dels pronoms relatius. Al començament, ningú tenia clar que eran els pronoms relatius. Però, després de veure uns exemples ha sigut més senzill. A més a més, fer exercicis per practicar-los ens ajuda a entendre millor la teoria.

    I per finalitzar la unitat, hem vist com utilitzar els incisos: si fem un comentari -…-, si és la mateixa informació ,…, ,si són aclariments (…) o si són citacions textuals “…” .

    Aquesta unitat m’ha semblat més fàcil de seguir que la unitat anterior. Ens estem acostumant a una altre forma d’estudi i mica a mica aconseguirem bons resultats.

  2. ana nogueira

    02 des. 12
    20:56 #

    UNITAT 2

    En aquesta unitat, en que ja estem tots una mica més assentats, vaig jo i em perdo dues classes força interesants sobre els Pronoms de Relatius i la Puntuació.

    La puntuació és força difícil encara que no ho sembli, no només en català, sino en qualsevol llengua. Hi ha un cas molt famós, d’un jutge,el qual ante una execució inmediata, demana posar un telegrama que digués:

    “Indult. Imposible execució inmediata”

    Però, lamentablement, la persona encarregada de transcriure aquest telegrama urgent i amb les pressas, va escriure:

    “Indult imposible. Execució inmediata”

    La diferència no va ser petita per al reu.

    A vegadas les diferències -sobre tot en el tipus de puntuació que hem vist en aquesta unitat, la qual obre i tanca- no son gaire fàcils de veure i hem de posar molta atenció per saber qui fa el incís, que vol dir amb aquest incís i amb quina intenció.

    Puc fer un petit resum, posant en primer lloc que, aquest tipus de puntuació, sempre fa aclariments:

    “..” Per a citacions textuals. Per destacar algo concret.
    Quan es tracta de paraules d’una altra llengua si no podem fer servir la “cursiva”.
    (…) Aclariments, els quals es sobreentenen i dels quals, posiblement, podríem prescindir.
    -…- Per un comentari del autor o narrador
    ,…, Per informació complementaria

    Quant als “Relatius”, he de confessar que no he tingut temps encara de estudiar-los a fons, però això no vol dir que no ho vagi a fer -Ho juro, Jaume, pots estar tranquil-.

  3. Teresa Guillen

    03 des. 12
    12:30 #

    Bon dia!
    Aquesta unitat ha sigut una mica més complicada que la anterior, hem après a fer textos predictius utilitzant programes electorals, coincidint amb les eleccions catalanes.
    Hem vist que para expressar probabilitat podem utilitzar un adverbi de probabilitat (probablement, segurament,..) o la perífrasi Deure + infinitiu.
    Desprès hem estudiat els pronoms relatius, mare meva em semblava molt difícil, però poc a poc els estic estimant una mica més.
    I per últim, l’us de la puntuació, sembla una tonteria però quan et poses a estudiar-la mes a fons, t’adones que no es gaire fàcil.
    La meva conclusió es que ha sigut una unitat molt productiva.

  4. Maria Gallardo Gallardo

    03 des. 12
    18:47 #

    Hola a tothom

    Que hem après en aquesta unitat?

    En primer lloc hem après a fer textos predictius, prediccions: econòmiques, polítiques, meteorològiques.
    Entre tots en creat una campanya electoral, formula´n un programa electoral.
    hem treballat que para expressar probabilitat podem utilitzar un adverbi de probabilitat: potser, probablement, segurament, etc…
    perífrasis de probabili deure + infinitiu. Desprès hem vist els pronoms relatius: que, on, el qual, la qual, els quals, etc…
    També en estudiat el us de la coma.
    I per ultim A nivell de relacionat al dictat fet a classe.

  5. Ruben

    03 des. 12
    21:46 #

    Hola a tothom, bona tarda.

    Que hem après en aquesta unitat… ufff com penso que la majoria tornarem a repetir ho mateix i enumerarem com “loritos” les mateixes coses, començaré per dir que el primer que he aprés o que he vist reforçat, és la idea de que tots (o la majoria) dels partits i els polítics fan i diuen el mateix. Amb eslògans que uns i altres reutilitzen en una campanya o en un altre…
    Que per fer això es serveixen de signes de puntuació que nosaltres hem après a utilitzar i analitzar, com la coma, les cometes, guionets, etc., per fer el nostre propi programa electoral i quan diferent pot ser una mateixa proposta si la probabilitat s’expressa d’una manera o altre.
    En aquest sentit també he vist la indignació que tothom tenim amb aquest sistema, la millor prova es el nostre eslògan i les idees que cadascú proposava.

    A més a més hem descobert uns nous amics, els pronoms de relatiu i la seva funció per substituir al nom o tota una oració. Quina il·lusió! 🙂

    Salutacions,

    Rubén.

  6. Elena

    03 des. 12
    22:43 #

    Hola companys.

    Gairebé he de presentar-me de nou, de tant temps que fa que no vinc a classe.
    Per una bronquitis, m’ he perdut la meitat d’aquesta unitat. Però intent posar-me al corrent a través del bloc i de les companyes.
    Aquesta unitat m’ha agradat molt. Això dels pronoms relatius és un repte, i m’agrada. Ha estat molt interesant i hauré de repasar-lo més.
    El tema de les campanyes electorals també m’ha semblat interesant encara que tothom estem farts de la política. Però com diu el Ruben, hem descobert altres punts de vista.
    El que no sembla que sigui dificil és la puntuació però té molta feina.
    I aquesta novetat del dropbox encara no se com anirà. Em sembla una molt bona opció.
    Fins demà companys!

  7. Maria Marin

    04 des. 12
    9:09 #

    Unitat 2

    En aquesta unitat he après a fer textos predictius/ programa electoral.
    – té un eslògan que capti l’atenció
    – té una introducció breu i cocisa
    – està dividit per àmits
    – cada àmbit conté punts concrets
    – els punts estan en futur
    – la introducció està en present
    – indica com s’adquiriran els compromisos

    Hem analizat diferents eslògans per comprovar si era correcte l’us de la coma i per a què servix.

    També hem fet servir els adverbis i la perifrasi de probabilitat.

    A continuació hem recordat com es construeix el pronom relatiu:
    Preposició àtona + relatiu tònic: què (coses),qui (persones)
    Preposició àtona + relatiu compost: el qual/la qual/els quals/les quals
    Preposició tònica + relatiu compost: el qual/la qual/els quals/les quls
    Adverbi relatiu on (només quan ens referim a un lloc).

    A més, hem vist que l’ expressió a nivell (de) tan sol és correcta per parlar de coses en que se estableixen nivells o graus.

    Per últim,hem fet servir l’us dels signes que serveixen per puntuar incísos o aclariments.
    He de repasar els pronoms relatius que encara no domino de tot.

  8. Ana Sánchez

    04 des. 12
    13:22 #

    Bon día a tothom!
    En la unitat 2 hem après a fer textos predictius, els pronoms de relatiu i com utilitzar correctament els signes de puntuació per fer aclariments.
    Per aprendre textos predictius hem fet un programa electoral complert (ha coincidit amb la campanya electoral de Catalunya i hem tingut debats molt interessants). Dins d’aquest programa electoral hem fet un eslògan i els punts més destacats dins de cada tema important que interessa a la societat.
    Hem treballat també pels textos predictius com expressem les probabilitats en present, passat o futur.
    Els pronoms de relatiu els hem treballat amb exercicis, de la manera més tradicional…Són més complicats del que sembla…si pensem en castellà.
    I per últim, els signes de puntuació l’hem treballat amb teoria i exemples de com utilitzar les comes, guions, cometes o parèntesis per fer aclariments.
    Jo he trobat més dificultats en els pronoms de relatiu, però crec que amb la pràctica això es proba superada!

    Fins ara!!
    Ana.

  9. Antoni Gómez

    04 des. 12
    15:08 #

    A la unitat 2 he après que depèn del temps que utilitzem (imperatiu, present de subjuntiu, gerundi,etc.) i on el vulguem utilitzar (programes electorals, publicitat, textos instructius, etc.) tindrá un significat o un altre. Ens podrà implicar més o menys.
    Llavors és molt important tenir consciència de què “estem escrivint” i “a quin públic” va dirigit.

  10. Alejandra

    04 des. 12
    15:21 #

    El contingut d’aquesta unitat m’ha semblat interessant, pels temes específics i perquè m’he adonat de la necessitat de millorar la redacció. Destaco els pronoms relatius, l’ús correcte de signes de puntuació i les claus d’un bon text predictiu.
    Fins ara,

    Alejandra

  11. Montse Gonzalez

    10 des. 12
    23:26 #

    Hola a tothom!!
    La unitat 2 ha estat una mica més intensa i complicada que la primera.
    Hem treballat i après a fer:
    Textos predictius,un programa electoral amb al seu eslògan, introducció, els seus àmbits o punts utilitzant correctament els seus temps verbals, present i futur.
    La perifrasi i adverbis de probabilitat, els signes de puntuació (,..,/
    “…” / -…- / (…)).
    I finalment els pronoms de relatiu (on, què, qui, el/la qual, els/les quals).
    La veritat que ha sigut molt interessant i entretinguda, però penso, que és qüestió de practicar i repassar.
    Ens veiem!!


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share