-
- 21 FEBRER
2013 - 16 comentaris
- Suficiència 3
- 21 FEBRER
Categories
- Agenda cultural
- Bàsic 1
- Bàsic 2
- Bàsic 3
- C2
- Cloenda
- Dia Mundial de la Poesia
- Elemental 1
- Elemental 2
- Elemental 3
- General
- Intermedi 1
- Intermedi 2
- Intermedi 3
- Nadal
- Nivell D
- Notícies
- Sant Jordi
- Suficiència 1
- Suficiència 2
- Suficiència 3
- Voluntariat per la llengua
Històric
Blogroll
Per resoldre dubtes
- Abreviacions
- Diccionari de la llengua catalana (DIEC)
- Diccionari de la llengua catalana multilingüe
- És a dir
- Gran diccionari de la llengua catalana
- Majúscules i minúscules
- Neolosfera
- Optimot (consultes lingüístiques)
- Termcat
- Ús no sexista en el llenguatge
- Verbs catalans conjugats
Recursos per a l'aprenentatge
- Argumenta
- Centre de Redacció
- Comprensions orals Elemental 1 (Passos)
- Comprensions orals Elemental 2 (Passos)
- Comprensions orals Elemental 3 (Passos)
- Converses quotidianes (Com estàs?)
- Converses quotidianes (Qui és?)
- Converses quotidianes (Res més?)
- Curs de Llengua Catalana (nivell B) (Generalitat de Catalunya. Departament de Justícia)
- Curs de llengua catalana. Nivell C (Generalitat de Catalunya. Departament de Justícia)
- Diccionari de dubtes de català oral
- Dictats en línia
- Els signes de puntuació
- Fem de periodistes (xtec)
- Itineraris d'aprenentatge (intermedi)
- Itineraris d'aprenentatge (suficiència)
- Muds de mots
- Parla.cat
- Servei d'Autoformació en Llengua Catalana (UPF)
Vídeos
- Converses quotidianes (Com estàs?)
- Converses quotidianes (Qui és?)
- Converses quotidianes (Res més?)
- Vídeo salutacions (Institut Ramon Llull)
Darrers comentaris
- Tertúlies VxL en català a la Biblioteca Ramon Fernàndez Jurado en
- Tertúlies VxL en català a la Biblioteca Ramon Fernàndez Jurado en
- Inscripció cursos de català en
- Punt de llibre en
- Pràctiques lingüístiques a Castelldefels en
Núvol d’etiquetes
#5dones
#i3cast17
#suspens0
3r trimestre
accentuació
article d'opinió
BIblioteca Ramon Fernàndez Jurado
CINC
Cinema en català
Cloenda
connectors
curs 2012/13
descans cerebral
diacrítics
Dia Mundial de la Poesia
Dia Mundial del Teatre
escriure una postal
imperatiu
imperfet de subjuntiu
invitació
Joan Brossa
Llibre de les bèsties
matrícula
Mercè Rodoreda
model de prova
perquè/ per què/ per a què
precisió lèxica
presentacions
present de subjuntiu
projecte
pronoms
pronoms de relatiu
prova
Puntuació
relatograma
revisió textual
Sant Jordi
teatre
Teatre Plaza
Teresa Pàmies
unitat 1
unitat 2
unitat 3
vocal neutra
Yelmo
16 comentaris
Mari Pau
25 febr. 13
11:55 #
En acabar l’unitat 2 hem de fer balanç: hem après l’ús i la caiguda de preposicions, l’ortografia de la l geminada, i continuat amb les técniques per fer un article d’opinió.
La major dificultat qu’he tingut és amb els pronoms febles, avui en dia encara no tinc massa clar com fer-los servir, per tant, deuré de fer més exerxicis, per sort tenim un enllaç amb els itineraris d’aprenentatge que és molt interessant.
I finalment, hem deixat enllestit el nostre article d’opinió. Ara només ens queda esperar qu’ en Jaume ens ho revisi i comenci a treure perles.
Fins demà!
ANA NOGUEIRA
25 febr. 13
19:08 #
Bona tarda,
Hem acabat l’unitat 2. Com sempre en aquests casos, quant més saps, més dubtes tens perquè cada cop t’adones d’ho poc que saps de tot el que has de saber. És una mica embolicat, però per a mi, és així.
Hem vist l’ús, caiguda i canvi de les preposicions. Teòricament no sembla gaire difícil. La combinació binària dels pronoms febles, això sí que sembla difícil, no tant els exercicis, quan pots pensar-ne, desenvolupar la sintaxi i fer les preguntes adequades, sinó que ho que sembla verdaderament difícil es fer-los servir parlant, quan no pots pensar-ne massa, perquè no acabaries mai de parlar i semblaríem el rei Jorge IV de Anglaterra, quequejant constantment.
En quant a la ela geminada, hem de fer servir la memòria i algunes regles , com per exemple les paraules que comencen per col, il, mil; derivats de paraules que acaben en “ll”, com cristall, metall i… quan més sàpiga segurament sigui més difícil, però de moment amb això és prou.
Sembla que per fi tenim l’article d’opinió a punt de caramel. Va resultar molt més difícil del que semblava ja que la majoria fèiem textos explicatius. Quan llegim un article en el periòdic, sembla tot molt senzill: l’autor dóna la seva opinió. Quan analitzem amb més deteniment com es fa, ens adonem de que la cosa no és tan fàcil. En breus dies obtindrem el resultat de tant esforç.
Fins demà
Elena C.
25 febr. 13
21:54 #
Hola nois i noies,
Sobre la unitat dos tinc una opinió molt positiva. Estic més contenta amb el que he après i penso que hem treballat molt.
Penso que ja era hora de veure això de les combinacions de dos pronoms, ja que fins ara, a mi no em sonava ni de lluny que aquestes podien canviar de forma. Això m’ha deixat bocabadada. I no m’agrada gaire fer cas de com parla la gent al carrer, perquè la majoria ho fa molt malament.
A més de treballar els pronoms febles, hem vist la ela geminada, el canvi i caiguda de preposicions i terminar el guió per escriure el nostre article d’opinió.
Amb el guió i l’article d’opinió també m’he sorprès molt, perquè no anava ben encaminada. Per sort hem arribat a temps de fer-lo una mica millor.
Doncs companys, ens veiem demà.
Bona nit!
Alejandra
26 febr. 13
0:26 #
Hola tothom!
El contingut de la unitat 2 és molt interessant.
Crec que ara tinc eines per elaborar una opinió decent. Haver après la estructura bàsica, organitzar les idees, fer-me contraarguments per a poder completar la opinió i ser més curosa a l´hora de plasmar-la -intentar no escriure com parlo per exemple- em sembla profitós.
Quant a la combinació de pronoms… He de treballar intensament per a poder utilitzar-los amb naturalitat, és el meu “desafiament extrem”.
Bona nit i bona hora!
Anna Izquierdo
26 febr. 13
8:46 #
Bon dia,
És la primera vegada que entenc l´estuctura dels pronoms febles tot i que són dfícils.Referent a l´article d´opinió diré que és bastant espés i que hauré de portar un cronòmetre a l´hora de fer l´examen… .
Per acabar , esmentar que queden poques classes i que ara ! que estic agafant el fil, finalitza el curs.
Mayca Pascual
26 febr. 13
14:05 #
Ho sento… sempre arribo amb el temps justet!!
Hola a totes i tots,
La Janine ens ha ensenyat des d’un primer moment a veure que res és impossible. Em refereixo als pronoms febles… els utilitzo en castellà i era incapaç de veure’ls en català.
Aquesta unitat m’ha ajudat a veure-ho més clar… o no…
Hem après no només aquest punt sinó l’ús i caiguda correcte de preposicions, amb l’ela geminada (l•l) hem fet un bon repàs …
Però sobre tot i el que és més important per mi… tenir més seguretat.
Ara queda l’article d’opinió… ja veurem!
Salut!
Jaume C
26 febr. 13
16:04 #
Hola, bona tarda a tothom.
Respecte a la unitat 2 crec que hem fet molt d’esforç per què no ha sigut un tema fàcil.
Quant als pronoms febles, per mi hem dedicat un temps molt valgut, llàstima que no disposem de gaire més de temps, repassaré a casa.
Vull destacar que aquesta lliçó m’ha anat molt bé per aprendre coses i sobretot per fer el guió de l’article d’opinió amb unes pautes d’ajuda que ens va donar el Jaume, com encetar un tema, com reformular, per presentar una causa, etc.
Queden pocs dies per l’examen i encara molta feina a fer, molts ànims a tots i totes.
Maria Gallardo Gallardo
27 febr. 13
19:00 #
Bona tarda
En aquesta unitat hem aprés aplicar el canvi i la caiguda de la preposició: amb, de, en, a,
Davant de un infinitiu no més A/de i davant de la conjunció que no hi pot anar cap preposició.
En aprés a combinar dos pronoms febles i aplicant-los a la oració, i és aquí on jo he trobat la dificultat, el (CD, CI, CC,) LI, HI, EN,ELS, EL… uf quan penses que ja ho saps arribes a classe els corregeixes i plaf sorpresa t’has equivocat.
I per últim hem treballar el article d’opinió que jo és el que més por el tinc i el que més dificultat trobo a l’hora de fer-lo
Pancho
28 febr. 13
15:44 #
Hola a tots!
La meva avaluació de la unitat dos és molt positiva. Crec que la majoria de les classes compleixen amb un petit objectiu que transversalment considero el més important. La socialització. Independent de la necessitat, per a la majoria, de superar la barrera de la prova del nivell C (que probablement envolta necessitats capitalitzables), crec que el fet social de poder interactuar amb el català, en el meu cas per primera vegada amb molts del meu entorn , ha estat un pas endavant.
Som al CPNL, consorci per a la normalització linguistica, però que és normalitzar? El normal ho disposa la majoria, o la llei. El més adequat ho disposen els experts i especialistes. El millor ho disposa la moral de cadascú. Jo estudi català amb molt esforç, perquè crec que és bo.
Tot això, han estat reflexions que he tingut durant la unitat 2.
Salu2!
Bego
28 febr. 13
20:16 #
Bona tarda a tothom!
Hem acabat la unitat 2, la meva valoració es molt positiva.Hem apres moltes coses com: canvi i caiguda de preposició, l geminada, els pronoms febles.
Hem preparat també la manera de prepara un bon article d’opinió amb les pautes que ens ha donat el Jaume.
Ara,l’esforç final. Repàs i repàs
Cathy Salomon
03 març 13
17:58 #
Hola a tothom,
en la unitat 2 hem repasat el canvi i la caiguda de preposicions. També hem vist els pronoms febles, i sobretot hem fet exercicis de combinació binària de pronoms febles. Tot i així, he de fer alguns exercicis més.
I per finalitzar la unitat, cadascun ha escrit un article d’opinió. A mi m’ha portat algun temps preparar-lo, però crec que no ha quedat malament.
Fins dimarts!
Patricia
03 març 13
21:06 #
Bona tarda!
Aquesta unitat 2 m’ha agradat molt. Hem fet l’article d’opinió, tenint en compte el guió que vàrem fer prèviament. Hem après el canvi i la caiguda de preposició, l’ús de l’ela geminada i hem fet molts exercicis de pronoms febles, a més d’aprendre els connectors que també podem introduir en el nostre article d’opinió.
Ens veiem a classe. Una abraçada,
Patricia.
Antoni Gómez
04 març 13
0:27 #
Hola a tots!
En aquesta unitat hem treballat com fer un bon article d’opinió.
És molt important:
-Tenir clara la idea que volem transmetre
– Començar amb un títol o introducció que capti l’atenció del receptor
– Que estigui estructurat
– Acabar amb un resum de les idees principals.
També hem treballat els pronom febles (què bonics), el canvi i caiguda de la preposició, la ela geminada i l’ús del si no / sinó.
Fins dimarts.
Pamela Valdivia Pardo
04 març 13
1:07 #
Bona tarda,
La meva valoració d’aquesta unitat és positiva, principalment per la dedicació que li hem donat a la combinació binària dels pronoms febles, aquest temps invertit en fer exercicis ha estat força bé, ja que per a mi, i penso que per als meus companys també, és un contingut molt difícil d’entendre i encara més d’aplicar.
Per altra banda, hem repassat el canvi i la caiguda de preposició, i li hem donat vida a l’article d’opinió, que encara estem avaluat.
Pel que fa, a l’article d’opinió, la metodologia que els professors van utilitzar per a què nosaltres poguéssim assolir aquest tipus d’escrit, va ser força bona. Primer, l’elaboració d’un guió ben pensat per a en segon lloc, escriure l’article ràpidament (crec que van fer servir 20 minuts o van ser menys?) ha sigut una bona manera per perdre la por a escriure. Hem vist que en pocs minuts hem pogut fer alguna cosa prou encertada. I ara, després de polir-los, ja tenim alguns resultats penjats al bloc.
Ens veiem aquest dimarts,
Pam
Ruben
04 març 13
23:05 #
Hola, bona tarda a tothom.
Quan vaig fer i vaig penjar el comentari de la primera unitat, vaig parlar del mal somni que havia sigut veure que hi havia casos en que tindríem que posar dos pronoms febles, quan a vegades ja haver d’utilitzar un pronom ens portava mals de cap. Però bé, finalment n’aquesta unitat hem treballat força amb ells i encara que hi ha situacions peculiars i sempre hi ha les nostres amigues “excepcions del català”, sembla al menys una mica més lògica la manera de barallar amb ells.
Per altra banda, hem parlat i ens han donat lliçons per fer un article d’opinió amb el que convèncer als nostres companys, que més es pot demanar? 😉
Salutacions.
TERESA
05 març 13
12:35 #
Bon dia !
Crec que la unitat 2, per mi, ha sigut molt productiva i m’ha servit per adonar-me que he de treballar força per l’examen.
Hem repassat la caiguda i el canvi de les preposicions, l’us de la l geminada y el millor de tot, els pronoms febles combinats que han sigut una mica difícils per combinar-los entre si; però m’ha ajudat molt la explicació del Jaume amb 2 colors per distingir-los.