• S3 Dietari 19/11/13

    Som la Noelia i la Gràcia i avui realitzem el dietari del 19 de novembre de 2013

    Vam començar la classe llegint tots els e-mails dels companys sobre què faríem amb el pare o la mare.
    Després vam valorar la millor proposta i, finalment, vam aclarir tots els dubtes i vam prendre una decisió.
    Seguidament, tots els grups vam llegir les seves propostes definitives, per solucionar el problema sobre l’avi.

    Va sortir el tema de la prova final i la Núria va aclarir molts dubtes que encara tenim i ens preocupen.

    • La prova consta de cinc blocs. Una part escrita, una part oral, una de gramàtica i lèxic, una de comprensió lectora i una de comprensió oral. L’expressió escrita i l’expressió oral són blocs eliminatoris.
    • L’examen es realitzarà en dues sessions , el primer dia es farà la part de comprensió lectora, comprensió oral, gramàtica i lèxic i una expressió escrita. El segon dia es farà l’altra expressió escrita i la expressió oral.

    Posteriorment, la Núria ens va donar una fotocòpia per treballar quan escrivim P/T/C i quan B/D/G.

    Escrivim, P/T/C

    Darrere de vocal tònica, encara que els derivats s’escrigin amb b/d/g.

    Exemple: maluc, salut…

    Darrere de consonant o vocal àtona, si apareixen en els derivats.

    Exemple: ambient (ambientació)…

    Escrivim B/D/C

    B

    En mots acabats en -fob: homòfob…

    En altres casos: àrab, adob,club,tub…

    D

    En adjectius acabats en –id: sòlid…

    En noms femenins, acabats en –itud,-etud:solitud…

    En altres casos: fred, òxid…

    G

    En mots acabats en –fag,-leg,-gog.-fug:neuròleg…

    En altres casos: mag, reg, nàufrag….

     

    Vam fer i corregir un exercici per practicar aquestes normes gramaticals.

     

    Els avis volen tenir els nèts a prop perquè això els aporta felicitat i els estalvia solitud.

    Fer-se càrrec d’un malalt amb un maluc trencat fa anar de bòlit els familiars perquè han d’estar a l’aguait del seu estat.

    Una persona gran dependent ha de tenir assistència d’un traumatòleg, d’un neuròleg, i d’un psicòleg perquè necessita un diagnòstic complet del su estat físic i anímic.

    El malalno millora si no percep atenció al seu voltant, però necessita quietud i tranquil.litat per recuperar-se

    Un avi enllitat ha de ser valent i fer-se càrrecque el seu estat de salut ès delicat, i no pot mostrar-se impacient ni enfadat amb les persones que l’atenen perquè són mags que puguin guarir-lo a l’instant.

    Com a últim punt, la professora va dictar unes frases per practicar l´accentuació, aquestes frases les hem de corregir nosaltres mateixos i portar-les el pròxim dia.

    Opinió personal de la Gràcia:

    Les classes són molt agradables i els treballs en grups són una bona eina per a la gent com jo que encara té una mica de por a parlar.

    D’altra banda penso que ja tenim molt a prop la prova i això em posa molt nerviosa.

    Opinió personal de Noelia:

    Les classes són molt amenes i realitzar activitats en grup millora la comunicació en català.

    Per altra banda, em preocupa moltíssim  la part ortogràfica de la prova.

     

    Print Friendly, PDF & Email

Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share