• S3 Dietari 19/11/13

    Som la Noelia i la Gràcia i avui realitzem el dietari del 19 de novembre de 2013

    Vam començar la classe llegint tots els e-mails dels companys sobre què faríem amb el pare o la mare.
    Després vam valorar la millor proposta i, finalment, vam aclarir tots els dubtes i vam prendre una decisió.
    Seguidament, tots els grups vam llegir les seves propostes definitives, per solucionar el problema sobre l’avi.

    Va sortir el tema de la prova final i la Núria va aclarir molts dubtes que encara tenim i ens preocupen.

    • La prova consta de cinc blocs. Una part escrita, una part oral, una de gramàtica i lèxic, una de comprensió lectora i una de comprensió oral. L’expressió escrita i l’expressió oral són blocs eliminatoris.
    • L’examen es realitzarà en dues sessions , el primer dia es farà la part de comprensió lectora, comprensió oral, gramàtica i lèxic i una expressió escrita. El segon dia es farà l’altra expressió escrita i la expressió oral.

    Posteriorment, la Núria ens va donar una fotocòpia per treballar quan escrivim P/T/C i quan B/D/G.

    Escrivim, P/T/C

    Darrere de vocal tònica, encara que els derivats s’escrigin amb b/d/g.

    Exemple: maluc, salut…

    Darrere de consonant o vocal àtona, si apareixen en els derivats.

    Exemple: ambient (ambientació)…

    Escrivim B/D/C

    B

    En mots acabats en -fob: homòfob…

    En altres casos: àrab, adob,club,tub…

    D

    En adjectius acabats en –id: sòlid…

    En noms femenins, acabats en –itud,-etud:solitud…

    En altres casos: fred, òxid…

    G

    En mots acabats en –fag,-leg,-gog.-fug:neuròleg…

    En altres casos: mag, reg, nàufrag….

     

    Vam fer i corregir un exercici per practicar aquestes normes gramaticals.

     

    Els avis volen tenir els nèts a prop perquè això els aporta felicitat i els estalvia solitud.

    Fer-se càrrec d’un malalt amb un maluc trencat fa anar de bòlit els familiars perquè han d’estar a l’aguait del seu estat.

    Una persona gran dependent ha de tenir assistència d’un traumatòleg, d’un neuròleg, i d’un psicòleg perquè necessita un diagnòstic complet del su estat físic i anímic.

    El malalno millora si no percep atenció al seu voltant, però necessita quietud i tranquil.litat per recuperar-se

    Un avi enllitat ha de ser valent i fer-se càrrecque el seu estat de salut ès delicat, i no pot mostrar-se impacient ni enfadat amb les persones que l’atenen perquè són mags que puguin guarir-lo a l’instant.

    Com a últim punt, la professora va dictar unes frases per practicar l´accentuació, aquestes frases les hem de corregir nosaltres mateixos i portar-les el pròxim dia.

    Opinió personal de la Gràcia:

    Les classes són molt agradables i els treballs en grups són una bona eina per a la gent com jo que encara té una mica de por a parlar.

    D’altra banda penso que ja tenim molt a prop la prova i això em posa molt nerviosa.

    Opinió personal de Noelia:

    Les classes són molt amenes i realitzar activitats en grup millora la comunicació en català.

    Per altra banda, em preocupa moltíssim  la part ortogràfica de la prova.

     

Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share