• Com a xerpa, com t’ha anat?

    Avaluació 2

    Escriviu un comentari relatant i valorant la vostra experiència com a xerpes.  Potser aquestes preguntes us poden ajudar a preparar el comentari.

    • Quin objectiu havies de preparar?
    • Com ho heu fet?
    • Com has participat en el teu grup d’experts?
    • Què us heu qüestionat?
    • Què ha anat bé i què hauríeu de millorar?
    • Per què has assolit l’objectiu
    Print Friendly, PDF & Email
  1. Anna Izquierdo

    06 des. 13
    13:04 #

    L´objectiu del nostre grup van ser: els signes de l´alfabet fonètic internacional(vocals).
    Cada un de nosaltres va buscar informació.Jo concretament ,vaig anar a buscar-la a la biblioteca i he participat fent el que he pogut doncs és un tema difícil el qual mai havia vist.
    M´ha agradat molt la complicitat del meu grup però evidentment s´ha de millorar estudiant
    perquè per la meva part no ho he assolit.

  2. Conxi Jiménez

    08 des. 13
    10:04 #

    El meu objectiu de sherpa era el de poder aconseguir transcriure un embarbussament.
    Com a grup, vam superar l’impacta de pensar que no teníem ni idea de per on començar. Ens vam poder relaxar una mica gràcies al full de ruta proporcionat pel Jaume. Tot i així, treballàrem punts que no calia. No era necessari, de moment, aprofundir tant…
    Crec que tots els integrants del grup ens hem implicat força….Potser fins i tot massa. Ens queda saber destriar el que és important del que no, i també saber transmetre la informació trobada. Com a sherpa he de millorar la manera d’explicar a la resta de la classe i també trobar la forma que aquesta treballi i manipuli el coneixement que li proporciono.

  3. Isabel Rayas

    08 des. 13
    22:41 #

    COM A XERPA COM M’HA ANAT:
    Buf! En un primer moment la cosa va estar complicada. Tot el que implica la transcripció fonètica sempre m’ha fet molt de respecte. Menys mal que he tingut uns companys de viatge fantàstics i poc a poc vaig aconseguir relaxar-me una mica. Està clar que per poder un fer un bon guiatge has de tenir molt present quins són els punts claus del tema que has d’explicar. I penso que no ho acabava de tenir molt clar. Vaig fer el que vaig poder i penso que alguna cosa van aprendre. Va anar molt bé tenir el suport en paper on sortia l’alfabet fonètic i poder compartir-lo amb la resta de companys.

  4. lourdes carreras

    09 des. 13
    12:16 #

    El nostre grup havia de guiar als altres respecte el tema del gènere. Tot i les fluctuacions de presència crec que ens hem entès bé i el resultat ha estat positiu: simplificar l’esquema ( full de ruta) i després …estudiar, perquè hi ha força excepcions i mals usos que copiem del castellà.
    Personalment , com a xerpa, he d’aprendre a moderar-me i adaptar-e al ritme dels altres, però també té a veure amb l’estil de classes, que potser no és massa proper a les meves espectatives, però això ho comentarem en un altre espai.

  5. Agustín

    09 des. 13
    14:30 #

    Al principi el grup estava una mica perdut, ja que no havien realitzat mai una tasca d’aquesta envergadura, segons anàvem parlant, van treure unes conclusions de com havien que plantejar el repte de Xerpa, finalment amb l’ajuda del Jaume tot va anar molt bé i van realitzar un bon treball de Xerpa.

  6. Carles Imbernon

    09 des. 13
    18:26 #

    Els segons xerpes de la fonètica ens havíem d’encarregar de les consonants, al meu parer una tasca bastant feixuga (crec que somiaré un parell de setmanes més amb l’embarbussament…) Penso que ens n’hem sortit prou bé com a grup, sobretot gràcies a la dinàmica de treball positiva i a un ambient col•laborador i distès, però encara queda molt per fer. He comprovat que és important ser pràctics a l’hora d’escollir la informació més rellevant, i això encara és millorable. Personalment, encara no em veig capaç d’afirmar que puc ser un bon xerpa, per tant no estic segur d’haver assolit l’objectiu, no és fàcil exposar una idea als altres quan no hi estàs acostumat.

  7. Montse Comas

    10 des. 13
    18:26 #

    No puc valorar bé la meva experiència com a xerpa perquè, malauradament, he faltat a classe massa dies i no he pogut treballar amb els meus companys de grup, ni ajudar-los gaire. M’he perdut gran part de les explicacions dels meus companys i tampoc no he tingut l’ocasió d’exercir de xerpa, per tant la valoració queda pendent per a la propera unitat.

  8. Laia

    10 des. 13
    20:03 #

    Els meus companys i jo vam escollir el tema de les categories gramaticals i com crèiem que seria un tema que mes o menys tothom coneixeria com a mínim a grans trets, vam centrar-nos en fer els exercicis i en pensar com haurien d’assolir l’objectiu principal (enumerar i reconèixer les nou categories) els nostres companys i companyes suposant que no tinguessin cap tipus de coneixement previ. Per tant, el nostre objectiu va ser reconèixer els tipus de paraules que podem trobar en qualsevol oració per tal de poder catalogar-les morfològicament. Gràcies als fulls de ruta vam refrescar la teoria i vam contestar els exercicis per fer de xerpes. Conjuntament vam resoldre dubtes i qüestions que van sorgir com per exemple els tipus de determinants que existeixen, de pronoms, de conjuncions, etc. Crec que he participat activament en el meu grup d’experts de la mateixa manera que ho han fet els meus companys. La veritat és que ens hem entès molt bé i ha estat un plaer compartir aquesta primera unitat amb ells. El que crec que podríem millorar (al menys jo) és la por a haver de fer una explicació davant d’un grup de persones que possiblement no tingui grans coneixements del que estic explicant i que per tant, d’alguna manera depèn de mi. Contra més segur/a es senti el/la xerpa, millor podrà desenvolupar la seva tasca i segurament els resultats seran més positius.

  9. Montse Bellot

    12 des. 13
    17:00 #

    A mi m’ha agradat l’experiència de Sherpa, per què m’ha permès conèixer millor altres companys de la classe i aprendre fonètica d’una manera divertida .

  10. Inés Giménez Franco

    13 des. 13
    22:26 #

    A mi m´agrada moltíssim ensenyar i aprendre, per aquesta raó la dinàmica de fer de xerpes és positiva al meu parer.Nosaltres amb el canvi de génere vam fer pluja de coneixements previs, vam consultar llibres i ens vam questionar com exposar la teoria de la forma més clara i comprensible; per aconseguir aquest fi vam escollir un esquema-resum de continguts amb els exemples més il.lustratius que vam trobar. Crec que tota aquesta feina fa que aprenguis molt bé la teoria per després explicar-la. L´únic que trobo a millorar és la coordinació, comunicació i feina conjunta fora de l´aula.

  11. Albert Martínez

    17 des. 13
    18:14 #

    El nostre grup va escollir el nombre. Al principi no s’havien com preparar el repte de ser xerpes; era una situació nova per a tots. Van decidir que cadascun aportaria la informació al grup i a partir d’aquí seleccionaríem el més destacat per fer un resum de les normes i excepcions. És un forma d’aprendre diferent, ja que vas seleccionant les normes i preparant els exercicis i inconscientment vas memoritzant-los. Al final de les sessions ho valores i observes que domines més que abans sense haver-hi fet un estudi conscient del tema. A més el fet de ser diverses persones en el grup fa que on un no arriba ho faci el company.

  12. Jaume Capdevila

    23 des. 13
    15:50 #

    En un primer moment, tot eren nervis ja que era la primera vegada com a xerpa i el tema referent al marc sociolingüístic no era gens fàcil. Penso que cada unitat serà un nou repte i crec que personalment em queda molt per millorar i aprendre.


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share