• 3a sessió Intermedi 1

    Bon dia,

    Ahir, com ja és tradició, vam començar la sessió recordant què havíem fet la setmana passada: nota, punts, comes i dígrafs. Déu n’hi do… A més, és clar de triar data, lloc i hora per a la festa final de curs.

    A continuació, vam revisar les notes que vau escriure a la Dilcia, l’Enrique i la tere per avisar-los de la data, el lloc i l’hora que havíem triat. Si no vau venir, aquestes són les notes: notes x revisar Com que no les vam acabar, vam dir que demà comentarem les 2 últimes. Ah! Recordeu que hi ha una alumna que ja ha aprovat el curs 😉 La Corina va detectar un error a la nota desordenada de la setmana passada. Glups! Vaig confondre veure i beure. Disculpeu.

    Veure (de visió)

    Beure (de begudes)

    A més, la revisió de les notes ens va permetre inaugurar la llista d’accents diacrítics. Així, vam comentar aquests casos:

    més (quantitat) / mes (part de l’any)

    Tinc gana. Vull més sopa.

    La festa de final de trimestre serà el mes de març.

    què (=quina cosa) / que (conjunció)

    Què vols? Què has dit?

    M’agrada que siguis puntual.

    Vam continuar preparant la festa i vam fer la llista de les coses que necessitarem perquè la festa sigui tot un èxit. Aquí la teniu.

    A continuació us vaig demanar que intentéssim separar les paraules anteriors per síl·labes.

    Hi ha algunes paraules que ens van costar una mica. Les recordeu? Truita, aigua, escombraries, fuet i taula. Si ens van costar és perquè hi havia 2 vocals en contacte. Per tant, vam comentar què és un diftong i quins diftongs hi ha en català.

    Vam acabar la sessió fent els exercicis 1 i 2 de l’apartat dedicat als diftongs del llibre. Demà corregirem l’exercici 2 perquè ahir no vam tenir temps de fer-ho.

    Fins demà,

    Lourdes

    Print Friendly, PDF & Email

Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share