S1__Dietari 22/05/14
Hola companys!
El dimarts la Núria ens va repartir tres contes, després ens vam dividir en grups i cada grup havia de treballar un dels contes.
Avui hem començat treballant per la pàgina 61 de la unitat 5. Consistia en fer el text del díptic per la difusió del nostre conte, hi havíem de posar:
– Títol del conte
– De què tracta
– El fil argumental principal
– Com s’acaba
– Moral del conte
Els tres contes són: “El molinet màgic”,” Precipicis” i “Entre tot i res”.
Després hem fet una fitxa on havíem de classificar les figures retòriques que apareixen al conte “El molinet màgic” segons si eren comparacions o metàfores i escriure el significat.
COMPARACIÓ | QUÈ SIGNIFICA |
Ser pobre com una rata | No tenir el necessari per viure |
Treballar més hores que un rellotge | Treballar moltes hores |
Més trist que l’hivern | Molt trist |
Dolça com la mel | Carinyosa, afable… |
Vermell com un tomàquet | Posar-se vermell |
METÀFORA | QUÈ SIGNIFICA |
Tenir el ronyó cobert | Tenir molts recursos econòmics |
Tenir bon cor | Bons sentiments |
Tenir el cor de pedra | Insensible |
Home de bé | Noble, honest |
Fer-se de pregar | Li agrada que li insisteixin |
Era un tros de pa | Bona persona |
Ser una fura | Espia el que fan els demés, és fica per tot arreu |
I per últim hem fet l’activitat de la pàgina 63 , que consisteix a assajar el conte per llegir-ho en veu alta.Cada grup s’ha repartit els fragments del conte corresponent i els hem llegit en veu alta, ajudant-nos corregint les errades que fèiem.
De deures hem d’assajar el nostre fragment del conte en veu alta a casa fins que ens surti amb l’entonació adequada i no ens entrabanquem, és a dir, com si fóssim uns professionals de la ràdio. I el dimarts vinent farem una sessió de contes que deixarem la Núria bocabadada.
Ànims! Vosaltres sou capaces d’això i molt més.
BON CAP DE SETMANA! (CARPE DIEM GEMA)
Cap comentari
Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.