• 16a sessió Intermedi 3

    Dijous passat, vam començar la classe corregint unes frases d’una sol•licitud i d’una carta en què el remitent havia oblidat de posar els signes de puntuació que calien i que la disposició del text no era l’adequada. També havíem de posar majúscules després del punt.

    La Lourdes ens va fer notar el vici que tenim a traduir erròniament del castellà l’expressió de “de debido a” com a “degut a” en lloc de dir la forma correcta “a causa de”.
    Per exemple: …per la manca de diners a causa del baix pressupost econòmic .

    Només podríem utilitzar “degut a” en la forma del participi del verb deure.
    Exemple: El canvi climàtic és degut a la contaminació. (correcte)

    En el text vam trobar més errors d’ortografia i paraules mal escrites: el verb aconseguir en lloc de conseguir (incorrecte) i la forma m’encantaven / em encantaban (incorrecte).
    També vam veure la diferència entre “com” (per comparar) i “com a” (per expressar en qualitat de)
    Exemple: És una mica per tot això que us demano com a pares i mares… ( en qualitat de pares i mares)

    Ens va dir que en català no hi ha cap verb que acabi en -guer, i l’l error que fem en les formes verbals de l’infinitiu, participi i gerundi dels verbs com saber.

    Infinitiu: : saber (correcte) / sapiguer (incorrecte).
    Participi: sabut (correcte) / sapigut(incorrecte).
    Gerundi: sabent (correcte) / sapiguent(incorrecte).
    Present de subjuntiu: sàpiga…

    Jo avui he sabut que el participi del verb saber és sabut, no sapigut.
    Jo vull que tu sàpigues cuinar.

    Tots aquests dubtes els podem resoldre consultant el llibre dels verbs catalans conjugats.

    Després de comentar que, en general, ho havíem fet força bé ,ens va recalcar que anéssim en compte amb la utilització de les comes quan no calen. Ens va tornar els treballs corregits amb els errors encerclats i els va anar comentant per si teníem algun dubte.

    Per acabar, ens va demanar que li entreguéssim per grups el resum fet del capítol que havíem escollit del llibre La cuina de l’escriptura de Daniel Cassany,per aprendre a escriure bé. Cadascú havia triat el capítol que més li interessava per treballar-lo a classe.

    1) El creixement de les idees.
    2) Els paràgraf.
    3) 10 regles per triar mots.

    Bon cap de setmana a tothom i fins dimarts!

    Antoni

Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share