D 15a sessió
Com un bon costum ja establert, comencem llegint l’acta de la classe anterior.
Un cop situats, reprenem l’activitat que vam deixar el dia anterior. Consistia a comprovar si l’exemple d’informe era adequat en funció de la base d’orientació per elaborar un informe que ens van donar a classe. Model informe unitat 2 Base orientació unitat 2
En la posada en comú, destaquem els aspectes següents:
- Els autors de l’informe no hi són presents, tot i que el logotip que apareix a la part superior podria fer referència a l’entitat que elabora l’informe.
- El resum i el sumari hi falten.
- El destinatari, l’objectiu de l’informe i la finalitat no hi consten.
- L’apartat B es titula revestiment de les parets però en els subapartats també menciona el revestiment del sostre, per tant, hi ha una falta de coherència. Per solucionar aquest problema, l’apartat s’hauria d’anomenar tan sols revestiment.
- El títol de l’apartat C es una interrogació i ocasiona una falta de cohesió amb els altres apartats.
- Els dos últims subapartats de l’apartat C són en primera persona del plural mentre que la resta de l’informe és escrit de forma impersonal.
- El primer subapartat de l’apartat D hauria de començar per un substantiu de la mateixa manera que els altres subapartats del text.
- En l’apartat D apareixen moltes negacions que hauríem d’intentar evitar.
- Les recomanacions, conclusions o valoracions no són presents en l’informe.
- El primer annex comença amb un verb però hauria de començar per un substantiu com els altres .
Un cop destacades les mancances i els punts a millorar, ens reagrupem en 3 grups per tal de començar a elaborar les parts del nostre propi informe sobre l’aula. Abans de començar, però, sorgeix la pregunta de què és un paràgraf, ja que tot l’informe és format per paràgrafs.
Un paràgraf es una unitat narrativa, un conjunt de frases, que contenen un bloc temàtic. La divisió del text es fa mitjançant un punt i a part.
Amb la definició de paràgraf clara, veiem quatre exemples de textos i hem de dir quin té els paràgrafs millor distribuïts. Cal tenir en compte que els paràgrafs massa llargs indiquen que hi ha molta informació i idees juntes, i que els paràgrafs massa curts segurament són frases que poden tenir la mateixa idea principal i estar separades per un punt i seguit en comptes d’un punt i a part.
Tornem al treball en tres grups: un s’encarrega de la introducció i els altres dos es divideixen la part central de l’informe. S’entrega a cada grup un petit esquema amb les paraules clau del contingut i hem d’extreure de cada una la idea principal i posar-la en comú.
Un cop acabat, anem dient les idees i en Jaume les va escrivint en Word per poder valorar i revisar tot el contingut després. Cliqueu aquí per accedir al document.
D 15a sessió by Slidely Slideshow
Cap comentari
Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.