• 9a i 10a sessió (Suficiència 1)

     

    Hola, companys,

    La  setmana  passada  vam fer  moltes coses:

    1- Repassar què vol dir i quan es posa “perquè“(sempre per  respondre,  ja sigui  per una pregunta que busqui el motiu com la finalitat); “per què” (sempre per preguntes directes o indirectes  que busquin el motiu  ) ;” per a què” (sempre per preguntes directes o indirectes, que busquin la finalitat ).

    2-Estudiar  quina és l’estructura  d’una exposició,  de quines parts consta i quins requisits han de tenir cadascuna de les  parts  perquè  l’exposició sigui més o menys  exitosa.

    Introducció: ha de ser breu i captar l’interès del públic.

    Cos: ha de tenir els continguts ordenats perquè s’entengui bé.

    Conclusió: ha de contenir el més important, ja que segurament serà allò amb el que es quedi l’audiència.

    3- Quins  connectors  ens permeten introduir cadascuna de les parts del  text?

    La Lourdes ens en va  donar  uns quants perquè tinguem on escollir,  així:

    Per a la introducció: L’objectiu principal d…

    Per al cos:  d’entrada, per començar, en primer lloc, d’una banda, en segon lloc, d’altra banda, finalment ,  per acabar, per concloure…

    Per  a la conclusió: en conclusió, en definitiva, recapitulant…

    4- També vam veure per equips  les diferències  entre sinó i  si no,  i després vam  fer exercicis  per practicar-lo.

    sinó es posa quan suposa oposició, elecció entre dues coses o equival  a: no més/no tan sols

    Exemple:      La Judit no solament estudia, sinó que fa classes als nens petits.

    si no  es posa quan expressa condició (en cas que no) , o el verb no hi és (el·líptic).  Aquestes frases permeten ser formulades canviant l’ordre de les oracions sense canviar el significat de la  frase. Es a dir, per exemple:  

    No hi serà a temps si no l’ajudem.—-és el mateix que—Si no l’ajudem, no hi serà a temps.

    5- La Lourdes com sempre entre col i col ens  va fer  jugar per practicar la conversa oral, i repassar  els continguts  apresos.

    6- Per finalitzar ens vam posar per equips per treballar l’exposició en què hem de defensar la proposta de nom que donarem al nou espai  d’aula de català.

    Fins molt aviat!

    Alba

    Argumenta (pàgina web amb teoria i exercicis)

     

Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share