• Valorem el mètode?

    Avaluació

    Primera unitat.  Dubto si hem aconseguit capgirar l’aula, però tinc la sensació que hem pencat prou, oi? De totes maneres,  cal que apunteu què us ha agradat i què cal millorar per a properes unitats.

    Print Friendly, PDF & Email
  1. Víctor Díaz

    05 des. 13
    21:47 #

    En general m’han agradat tant l’enfocament com la dinàmica de les classes. Pel que fa a detalls a millorar, mmmm… Un bar al mateix edifici i un descans de cinc minuts en mig de la classe no estaria gens malament 😉

  2. Anna Izquierdo

    06 des. 13
    13:20 #

    Penso que, tothom a fet el que ha pogut i evidentment uns temes eren més difícils que altres.El fet de dónar-nos informació prèvia mitjançant fotocòpies ha milorat i agilitzat molt
    l ´aprenentatge com va ser la classe de la darrera tarda,però en el cas de la classificació dels sons(vocals i consonants) crec que no va anar bé per la dificultat del contingut i finalment tu, Jaume has hagut de dedicar vàries classes explicant detalladament tot i que estàva la fotocòpia davant.
    Personalment, crec que fer de xerpes es pot portar a terme però segon com sigui de “pelut” el tema.

  3. Conxi Jiménez

    08 des. 13
    10:00 #

    Felicito la tasca dels xerpes. Es nota que tots han treballat amb ganes. Tot i així, per a mi hi ha temes que m’han quedat més desdibuixats. Parlo dels blocs de categories gramaticals i domini lingüístic. En aquí em faltaria un resum donat a nivell individual o un material de suport. Crec que si l’explicació es queda només en l’àmbit oral de seguida marxa i no es consolida.

    1. Conxi Jiménez

      08 des. 13
      10:02 #

      Ahhhhh, l’ ambient de treball és molt amable i distés, és un bon camp de cultiu….s’ha d’aprofitar.

  4. Conxi Jiménez

    08 des. 13
    10:13 #

    Em sembla que m’he confós…..tocava aquest comentari:

    Portem gairebé dos mesos de classe i el que si tinc clar, és que no em fa mandra assistir al nivell D de català. La forma d’aprendre no té res a veure amb la imatge que m’havia fet d’estudiar el Pompeu de dalt a baix, amb ulleres de rata de biblioteca i cara circumspecta.
    Tot i així trobo a faltar material a classe. Material de consolidació d’allò que anem treballant (esquemes i exercicis) i correcció in situ amb el professor.

  5. Isabel Rayas

    08 des. 13
    22:54 #

    ELS ALTRES XERPES COM HO HAN FET:
    Penso que tothom ha posat moltes ganes en el seu guiatge per portar-nos pel bon camí. Evidentment hi ha temes i temes, i penso que seria interessant poder donar al final de cada un d’ells un esquema sobre allò que s’ha fet. Hi ha un bon ambient i això facilita la relació i la comunicació entre nosaltres.

  6. lourdes carreras

    09 des. 13
    12:33 #

    Seguint la línea del meu article d’opinió… 🙂 potser sí que s’ha capgirat l’aula, però…jo em pregunto si ens ha fet avançar cap als objectius que haurien d’estar assolits en el mes de maig i sobre tot…jo ho necessitava? jo ho volia? potser ser massa sincera no és bo, però jo crec que ens hem allunyat massa de la classe clàssica i que els coneixements que hem d’adquirir tant per fer la prova, com per després posar l’aprenentatge en pràctica en el dia a dia ,requereix de més proximitat amb la teoria i la reiteració de la pràctica. Clàssic? Tradicional? sí. Però se’m demana opinió i la dono. Capgirar l’aula constantment s’acaba transformant-se també en un sistema enclaustrat. A mi m’acaba atabalant. Jo optaria per un sistema més barrejat. Si no necessités un professor, un xerpa professional, no faria el curs;em presentaria l’examen per lliure. I parteixo de la base que el servei té uns professors excel·lents, com ho és en Jaume.

  7. Agustín

    09 des. 13
    14:17 #

    El mètode d’aprenentatge d’aquesta unitat ha estat molt productiu a l’hora d’assolir la matèria, penso que és un mètode que ens deixa relacionar-nos entre els alumnes i també participar en les classes. Per millorar, res.

  8. Carles Imbernon

    09 des. 13
    20:13 #

    Penso que la metodologia basada en la interacció és productiva. Malgrat tot, encara tinc la sensació que potser trobo a faltar més apunts teòrics, un llibre per poder remenar, o més explicacions magistrals del Jaume (som hereus d’un tipus d’aprenentatge molt “estàtic”). Per altra banda, també sento que col•laborar entre tots m’està ajudant a retenir més fàcilment idees bàsiques, que en el meu cas, em cal recordar. Per a mi és el més important per després aprofundir en els continguts. Sincerament estic satisfet amb la dinàmica de la classe. Per acabar d’equilibrar-ho potser afegiria, com he comentat en l’apartat sobre el guiatge dels xerpes, més material de suport per complementar.

  9. Angy Puig

    09 des. 13
    22:46 #

    La preparació de les diferents temàtiques que cada grup ha triat per treballar ens ha obligat a buscar la informació tant en llibres com a “internet”, fins ara els cursos que jo particularment he fet es limitaven a les lliçons d’un llibre determinat. La nova metodologia fa que interpretem d’una altra manera els continguts ja que les dades trobades per diferents vies ens obliga a elaborar cada tema als mateix temps que aprenem.

  10. Dolors Bermejo

    10 des. 13
    9:50 #

    Aquest mètode de treball per a mi és nou. Al començament estava perduda amb aquest sistema de donar les classes, també em vaig atabalar quan vas dir que teníem que mirar el blocs, compartir carpeta, etc. Tot i que ara estic a gust a classe, prefereixo estudiar amb llibres ja que tota la meva vida ho he fet d’aquesta manera.

  11. Jaume Capdevila

    10 des. 13
    14:46 #

    Pel que fa al mètode d’aprenentatge penso que ha sigut positiu en molts aspectes.
    Un mètode nou que personalment parlant ha fet la classe més distesa.
    Tothom s’ha implicat i em apreciat uns bons debats en els diferents grups. Tal com va dir en Jaume, no ens atabalem, aprofundirem més en tots els temes.

  12. Montse Comas

    10 des. 13
    19:04 #

    Jo encara no he estat capaç de situar-me ni de trobar el meu lloc. L’ambient és fantàstic i la gent té ganes de treballar, i això és bo. Tanmateix, m’està costant adaptar-me al mètode de treball, i tot just ara començo a entendre la dinàmica de les classes. Suposo que les faltes d’assistència són la raó principal del meu desconcert. Veurem què passa d’ara endavant.

  13. Laia

    10 des. 13
    20:21 #

    A mi personalment m’ha agradat molt el mètode d’aprenentatge que hem utilitzat en aquesta primera unitat i no m’importaria repetir. Al principi tenia por de no poder assolir tots els aprenentatges però crec que si treballes individualment i t’ajudes dels companys i companyes pots arribar a gairebé tot. Jo estava acostumada a treballar de forma mes guiada i amb llibres de text, però la veritat és que ara prefereixo no haver-los d’utilitzar i ser jo més autònoma perquè les classes se’m fan mes dinàmiques i amenes. Tot i així, penso que de tant en tant, són necessàries també les explicacions més teòriques i els exercicis pràctics per aprofundir i no quedar-nos coixos en la matèria.

  14. Pilar Cervera Jiménez

    11 des. 13
    14:53 #

    El mètode d´aprenentatge és positiu, perquè interacciones amb tots els companys, creant un ambient molt agradable i aprenent uns dels altres.
    Però jo encara estic molt perduda, suposo també que és per les faltes d´assidtència que he hagut de fer.
    Penso, com molts companys, que una mica de classe tradicional, uns apunts, llibres i exercicis, no anirien malament per reforçar i consolidar el que aprenem.

  15. Montse Bellot

    12 des. 13
    17:11 #

    M’ ha agradat la metodologia de classe, ja que facilita l’aprenentatge d’una manera amena.Tan sols m’agradaria abans de començar una unitat saber el tema treballaré i així poder preparar-lo una mica i no anar tant perduda el primer dia.

  16. Inés Giménez Franco

    13 des. 13
    22:55 #

    Des del meu punt de vista el mètode té una bona idea de base. Al principi ens vacostar una mica compredre la dinàmica i començar a treballar amb un objectiu clar, però desprès de les tres primeres sessions ja tothom sabia més o menys que havia de fer a la pràctica.

    Crec que a mida que utilitzem més el mètode més agil i professional serà, per altre banda penso que com a xerpes hem d´estudiar més, perquè el sistema de xerpes així ho requereix, i que no estaria malament que haguessi una sessió conjunta al final de cada unitat on tothom pugui aclarir continguts no assolits i resoldre dubtes amb el professor fent de mestre tradicional i transmissor de coneixements, però desprès d´haber-los mossegat

  17. Àngels Corominas

    17 des. 13
    10:40 #

    Hem quedat satisfets de les tasques portades a terma per els xerpes.

    El fet de treballar amb equip, serveix per apendre , no tan sols els temes proposats, aleshores tambè serveix per l’expressió oral i gaudir dels debats. Entre tots ens em ajudat a aconseguir els reptes i aprendre encara que amb el recolzament del xerpa major; en Jaume, que ha estat indispensable.

  18. Albert Martínez

    17 des. 13
    18:32 #

    És un mètode d’aprenentatge diferent dels que m’havia trobat fins ara durant la meva vida acadèmica. Tot i que al principi sorprèn i et quedes descol·locat, després t’adaptes i treus els aspectes positius. Són classes molt dinàmiques i disteses on no has d’estudiar una teoria de memòria sinó que a partir de treballar els exercicis i posant-los en comú vas aprenent i interioritzant els conceptes.


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share