• S1 6a sessió

    PhotoGrid_1445278989461

     

    Hola a tothom!!

    Volía recordar que anem fer en la clase el Dijous 15 de Octobre.

    • Primero hem comenÇar amb un joc entre tots feiem una roda. Va esser similar al joc que anem fer el dimarts però havíem de encadenar les paraules sigüent amb la sil·laba de la paraula anterior. Aquest joc va a provocar moltes dubtes en relació amb la pronunciació en catalá sobretot amb les sil·labes tónicas i átonas. Per això Jaume ens va explicar com hem de indentificar-les.

     

    • Hem parlat sobre amb qué ens havíem quedat de la clase anterior uno per uno.

     

     

    • Jaume va a fer una explicació sobre la pronunciació dels sil·labes obertes i tancades.

     

    • Es va a explicar el article determinativo que s´ha de possar devant dels noms propis i la diferencia que en el Castellá sería una errada.

    Tambè sería molt important saber :

     

    El pablo / En Pablo

    La María/ Na María

     

    Normalment son molt usats els articles “El/la” però tambè podem trovar “en/na” i algunes vegades en el uso més formal que sería en Castellá (Don/doña).

     

    • Jaume ens ha recordat que nostres companyes van escrit en unes entrades de les altres sessió en el blog i que hem de contestar una pregunta si podem perquè aixì podrem practicar la escriptura com ells.

     

    • Per terminar la sessió hem parlat sobre el projecte que volem fer tots junts aquest trimestre. Es va debatir les temas que volem fer i desprès s´ha triat per grups les temas. Hem tengut unes minutes per debatir en grup com feriem la nostra parte i havíem explicat a tothom la manera de fer-ho i més o menys la data que podría estar terminat.

     

     

    Les eleccions per les projectes escollides van esser les sigüentes:

     

    1. La presentació:
    • Objectius
    • Visual (Paraules i imatges)
    • Activitat
    • Musical
    • Estaría per Novembre.
    1. La historia de Catalunya:
    • Video
    • Texto complementari
    • Idea: Coneixer la historia d´aquesta ciutat per entendre perquè ara estem aquí.
    • Sessió amb les dubtes (col·loqui).
    • Ho farem durant el trimestre.
    1. Debate noticia:

     

    • Articulo “Desnudo” (la privacitat)
    • Comentarem si está bé o no.
    • Debate
    • Ho farem en dos setmanes.
    1. Autobiografia:
    • Video
    • Presentación de totes les persones de la clase
    • Guió amb les preguntes per orientar-les una mica.
    • Preguntes possibles:

     

    • El nom
    • L´edat
    • La seva proffesion
    • Lloc on va néixer.
    • Motiu perquè esta vivint a Barcelona
    • Alguna cosa tradicional de la seva ciutat que voleva contar-nos.

     

    • Poden usar imatges o coses el dia de la grabació.
    • Farem una grabació i montatge amb música.
    • El temps dependerá de la asistencia a clase de tothom i del temp que tenirem per grabar-ho a clase.

     

    Això va a esser la clase d´avui.

     

    Bon cap de semana i ens veiem el Dimarts!

    bo (2)

    Print Friendly, PDF & Email
  1. CARMEN

    22 oct. 15
    9:04 #

    Les sil·labes tonicas i atonas……… no és ben escrit. Hauria de posar ” toniques i atones” perque el plural sempre acaba en””es””.

  2. CARMEN

    22 oct. 15
    9:17 #

    El primitiu del verb debatir es “batre” per tant hem d`escriure “es va debatre”

  3. Begoña

    01 nov. 15
    20:01 #

    Jaume va fer una explicació?, sempre s´acompanya del article En/El.

  4. Ana Bernal

    01 nov. 15
    20:20 #

    Ens veiem dimarts, però diem el dimarts … perquè ens referim a un dimarts en particular

  5. Ana Bernal

    01 nov. 15
    20:25 #

    Hem parlat avui però vam parlar ahir

  6. jsans

    02 nov. 15
    12:27 #

    Sou unes fures!!

  7. Transi

    03 nov. 15
    18:08 #

    Les síl-labes- tòniques y àtonas -, són amb acent obert no?

  8. Transi

    03 nov. 15
    20:02 #

    Àtones .
    És : dijous 15 d’octubre? sense article?


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share