• Big Hero 6 al XVIII Cicle de cinema infantil en català de Castelldefels

    cartell big hero format petit Castelldefels

    El mes d’abril es projectarà Big Hero 6 als Yelmo Cines Castelldefels dins el Cicle de cinema infantil en català. Les projeccions tindran lloc el dissabte 18 d’abril (16 h) i diumenge 19 (12 h).

    Hiro Hamada és un expert en robòtica dins d’un complot criminal que vol destruir la ciutat de Sant Fransokyo. Uneix forces amb el seu millor amic, el robot Baymax, i un equip de novells lluitadors contra el crim en la missió de salvar la ciutat.

    Dins del cicle, organitzat pel Servei Local de Català de Castelldefels i la Federació Coordinadora de les AMPA, en el marc del Pla Educatiu d’Entorn de la ciutat i amb la col·laboració de Yelmo Cines i de l’Ajuntament de Castelldefels, es programa una pel·lícula mensual destinada al públic infantil i juvenil. Les projeccions s’inicien el mes de novembre i finalitzen el mes de juny.

    L’entrada per a qualsevol de les projeccions del Cicle tindrà un preu únic de 4 euros, que s’aplicarà a tothom sense necessitat de presentar cap val de descompte.

     

    Big Hero 6

    Dissabte 18 d’abril (16 h) i diumenge 19 (12 h)

    a Yelmo Cines Castelldefels (l’Ànec Blau)

     

     

    Article complet

  • 21a i 22a sessió Suficiència 1

    Hola, companys/es,

     

    Resum del contingut de les classes del dimarts 24 i dijous 26 de març:

     

    -Dijous 26/03/15 última classe del segon trimestre.

     

    -Inici de les classes del tercer trimestre el 14/04/15, que pertany al nivell S2.

     

    -Hem elaborat el guió, l’inici i el final del vídeo que enviarem al grup de SS de les Corts perquè coneguin  el nostre projecte del “google maps” i ens facin una visita.

     

    -Hem jugat a un joc de continguts del nivell S1. Entre tots vam arribar a la conclusió que el que hem trobat més difícil a l’hora de realitzar els exercicis del joc és:

     

    -EL COMPLEMENT DIRECTE

    -LA CAIGUDA DE LA PREPOSICIÓ

    -L’ACCENTUACIÓ: AGUDES, PLANES i ESDRÚIXOLES.

     

    *Podem trobar les fitxes al bloc*

     

    -Curiositats: tots=todos i tothom = todo el mundo.

     

    -COMPLEMENT DIRECTE no porta preposició  A/PER A

     

    Exemples:

    -Jo saludo la Maria.

    -He avisat la meva germana.

    -He ajudat el meu pare.

     

    *Si fem servir la prova passiva, ens ajudarà a saber quan és un complement directe o no*

     

    Exemples:

     

    -La Maria és saludada per mi.

    -La meva germana ha estat avisada per mi.

    -El meu pare ha estat ajudat per mi.

     

    Bones vacances,

     

    Elena García

     

    Article complet

  • D 36a sessió

    D 36a sessió by Slidely Slideshow

    Article complet

  • Bàsic 1. Repassem continguts

    Joc pissarra B1

    Dimecres vam estar repassant una mica els continguts del Bàsic 1. En grups vau estar fent preguntes sobre els diferents temes que hem tractat: les presentacions personals, les descripcions de persones, els noms d’oficis, la família…
    La foto que il·lustra l’entrada correspon a un joc sobre la família que va fer un dels grups.

    També us deixo aquesta cançó:

    Fins al proper curs!

    Article complet

  • E1 21a sessió


    21a sessió – Created with Haiku Deck, presentation software that inspires

    Article complet

  • 19a i 20a sessió Suficiència 1

     

    Hola, companys,

    En les sessions de la setmana passada vam corregir els exercicis 11, 12, 13 i 14 i, per fi, el nostre projecte comença a prendre forma.

    Com que volem fer una invitació vídeo als nostres companys de SS de les Corts per convidar-los a una visita guiada per Castelldefels, cada grup vam escollir el nostre guió.

     

    Vam triar-ne el contingut:

    * descripció general de què passa

    * seqüències

    * lloc

    * guió: què diem / qui ho diu/ com (acotacions)

     

    Cada grup farà la seva presentació individual i després, en comú, la presentació general i el final convidant.

     

    També vam corregir els errors del guions.

     

    Fins demà,

     

    Irina

     

     

    Article complet

  • E1 20a sessió


    20a sessió – Created with Haiku Deck, presentation software that inspires

    Article complet

  • D 35a sessió

    20150319_203450

    Avui dinou de març,  Sant Josep. Damunt de la taula d’en Jaume, dues capses de bombons: és el sant del Joseba i l’aniversari de la Susanna. Felicitats per duplicat!

    Després de menjar els bombons en Jaume va començar la classe amb la lectura de l’acta i tot seguit amb els deures per la propera classe. Hem de mirar per TV3 la pel·lícula Un déu salvatge, dirigida per Roman Polanski. Suposo que a classe discutirem l’argument o haurem de fer un article d’opinió o simplement comparar pares i raonar les nostres discrepàncies.

    De Josep Joan i ases n’hi ha per totes cases, no sé pas com ho  farem els que anem a celebrar-lo!

    Tot seguit, en Jaume fa un incís respecte a la nomenclatura de les hores. Internacionalment és la hora dos punts i els minuts, però en català la hora va seguida d’un punt i els minuts, exemple les 7.30 .

    Uns minuts de silenci , veiem en Jaume agafant un paperets i els va repartint a tothom. Són parelles de verbs. Tenen una rel de verb igual  i les terminacions és el que les diferencien . Hem de buscar entre els companys els paperets que tenen igual rel i formar grups.

    Els verbs eren

    Desdir                    desdir-se’n

    Ballar                      ballar-la  ( passar  situació difícil )

    Riure                       riure-se’n

    Repensar                 repensar-s’hi

    Anar                        anar-se’n ( marxar )

    Veure                      veure-hi

    Tocar                       tocar-hi (estat psíquic )

    Sentir                       sentir-hi ( escoltar )

    Vàrem fer frases per veure’n els diferents significats. Mateixa rel , diferent terminació   pot donar significat oposat. En Jaume ens explica el verbs no pronominals.

    Un altre cop en Jaume ens ensenya uns folis  amb paraules escrites amb negre i al costat amb vermell.

    Baixar      Va baixar del cotxe                    baixar-se      Va baixar-se del cotxe

    Caure       Ha caigut de la cadira                 caure’s         S’ha  caigut  de la cadira

    Passar       El perill ja ha passat                   passar-se      El perill ja s’ha passat

    Riure        Tothom reia                                riure’s           Tothom es reia

    Callar        Per què no calles                         callar-se        Per què no et calles

    Marxar      Ha marxat                                   marxar-se     S’ha marxat

    Pujar         Va pujar a la moto                      pujar-se        Es va puja a la moto

    Sortir         El tren ha sortit de la via            sotir-se         El tren s’ha sortit de la via

    CORRECTE                                                   INCORRECTE

    Els verbs pronominals es  conjuguen  necessàriament amb el reflexiu o bé amb un pronom sense funció sintàctica, exemples.

    Acabar-se, aprimar-se, beure’s, despertar-se,    engreixar-se, imaginar-se , pensar-se

    Més tard, no sé si és veritat o bé m’ho he inventat, en Jaume va dir que venia a classe el director de cine i teatre Cesc Gay. Tots esprement les neurones  per escriure  preguntes que faríem.  Aleshores en Jaume ens  fa girar les cadires i un davant el company hem de fer dos personatges ben diferents  primer com a periodistes i després com a Cesc Gay. En resum, vam preguntar com a periodista al company i després responien com si fóssim el director de cine. És increïble la velocitat de reacció que tenim i la imaginació tan fèrtil per adaptar-nos a noves experiències.

    Gairebé a la recta final de la classe en Jaume ens va entregar les entrades del teatre. Hi ha una darrera oportunitat per aconseguir-ne més abans que s’exhaureixin.

    D 35a sessió by Slidely Slideshow

    Article complet

  • Bàsic 1. Els oficis

    El cisteller

    www.flickr.com/photos/cibercorsario/7851115444

    Aquesta setmana hem estat treballant els noms d’oficis. La foto que il·lustra l’entrada és d’un ofici que s’anomena cisteller. Com veieu és la persona que fa cistelles, cistells…

    A classe vam jugar al Memory (oficis i eines) i aquí teniu el vocabulari que va sortir:
    Vocabulari oficis

    Si voleu practicar més:
    Noms oficis

    Aquí teniu unes làmines sobre els oficis:

    Làmina Oficis

    Làmina oficis 2

    I per últim, aquesta presentació:

    Article complet

  • E1 19a sessió


    19a sessió – Created with Haiku Deck, presentation software that inspires

    Article complet


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes