El dimecres 18 de març a les 17.30 h el grup de teatre de l’Aula Sènior oferirà un recital de poemes en català. L’acte, que tindrà lloc a la sala polivalent del Centre Cívic Canyars-Poble Vell, està obert a tot l’alumnat i Voluntariat.
Coneixeu la història d’Ana Maria Martínez Sagi? Un grup d’alumnes de l’intermedi 1 ens l’explica a través dels seus tuits. #lavidaenuntuit #LaSagi #8demarç #intermedi1
Sabeu qui era Maria Josep Colomer? Alumnes de l’Intermedi 1 ens ho expliquen a través dels seus tuits. #MariPepaColomer #lavidaenuntuit #8demarç #intermedi1
Sabeu qui era Maria Oliveras i Collellmir? Ho descobrireu si llegiu els tuits d’un grup d’alumnes de l’intermedi 1. #MariaOliverasiCollellmir #8demarç #lavidaenuntuit #intermedi 1
Dilluns vam comentar en veu alta les receptes de cuina que havíeu escollit en parelles. Vam veure que necessitem alguns pronoms febles, especialment el pronom HO i el pronom HI.
Aquí teniu un exemple de recepta de cuina d’unes postres que tradicionalment mengem el dia de Sant Josep. Crema de Sant Josep
Després vam veure els verbs: preferir, estimar-se més, agradar.
Gustos i preferències
En parelles, vau parlar dels aliments o menjars que us agraden i dels que no us agraden.
Dimecres vam repassar els verbs en passat pel que fa a l’estructura i també quan els hem d’usar. Vam fer una pràctica oral a partir d’un dibuix d’una habitació desordenada. Vam explicar: Què ha passat? Vam practicar el passat perfet.
A classe va sortir aquesta pàgina web per practicar els verbs:
Després vam fer una activitat per saber quins records tenim de la nostra infantesa o joventut. Vau recordar una olor, un animal, un llibre, el vostre millor amic/ amiga… L’objectiu era utilitzar el passat imperfet.
Aquesta activitat la comentarem el proper dia i també corregirem els exercicis que us vaig passar per treballar els passats.
Dijous, en primer lloc, vam completar la graella que us vaig passar. Havíeu d’indicar una acció, en quin moment del dia la feu i amb quina freqüència. Tots vau anar dient una frase, com per ex.: Cada dia al matí passejo per la platja. Al matí cuino sovint. Cada mes a la tarda vaig al cinema. Cada nit llegeixo abans d’anar a dormir.
Després vam treballar les tres persones del singular del present de verbs com:jugar, cuinar, menjar, fer, anar…Vau respondre individualment a unes preguntes sobre diferents activitats; a continuació li vau fer les preguntes al company i, per últim, vau escriure un petit text sobre el company o companya.
Ex.: Prens cafè? Jo prenc cafè. Ell/ella pren cafè.
Per acabar, vam començar amb les estructures, els verbs… que fem servir a l’hora d’anar a comprar. Anem a comprar
Us deixo aquest vídeo:
Hem recordat la sessió anterior i n’hem escrit la postal. Després, hem fet una activitat per conèixer el professor. Hem resolt dubtes sobre l’examen. A continuació, hem escrit paraules boniques a l’esquena dels companys i, per acabar, hem valorat el curs.
Aquesta és la postal, però en podia haver estat una altra: