• C2 19a sessió

    On és el polvoró?

    Extreta d’https://morguefile.com/photos/morguefile/3/biscuits/pop, autoria d’enfinite5

    Avui he arribat 5 minuts tard. En Jaume sempre comença la classe fent-nos  recordar què vam fer l’últim dia, encara que avui això m’ho he saltat. He arribat just a temps per decidir-me si m’agraden les ulleres de sol o no. A mi no m’agraden les ulleres de sol, així he acompanyat al Jose que era l’únic de la nostra filera. Sembla que a la majoria sí que li agraden.

    Una vegada fetes les parelles, corregim l’última acta. Ens sap greu però hi hem fet bastantes modificacions. Espero que aquesta nova agradi. Arriba l’hora de posar  títol a l’acta: cafè o te. Hem escollit, però al final ha sortit guanyador trencaclosques fotogràfic i cafeïnòmans a tota marxa cap a Castelldefels. Cafeïnòmans? Està ben dit això? No ho tatxeu que aquí no hi ha síndries; millor marqueu.

    A continuació, en Jaume ens fa aixecar i fent-nos fer una rotllana amb ell al centre tots ben acostats l’un amb l’altre amb les mans al darrere, es passejava un de nosaltres amb un polvoró per darrere nostre per ficar-nos-el a les mans i la persona del mig havia d’endevinar qui el tenia. Degut a la facilitat que tenia el joc pel soroll que fa el paper, hem decidit canviar l’objecte per un retolador, a la segona tanda. S’ha complicat la cosa quan hem canviat a retolador. Ningú no es movia.  L’Ester no deixava de mirar.  Ha sigut una bona contrincant.

    Una vegada acabat el joc, ens hem separat pels grups que es van fixar per a l’activitat gramatical per resoldre exercicis dels temes escollits.  El Jaume es passejava resolent dubtes. Després, ens ha explicat en què consistirà el desenvolupament de la matèria escollida amb un vídeo de 10 segons de durada. Es pot explicar res en només 10 segons?

    Finalment, en Jaume ens ha donat 8 consells per fer un blog. Però ens havíem d’aparellar per completar la frase. 041217_Consells per redactar un blog

    El pròxim dia ens veiem a la biblioteca!

    Article complet

  • I3 17a sessió

    Article complet

  • I3 16a sessió

     

    Article complet

  • C2 17a sessió

    El cul a la cadira

    Extreta d’https://morguefile.com/photos/morguefile/28/chair/pop, autoria d’Alin

    Ja hi som! Sempre m’agafa el bou! Tot i viure a prop, no sé com ho faig però sempre acabo sortint de casa corrents. Que si la llibreta on l’he deixat, que si la motxilla, que si tanca la porta amb clau, busca on has estacionat el cotxe… Un cop trepitjo el centre cívic a les 11.45 h el repte d’arribar a l’hora ha estat assolit. Avui sembla que serem poca gent i és que amb els horaris que tenim la majoria, poder assistir a classe de vegades és missió impossible.

    Com és habitual i un cop acomodats, el Jaume ens ha demanat que li expliquéssim amb quina idea ens havíem quedat de la classe anterior i cadascú li ha dit la seva. Un cop trencat el gel ens ha repartit paperets amb fragments d’un text escrit per un dels companys com avui estic fent jo. Ens hem agrupat i realitzat les nostres propostes de correcció. Des que hem començat el curs, ja no veiem el naip del Jòquer amb els mateixos ulls. el Jaume ens ha recordat que haurem de realitzar vídeos explicatius de continguts i que alguns alumnes encara no els havíem escollit. Quan he vist la llista he pensat a sortir corrents però el meu subconscient m’ha recordat que necessito assolir el C2 i he clavat el cul a la cadira. He escollit les preposicions. Les recordo en castellà i almenys ja és un començament perquè quan he vist el llistat amb substantivació, pronoms i gerundis se m’ha fet de nit.

    El joc d’avui ha estat ubicar una cantonada de l’aula com a casa i un company ens feia fer monades per uns segons i quan deia un mot concret havíem de sortir corrents i el primer a arribar-hi li feia el relleu. El moment culminant ha estat fregar de genolls l’aula i en reprendre la classe ens hem centrat amb el joc de les Escales de la setmana passada. Havíem de marcar mitjançant la xarxa social Twitter la ubicació de la nostra ciutat escollida al mapa que el Jaume havia penjat en un enllaç. Ens hem encallat aquí la majoria d’alumnes perquè no hi havia manera d’aconseguir-ho. Si en iniciar el curs ens preocupava la seva complexitat, en acabar la classe d’avui molts hem pensat que les xarxes socials seran l’enemic real a combatre. Fins al dia vinent!

    Article complet

  • Intermedi 1 (16a sessió)

    cdn.pixabay.com/photo/2017/09/28/22/14/speech-icon-2797263_640.png
    Ahir dilluns vam corregir a classe uns exercicis sobre la vocal neutra i sobre la O i la U en posició feble.
    En general, va anar força bé. Només cal que ens fixem en algunes paraules que poden ser usuals i que habitualment escrivim malament, especialment per influència del castellà. Per ex., avorrir-se, subornar, turment, capítol…
    A més, hem de vigilar amb els adjectius. Si són variables, és a dir, si tenen dues terminacions (una per al masculí i una altra per al femení) hem de tenir en compte el nom al qual acompanyen. Per ex., color negre, camisa negra (encara que el so sigui igual); amb una cama damunt de l’altra (perquè es refereix a cama i és un nom femení)…

    A continuació, a partir de la piràmide alimentària, vam començar a parlar sobre alimentació, dietes, modes… Aquest tema queda pendent per a la setmana que ve.

    Fins dilluns!

    Article complet

  • Elemental 1 (15a i 16a sessió)

    pixabay.com/en/hand-keep-shield-board-profession-603691

    Dimarts, per parelles, vau elaborar un anunci de feina més o menys “original”:
    Anunci de feina original

    El resultat més resumit és aquest:

    Anunci de feina original alumnes

    Després. en grups vau haver d’aconsellar els companys que us plantejaven un problema. Els problemes eren d’aquest tipus:
    No suporto el meu company o companya de feina, no m’agrada la meva feina, últimament no cuido la meva alimentació i m’he engreixat una mica, m’agrada el meu millor amic o amiga i no sé si declarar-me… Què puc fer?
    CONSELLS: Jo et recomano que facis esport. Jo et recomanaria que fessis esport. Si fos de tu li ho diria directament…
    D’aquesta manera, vam practicar de nou el subjuntiu: present i imperfet.

    Dijous vam començar la classe refrescant el que havíem fet en la sessió anterior.

    A continuació, cada alumne/a va escollir la feina que li agradava més (dels anuncis elaborats per ells mateixos) i es van realitzar una sèrie d’entrevistes per tal d’escollir el millor candidat o candidata.

    Vam aprofitar per parlar d’abreviatures i símbols:
    Abreviatures, sigles i símbols

    I també que en català no fem servir l’infinitiu per donar ordres: interessats trucar al XXXXXX no és correcte. El correcte és: interessats truqueu al XXXXXX.

    Per acabar la classe vam intentar endevinar unes frases fetes fent mímica. Algunes de les frases fetes que van sortir van ser:

    Aixecar la camisa= Enganyar algú abusant de la seva credulitat.
    Donar un cop de mà = Ajudar algú a fer alguna tasca.
    Afluixar la mosca= Donar diners, pagar, especialment sense ganes de fer-ho.
    Remenar les cireres= Manar, dirigir un assumpte.
    Haver begut oli= Ja no tenir remei, ja no poder escapar-se d’una cosa desagradable.
    Tenir el cor robat
    = Una persona o una cosa, agradar-li bojament.

    Frases fetes

    Article complet

  • Intermedi 1 (14a i 15a sessió)

    pixabay.com/en/gerund-infinitive-verb-word-1025453
    Dilluns vam estar treballant els verbs. Com hem de saber escollir la persona i el temps dintre d’un context. També vam veure que és molt important saber quin és el subjecte de la frase, perquè a vegades hi ha pronoms que ens poden despistar.
    D’altra banda, també és important pronunciar bé les consonants finals per poder distingir entre PORTEN I PORTEM. Noteu, a més, que posem la força en síl·labes diferents!
    Vam parlar dels recursos que podem trobar a Internet per fer més exercicis, per fer dictats, per buscar la conjugació verbal…

    Dimecres vam fer un exercici per repassar la separació sil·làbica. Si voleu més informació:
    Síl·labes, diftongs…
    A partir d’aquest exercici vam comentar l’ús de la dièresi.
    La dièresi

    I si voleu practicar:
    Exercicis dièresi

    També vam treballar la vocal neutra i la o i la u en posició feble.

    Aquí trobareu més informació:

    La vocal neutra

    Ah! i per practicar la parla, vam jugar una estona al TABÚ. Va ser molt divertit.

    Quina feinada!

    Article complet

  • Cars 3 al XXI Cicle de cinema infantil en català de Castelldefels (CINC)

    El mes de desembre es projectarà Cars 3 als Yelmo Cines Castelldefels dins el Cicle de cinema infantil en català. Les projeccions tindran lloc el dissabte 16 de desembre (16 h) i diumenge 17 (12 h).

    El Cicle, organitzat pel Servei Local de Català de Castelldefels i la Federació Coordinadora de les AMPA, en el marc del Pla Educatiu d’Entorn de la ciutat i amb la col·laboració de Yelmo Cines i de l’Ajuntament de Castelldefels, forma part del CINC. Es tracta d’una iniciativa de la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura per fer créixer l’oferta i el consum de cinema infantil en català.

    Dins del cicle es programa una pel·lícula mensual destinada al públic infantil i juvenil. L’entrada per a qualsevol de les projeccions tindrà un preu únic de 4 euros, que s’aplicarà a tothom sense necessitat de presentar cap val de descompte.

    Cars 3

    Dissabte 16 (16 h) i diumenge 17 de desembre (12 h)

    a Yelmo Cines Castelldefels (l’Ànec Blau)

    Guia educativa de Castelldefels

    CINC

    Article complet

  • I3 15a sessió

    ortografia de la s sonora i sorda

    Article complet

  • Suficiència 3 (enllaços pendents)

    Bon dia,

    Tal com us vaig dir, aquí teniu els enllaços pendents:

    model prova S3

    àudio comprensió oral

    solucionari

    Fins dilluns!

    Lourdes

    Article complet


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share