S3 4a sessió
L’acta del dia 14 d’abril, que vau triar per majoria
El 23 d’abril al matí el Servei Local de Català de Castelldefels estarà present en un dels estands que s’instal·laran a la plaça de l’Església amb motiu de la Diada de Sant Jordi. Les persones que s’hi acostin podran informar-se dels serveis que el SLC ofereix: cursos de català, Voluntariat per la llengua…
A més, s’organitzarà un concurs relacionat amb la Diada, la llengua i la literatura catalanes: el Concurs Sant Jordi 2016.
Premis
· 1r premi: 2 entrades per assistir al concert de Sabor de Gràcia al Teatre Plaza de Castelldefels i un val de 20 euros per bescanviar a la Llibreria Canillo.
· 2n premi: 2 entrades per veure You say tomato al Teatre Plaza de Castelldefels.
Es farà un sorteig entre tots els encertants. El nom dels guanyadors serà anunciat el 25 d’abril a les xarxes socials (Facebook i Twitter) del CNL Eramprunyà.
El diumenge 17 d’abril una cinquantena de persones (alumnat, voluntariat i equip del SLC de Castelldefels) vam assistir al Teatre Plaza per veure “Un cel de plom”. Aquest monòleg, protagonitzat per Mercè Arànega, és una adaptació de la novel·la Un cel de plom de Carme Martí. S’hi explica la vida de Neus Català, la darrera supervivent catalana del camp d’extermini de dones de Ravensbrück.
Esperem que us agradés tant com a nosaltres. Gràcies per acompanyar-nos-hi!
Bona tarda,
El dimecres vam començar la classe repassant els gentilicis. També vam veure més números.
Per practicar, vam fer un dictat de números i ens vam demanar alguns números de telèfon. Si els voleu repassar, podeu consultar aquest enllaç: edu365.cat
Finalment, vam començar a parlar de l’alfabet.
I això és tot.
Fins després!
Bona tarda!
La setmana passada vam fer propostes per mantenir els 20 punts que ja tenim. Les propostes que més èxit van tenir són les següents. Demà n’acabarem de parlar.
A més, vam veure les estructures per mostrar preferències i lèxic relacionat amb el món del cinema.
Si voleu practicar més, ho poeu fer en aquest enllaç (unitat 10): Speakcat
Pel que fa a la prova, vam corregir els exercicis 7 i 8 i vam dir que deures farem els exercicis 10 i 11. Abans d’acabar la classe, vam jugar a les pel·lícules. Havíem de fer preguntes per endevinar de quin títol es tractava.
Fins demà!
Lourdes
www.flickr.com/photos/sbvintasca/14380061602
Dimarts vam posar fil a l’agulla pel que fa a l’activitat de lectura d’un llibre en català.
Un grup de 3 alumnes de classe van anar a la Biblioteca a agafar en préstec un llibre de lectura fàcil en català. Abans vam treballar a classe quines frases necessitaríem per fer aquesta acció. L’objectiu era intentar parlar català.
Crec que l’experiència va anar bé. Els llibres que van escollir: Això també és casa teva, Miguel Strogoff i Les mateixes estrelles.
Després, per començar a celebrar la Diada de Sant Jordi, us vaig presentar la llegenda. En el text hi havia uns espais buits per omplir amb verbs en passat: imperfet i p. perifràstic.
A continuació us vaig donar feina d’investigació. Havíeu de buscar informació sobre aquestes qüestions:
QUI ERA SANT JORDI?
QUÈ SIGNIFICA EL NOM JORDI? TÉ VERSIÓ FEMENINA?
DES DE QUAN ÉS PATRÓ DE CATALUNYA?
SAPS QUÈ SIGNIFICA LA PARAULA DIADA?
PER QUÈ REGALEM ROSES?
PER QUÈ REGALEM LLIBRES?
PER QUÈ CELEBREM EL DIA DELS ENAMORATS?
Dijous vam posar en comú la informació sobre Sant Jordi. I també vam poder escoltar una nova versió que va fer la Gladis sobre la llegenda. Et felicito! Està molt bé!
D’altra banda, també vam acordar quines seran les activitats que fareu a partir de la lectura del llibre:
Llegir-ne un fragment en veu alta.
Fer-ne un resum oral.
Donar-ne l’opinió.
Vocabulari nou.
La durada ha de ser entre 3-5 minuts màxim i començarem la primera setmana de maig.
Us deixo l’enllaç per escoltar la cançó M’he enamorat de Marc Parrot, que no vam poder escoltar a classe.
M’he enamorat
Després hem fet una activitat per veure estructures que podem fer servir per fer propostes i suggeriments i possibles respostes.
Vam veure:
Preferir
Estimar-se més
Trobar
Pronoms febles: el, la, els, les i ho.
Adjectius per qualificar una activitat.
De deures teniu una activitat per practicar els pronoms.
Ah! Per si voleu celebrar Sant Jordi:
Sant Jordi a Montblanc
Bon cap de setmana!
www.flickr.com/photos/xurriblog/4494975326
Dilluns vam començar a treballar la primera situació: A la botiga.
Anem a comprar
Vam parlar sobre hàbits de compra, freqüència… Alguns dels noms de productes que van sorgir:
Formatge
Farina de blat/ de blat de moro/d’arròs/
Cogombre / cogombrets (en vinagre)
El lleixiu (“la lejía”)
Pasta de dents
Pastanaga
Tomàquets
Llobarro
Tonyina
Xampú
Enciam
Si voleu saber-ne més:
Les botigues
Vam parlar també dels noms dels establiments, concretament, vam parlar de la bacallaneria. Aquí teniu informació sobre les anxoves i els seitons:
Bacallaneria
Després us vaig donar un full de vocabulari sobre el tema del menjar. Heu de buscar al diccionari el significat dels verbs que no coneixeu.
Dimecres vau elaborar diàlegs per usar en les botigues. Vam veure que és important decidir si en la conversa parlarem de TU o de VOSTÈ a l’interlocutor. I també vam observar com es forma l’imperatiu.
Us recomano aquest vídeo:
Res més?
Per últim, el Florin i la Iuliana ens vam parlar d’un suc que fan per començar el dia amb energia. Ingredients: espinacs, pomes verdes, gingebre…
Segur que és boníssim.
De deures, heu de fer uns exercicis sobre l’ús de les preposicions.
Bon cap de setmana.
Bon dia,
Dilluns vam començar repassant els gentilicis.
A continuació vam veure els números. números 2a part
També vam preguntar-nos l’edat i on vivim. Per fer-ho, necessitem el verb “viure” i el verb “tenir”.
Finalment, ens vam tornar a presentar. Aquesta vegada ho vam fer en català. Ho vau fer molt bé. Felicitats!
Lourdes
Bona tarda,
La setmana passada vam començar les classes de bàsic 3. Vam presentar-nos i vam repassar alguns continguts del bàsic 2. Per fer-ho, vam jugar al joc desl M&M i tamvé vam emplenar un formulari amb les dades dels companys.
A més, també am repassar el passat llunyà. Si voleu practicar més, aquí teniu un exercici i les solucions.
passat llunyà (CNL de l’Hospitalet)
Finalment, vam veure l’estructura de la prova del bàsic 3 i el model de prova. Aquí teniu els documents:
Vam fer i corregir els exericis 5, 6 i 9. De deures, hem de fer els exercicis 7 i 8.
Aquest és el pla del curs: PLA DE CURS B3
Fins demà,
Lourdes