• Bàsic 1 (2a sessió)

    Bon dia,

    Dimecres vam fer una roda amb la pilota per recordar els nostres noms. A continuació, vam aprofitar el verb “ser” per indicar la nostra procedència.

    Diapositiva1

    Després vam veure els números (de l’1 al 10) i ens vam demanar el número de telèfon.

    números 1a part

    Finalment, vau seleccionar unes frases per utilitzar-les a l’aula. Són aquestes:

     

    IMG_9144IMG_9145 IMG_9146 IMG_9147 IMG_9148 IMG_9149 IMG_9150

     

     

     

     

     

     

    Fins després,

     

    Lourdes

     

    Article complet

  • Bàsic 3 tarda (1a i 2a sessió)

    1a setmana Bàsic 3

    www.flickr.com/photos/flyingturtle/16106148529

    Dimarts vam presentar el curs, el calendari i l’estructura de la prova.

    Calendari B3 abril 2016
    Estructura Prova Bàsic 3

    A continuació vam parlar sobre quines activitats podríem fer per valorar-les com a Nota de curs.
    U
    Després vam fer aquesta activitat oral:
    1r dia de classe abril 2016

    Dijous també vam practicar oralment el passat imperfet i el present:
    Fa uns quants anys…
    Ara…

    I després vam fer un exercici de comprensió lectora a partir d’un correu electrònic. Vam observar quina és l’estructura del correu electrònic i també quines estructures podem fer servir per fer propostes i suggeriments.
    Fins dimarts!

    Article complet

  • Elemental 2 (1a i 2a sessió)

    Inici

    www.flickr.com/photos/courtneymcgough/5110868707

    Comencem nou trimestre i nou curs: Elemental 2.

    Dilluns vam fer la presentació del curs i el calendari.

    En primer lloc, vam fer una pluja d’idees sobre quines activitats podríem fer per parlar més català a l’aula. Moltes gràcies pels vostres suggeriments. Aquí en teniu uns quants:
    • Exposicions orals
    • Lectura dramatitzada
    • Programa de ràdio
    • Situacions quotidianes (practicar-les primer a classe i després dur-les a la pràctica)
    • Utilitzar jocs com el trimestre passat.

    D’altra banda, també vam comentar que, de vegades, quan es fan activitats en grups s’acaba parlant en castellà. Què podem fer per limitar una mica més l’ús del castellà en aquestes situacions? Bé, vaig proposar pagar penyora, que pot ser de diferents tipus:portar algun pastís, posar diners en un pot, fer una altra activitat en català… Ja ho acabarem de concretar.

    Per acabar la classe, us vaig proposar que, en grups, intentéssiu resoldre l’anomenat Enigma d’Einstein.
    Test d’Einstein

    Tot plegat, una excusa per parlar català, encara que alguns us hi vau enganxar i fins que no el vau resoldre, no vau parar!

    Dimecres vaig passar la solució de l’Enigma d’Einstein.
    Després vau començar a dir quines situacions comunicatives volíeu treballar:

    • Anem a comprar. Conversa client-venedor. Botiga de comestibles.
    • Anem al restaurant/bar. L’hora de l’esmorzar.
    • Anem de viatge. Agència de viatges, informació turística, contractar uns serveis
    • Fem una comanda per telèfon.
    • Fem una sortida cultural: teatre, cinema… Compra d’entrades, pagament, horaris de sessions, comentari de l’espectacle, ressenya…
    • Anem al metge. Vocabulari de parts del cos.
    • Formulem una queixa. Mecanismes, organismes, per escrit…
    • Fem gimnàstica.

    Per acabar, vam fer una activitat per treballar el passat imperfet. Es tractava d’explicar les rutines d’unes persones a partir del seu diari personal.
    Si voleu saber més:
    Passat imperfet
    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • Bàsic 1 (1a sessió)

    Bon dia!

    Dimarts vam començar el curs bàsic 1. Ens vam presentar en la nostra llengua: nom, d’on som, edat, on vivim, quant temps fa que som aquí i per què volem fer el curs.

    àudio presentacions

    A final de curs ens tornarem a presentar en català. :)

    A continuació, vam veure els verbs “dir-se” i “ser” per preguntar i donar aquesta informació: nom i procedència.

    com et dius

    qui ets

    verb ser.pptx

     

     

     

    Article complet

  • S3 1a sessió

    En aquesta sessió, ens vam conèixer una mica més els uns amb els altres. Així vam poder presentar les noves companyes. Tot seguit, ens vam haver de posicionar segons les nostres expectatives del curs: aprendre o aprovar? Després, ens vam traslladar al dia 17 de juny. Cadascú va oferir un brindis al grup celebrant l’èxit. A continuació, vam participar en un ritual per controlar la por a la prova. Al final, vam formar grups per resoldre les pistes del curs. Tenim una missió : descobrir si Els Viatgers són herois per un trimestre, a través de cinc dones: Anna Vives, Neus Català, Milena Jesenska, Erin Gruwell i Janine Shepherd.

    Article complet

  • Charlie Brown i Snoopy al XIX Cicle de cinema infantil en català de Castelldefels

    cartell reduït abril

    El mes d’abril es projectarà Charlie Brown i Snoopy als Yelmo Cines Castelldefels dins el Cicle de cinema infantil en català. Les projeccions tindran lloc el dissabte 9 d’abril (16 h) i diumenge 10 (12 h).

    Dins del cicle, organitzat pel Servei Local de Català de Castelldefels i la Federació Coordinadora  de les AMPA, en el marc del Pla Educatiu d’Entorn de la ciutat i amb la col·laboració de Yelmo Cines i de l’Ajuntament de Castelldefels, es programa una pel·lícula mensual destinada al públic infantil i juvenil.

    L’entrada per a qualsevol de les projeccions del Cicle tindrà un preu únic de 4 euros, que s’aplicarà a tothom sense necessitat de presentar cap val de descompte.

    Charlie Brown i Snoopy

    Dissabte 9 (16 h) i diumenge 10 d’abril (12 h) 

    a Yelmo Cines Castelldefels (l’Ànec Blau)

     

    Article complet

  • Inici matrícula cursos 3r trimestre

    Bon dia,

    Avui, 29 de març, comença la matrícula per als cursos de català del 3r trimestre. La matrícula és amb hora concertada. Podeu trucar-nos al 93 664 42 11 o bé acostar-vos al Servei Local de Català (Casal de Cultura, carrer Bisbe Urquinaona, 23-25, 1a planta) i demanar hora per matricular-vos-hi o, en cas que sigui necessari, fer una prova de nivell.

    Us hi esperem!

    anunci cursos tots telèfons

     

     

     

    Article complet

  • Commemoració del Dia Mundial de la Poesia a càrrec del grup de teatre de l’Aula Sènior

    IMG_8858

    El dijous 17 de març  el grup de teatre de l’Aula Sènior va oferir el recital de poemes “De la cançó al poema”.  A l’acte, que estava obert a l’alumnat i Voluntariat, hi van assistir una trentena de persones.

    Els assistents van gaudir d’un recital que combinava poesia i cançó i van poden conèixer poemes de Salvador Espriu, Joan Salvat-Papasseit, Josep Maria de Sagarra i Pere Quart.

    Trobareu més informació del Dia Mundial de la Poesia en aquests enllaços o bé  utilitzant les etiquetes #dmp #dmp_cpnl a les xarxes socials.

    web Dia Mundial de la Poesia

    opuscle Dia Mundial de la Poesia 2016

    Si voleu veure les fotos de l’acte, les trobareu aquí:

    galeria fotografies recital Castelldefels

    Article complet

  • B2 matí

    joc 1Bona tarda,

    La setmana passada vam veure l’imperatiu i alguns pronoms. Si voleu repassar l’imperatiu, aquí el teniu:

    imperatiu (teoria)

    Si voleu practicar, ho podeu fer en aquest enllaç:

    activitats imperatiu (de l’1 al 7)

    També vam veure els pronoms de complement directe i vam jugar a un joc de cartes per practicar-los. Aquí els teniu:

    pronoms

    I també vam preparar una recepta, que encara no hem llegit. 🙂

    Fins demà,

    Lourdes

    Article complet

  • La vinya literària

    Què ha estat l’experiència?

    L’experiència ha estat positiva i ens ha permès aprendre tot el procés de la verema.  Mitjançant el treball en grup hem conegut diferents obres, relacionades amb el vi, i els seus autors. Ens hem sensibilitzat amb la temàtica del vi, del cava  i el món que els envolta.

    Vam començar pel coneixement del procés de la verema, que serà el nostre referent per anar explicant el nostre treball. Resultava obligatori investigar sobre diferents autors que tractessin el tema del vi i les seves obres. A partir d’aquí, ens vam preocupar per la biografia dels autors que ens ajudaria a contextualitzar les obres. A partir d’aquí i tornant enrere, ens hem adonat de la importància de la cultura del vi.

    En el camp de la literatura  el vi es considera un gènere literari, amb el qual s’han elaborat moltes obres literàries, tant cultes com populars. Coneixerem  una experiència amb el vi amb aquests murals . Es tracta de poemes basats en el vi, en què descobrirem moltes de les característiques com es produeix, el seu període i la seva qualitat.

     

    Com l’hem desenvolupada?

    Vam portar a terme la nostra poda verda. Cadascuna de les obres treballades són les tiges triades perquè continuï creixent la nostra vinya. Per començar, vam decidir que era necessari conèixer-ne els autors. Després, vam desenvolupar-les utilitzant diferents recursos com la poesia visual i l’àudio. Vam aconseguir així posar-hi imatge i veu  i deixar volar els nostres sentiments i  les nostres emocions.

     

    Què hem après?

    Aquest trimestre hem après vocabulari sobre la vinya i l’hem plasmat amb la representació dels poemes visuals així com cal·ligrames. Hem confeccionat un mural amb les etapes de la verema amb dibuixos i l’explicació de cada fase. Després, hem elaborat una investigació de la literatura relacionada amb la vinya. Per això, hem utilitzat el Google+ i ho hem comentat per grups. Com a conseqüència, aconseguim els sets poders.

     

     

    Article complet


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share