-
- 21 DESEMBRE
2012 - 5 comentaris
- Suficiència 2
- 21 DESEMBRE
Categories
- Agenda cultural
- Bàsic 1
- Bàsic 2
- Bàsic 3
- C2
- Cloenda
- Dia Mundial de la Poesia
- Elemental 1
- Elemental 2
- Elemental 3
- General
- Intermedi 1
- Intermedi 2
- Intermedi 3
- Nadal
- Nivell D
- Notícies
- Sant Jordi
- Suficiència 1
- Suficiència 2
- Suficiència 3
- Voluntariat per la llengua
Històric
Blogroll
Per resoldre dubtes
- Abreviacions
- Diccionari de la llengua catalana (DIEC)
- Diccionari de la llengua catalana multilingüe
- És a dir
- Gran diccionari de la llengua catalana
- Majúscules i minúscules
- Neolosfera
- Optimot (consultes lingüístiques)
- Termcat
- Ús no sexista en el llenguatge
- Verbs catalans conjugats
Recursos per a l'aprenentatge
- Argumenta
- Centre de Redacció
- Comprensions orals Elemental 1 (Passos)
- Comprensions orals Elemental 2 (Passos)
- Comprensions orals Elemental 3 (Passos)
- Converses quotidianes (Com estàs?)
- Converses quotidianes (Qui és?)
- Converses quotidianes (Res més?)
- Curs de Llengua Catalana (nivell B) (Generalitat de Catalunya. Departament de Justícia)
- Curs de llengua catalana. Nivell C (Generalitat de Catalunya. Departament de Justícia)
- Diccionari de dubtes de català oral
- Dictats en línia
- Els signes de puntuació
- Fem de periodistes (xtec)
- Itineraris d'aprenentatge (intermedi)
- Itineraris d'aprenentatge (suficiència)
- Muds de mots
- Parla.cat
- Servei d'Autoformació en Llengua Catalana (UPF)
Vídeos
- Converses quotidianes (Com estàs?)
- Converses quotidianes (Qui és?)
- Converses quotidianes (Res més?)
- Vídeo salutacions (Institut Ramon Llull)
Darrers comentaris
- Tertúlies VxL en català a la Biblioteca Ramon Fernàndez Jurado en
- Tertúlies VxL en català a la Biblioteca Ramon Fernàndez Jurado en
- Inscripció cursos de català en
- Punt de llibre en
- Pràctiques lingüístiques a Castelldefels en
Núvol d’etiquetes
#5dones
#i3cast17
#suspens0
3r trimestre
accentuació
article d'opinió
BIblioteca Ramon Fernàndez Jurado
CINC
Cinema en català
Cloenda
connectors
curs 2012/13
descans cerebral
diacrítics
Dia Mundial de la Poesia
Dia Mundial del Teatre
escriure una postal
imperatiu
imperfet de subjuntiu
invitació
Joan Brossa
Llibre de les bèsties
matrícula
Mercè Rodoreda
model de prova
perquè/ per què/ per a què
precisió lèxica
presentacions
present de subjuntiu
projecte
pronoms
pronoms de relatiu
prova
Puntuació
relatograma
revisió textual
Sant Jordi
teatre
Teatre Plaza
Teresa Pàmies
unitat 1
unitat 2
unitat 3
vocal neutra
Yelmo
5 comentaris
Maria Gallardo Gallardo
11 gen. 13
11:22 #
En aquesta unitat 3 m´he trobat amb la dificultat de no poder anar tots els dies a classe degut a que he estat canvalescent d´una intervenció quirurgica, però això no m´ha impedit que a casa aprofitara per estudiar i consultar els blocs i la lliçó que el professor donava els dies de classe.
Quan vaig torna a la classe el tema era; quins són els trets que defineixen una bona exposició oral: gestualitat i convinció, domini del temps, volum i entonació, ordre i estructura, claretat, etc… eines que em pot ajudar a fer una bona exposició oral.
El ultim dia de classe ho van posar en practica, i com diu en Jaume ens vam convertir en uns fastàstics oradors.
Gracies Jaume ets molt amable.
Maria Gallardo
Cathy Salomon
12 gen. 13
17:23 #
Hola i Feliç 2013 a tothom!
Aquesta última unitat del curs ha sigut més breu, però no menys intensa que les anteriors.
Hem estudiat per a què serveix un text explicatiu i què característiques ha de tenir: clar i concís, amb un bon títol, neutre, ben estructurat i amb la posibilitat d’utilitzar recursos gràfics.
També hem vist l’ús de la caiguda de la preposició “a” en preposicions compostes com son: cap a, fins a, com a. Amb els exercicis que vam fer a través del bloc, la teoria ha estat més clara.
I per finalitzar la unitat, cadascú ha preparat una intervenció oral per a exposar-la als companys. Però abans, en una classe amb la Lourdes vam fer una exposició d’un tema “l’atzar”, escollit per els nostres companys.Alguns van tenir més sort que altres. (a mi em va tocar la “Fórmula 1”, i quan vaig llegir el tema, vaig pensar terra tràgame).
Aquesta experiència ens va ajudar per veure els errors més comuns que cometem. El últim dia de classe cadascú va exposar el seu tema.
Aquesta activitat ens servirà com preparació per al S3, on hem de fer una intervenció oral com part del examen final.
Fins dimarts!
Elena Capote
14 gen. 13
23:50 #
Hola a tothom!
Aquesta unitat 3 a mi m’ha agradat més que les altres. Aixó de la expresió oral i l’exercici que ens va fer la Lourdes de parlar improvisant, encara que va ser el pitjor pels nervis, penso que situacions com aquesta són les que realment ens fan aprendre.
Bé, ens veiem demà.
Antoni Gómez
15 gen. 13
1:06 #
De la unitat 3 destacaria l’última part, EXPOSAR EN PÚBLIC.
Parlar amb el del costat o en petits grups no és un problema. Però quan estàs de peu i has de exposar davant d’un grup de persones, la cosa canvia.
Has de triar un tema interessant, fer un esquema, exposar amb claredat i concisió, controlar el temps, el to de veu, l’entonació, la mirada, els gestos,…
En resum, ha estat una bona i pràctica experiència.
FER ÉS SABER.
TERESA
15 gen. 13
21:57 #
Bona tarda !
En aquesta unitat hem après tot relacionat amb els textos explicatius i per finalitzar la unitat hem preparat un text per explicar-lo als nostres companys en un temps de 3 a 5 minuts i la veritat es que, quan t’ho prepares bé, es nota molta diferència, estas més segura y relaxada.
Aquesta unitat m’ha agradat molt, crec que ha sigut molt divertida.