1. ANA NOGUEIRA

    06 Feb 13
    19:44 #

    LA UNITAT 2

    Bona tarda a tothom,

    Ja hem acabat una nova unitat! Vam veure el ús de
    “Per – Per a – Per a què – Perquè y Per què” Aquestes petites cosestes que son las que fan una llengua soni fluida i, sobre tot, que se entengui que volem dir.

    A més a mes, vam veure com es fa un guió, aprofitant les ensenyançes de la Janine Sheperd i les seves cadiras, amb les qui concluim que cada cadira ha de ser una idea i després podrem posar idees secundaries a cada cadira.

    Per fi, vam arribar als temuts “Pronoms Febles” i les seves combinacions, i així vam recordar que hem de posar

    • En primer lloc el Complemente indirecte i
    • En segón lloc el C. Directe
    • L’apóstrof tan a la dreta com sigui posible i només un apóstrof
    • Però poden anar dos guionets y
    • Sempre hem de posar primer la primera persona i després la segona persona

    De totes les maneras, els pronoms febles, una vegada més, encara necessiten una pensada més.

    Fins demà.

  2. Anna Izquierdo

    06 Feb 13
    23:08 #

    Bona nit,

    Per mi lo més difícil són els pronoms febles.Sempre m´han costat molt.
    Crec que em caldrà molt fer exercicis….a veure si aquesta vegada si!.

    Fins demà.

  3. Elena C

    06 Feb 13
    23:48 #

    Bona nit, nois i noies!

    Aquesta unitat 1 i aquest començament de curs m’està agradant molt. Estic aprenent coses noves, encara que pensava que ja ho havia vist tot quant a gramàtica.

    Per a mi a estat tot un èxit aprendre a diferenciar “per”, “per a”, “perquè”, “per què” i “per a què”. Fins ara no ho tenia gaire clar.

    El tema dels pronoms febles pensava que ho tenia dominat i fins ara no havia estat un problema per a mi, però ahir vaig canviar d’opinió. Hauré de treballar-ho.

    I per finalitzar, vull dir que el començament de la unitat amb el vídeo de la Janine Shepherd no va ser només un aprenentatge sobre la llengua catalana, sinó que a més, va ser una activitat que ens va aportar molt a nivell emocional.

    Fins demà!

  4. Pamela Valdivia Pardo

    08 Feb 13
    2:14 #

    Hola companys i companyes,

    Estic d’acord amb l’Elena, aquest curs està força bé, i crec que estem aprenent molt, a més el guió de la Janine ens ha donat l’impuls necessari per començar positivament.

    En aquesta unitat hem assolit els coneixements per a entendre la diferència i la utilització del per què, per a què, perquè, ja que, per tant, a causa de, com que i atès que, i a més els per o per a…, coses molt útils en el moment d’escriure tots aquests textos que estem fent.
    Al respecte, hem avançat força en el guió de l’article d’opinió, i ja cada vegada es veu més clar com hem de fer-ho i el nostres temes.

    Ens queda un repte, els temuts pronoms febles, ja hem vist alguna “excepció” com el cas quan es troben un complement directe determinat amb un complement indirecte singular, si passa això aquest últim canvia de li a hi, i les combinacions possibles que queden són l’hi, la hi, els hi, les hi… .Déu n’hi do!
    Pensem en la Janine que ens dona l’empenta per aconseguir tots els objectius que nosaltres mateixos ens hem proposat.

    Fins dimarts!

    Pamela

  5. Mari Pau

    10 Feb 13
    19:00 #

    Com m’anat la unitat 1?

    Penso en el primer dia de curs i puc sonriure. Feia anys i panys que no anava a cap classe, la meva timidessa estava ben present però de seguida va desaparaixer la barrera que’m deixava sempre arreconada i vaig començar a integrar-me.

    La dificultat més gran que trobo és la meva mancança de vocabulari a l’hora de expresar-me, per això, de vegades, tinc de canviar algunes paraules per altres i no expreso les idees correctament.

    Què he après? Si parlem només del temari, he après com s’ha d’utilitzar l’apostrof (fins i tot que de vegades l’utilitzem més del compte),a diferenciar ”per”- “per a”, per una banda, “per què”-“perquè” – “per a què” per una altre i, finalment, hem sentat les bases per poder el.laborar un guió per las nostres presentacions, tan escritas com orals. A part d’això he començat a aprendre a treballar en grup, amb els companys de classe, i he comprobat que entre tots les coses semblen més senzilles.

    Hem utilitzat la presentació de la Janine com a model per la majoria dels exercicis que fem i crec que la seva història és un bon exemple a imitar.

    Ara ja hem començat la unitat 2, amb els temuts “pronoms febles”, que crec que son el pitjor malson de tots els estudiants de català, només desitjo que solament siguin això: un malson i que aviat ni ens recordem dels maldecaps que ens han donat.

    Fins dimarts!

  6. Cathy Salomon

    10 Feb 13
    21:10 #

    Hola a tothom!

    En la unitat 1 hem vist les diferències entre “per” (causa, motiu) i “per a ” (destinatari d’una acció), i entre “perquè” (s’utilitza en respostes i explicacions), “per què” (pregunta el motiu d’alguna cosa) i “per a què” (pregunta la finalitat d’alguna cosa).

    També, a partir del vídeo de la Janine Shepherd, per grups hem fet un guió de cada una de les fases de la seva exposició. Aquest vídeo ens ha servit per veure els punts principals per preparar un bon guió.

    I per finalitzar, hem repasat i recordat l’ús dels pronoms febles. El requadre que va posar el Jaume en classe em va ser molt útil, però de totes formes he de practicar els pronoms febles amb més exercicis.

    Fins dimarts!

  7. Ana Sánchez

    10 Feb 13
    22:01 #

    Bona nit,
    En la part de gramàtica, en aquesta unitat hem treballat les preposicions: Per i Per a; Per què, Per a què i perquè i hem començat amb els divertits pronoms febles.
    A la part de comunicació, hem treballat com fer un bon text d’opinió. Les classes han girat en torn al vídeo de la Janine Shepherd. Hem fet un anàlisis del text i de l’estructura que utilitza per explicar com ha sigut la seva vida. Hem aprés que cada idea important deu estar separada en un paràgraf diferent.
    Estic assimilant que, per fer un bon text d’opinió, he de tenir una bona tesis per defensar i fer un bon guió que m’ajudi a l’hora de desenvolupar la defensa de la meva idea.
    Continuem…

  8. Patricia

    11 Feb 13
    19:56 #

    Bona tarda,

    Aquest curs m’està agradant molt. Des del meu punt de vista, els recursos que es fan servir a classe per aprendre són molt entretinguts, a partir d’exemples, treball en equip i la participació de tots els membres.

    En aquesta unitat 1 hem après com dissenyar un guió a partir de la conferència donada per la Janine Shepherd. Vàrem arribar a la conclusió de que havia de tenir 3 parts: Introducció, contingut i conclusió. I que el contingut havia de tenir tantes cadires com idees principals volíem transmetre i idees secundàries.

    També hem après a diferenciar l’ús del “per” i “per a”, “per què”, “per a què” i “perquè” per expressar causa i finalitat. Sincerament, m’ha anat molt bé perquè encara que sigui mallorquina, és molt fàcil equivocar-se.

    I ara estem veient l’ús dels pronoms febles, que jo els barrejo una mica. Deu ser perquè sóc mallorquina. 😉

    Un petó. Ens veiem demà a classe.

  9. Ruben

    11 Feb 13
    21:36 #

    Hola, bona tarda a tothom.

    Aquesta unitat, aquesta unitat, que voleu que us digui… tota ella parlant de “per/per a”, “per què/per a què/perquè”. Veient com s’hauria d’organitzar un guió, després com hauria de ser per ser bo. En mig d’aquest que si la Janine era una noia impressionant, etc., i ara per començar la unitat 2 trobem que es podem combinar dos pronoms febles, uff, com si un pronom no fos suficient 🙁 jejeje.

    Ara seriosament, crec que no ha anat malament i fer el assaig de prova i trobar que alguns dels errors que havíem comés, potser no els tindríem després de fer-la és una bona sensació.

    Salutacions.

  10. Antoni Gómez

    11 Feb 13
    23:57 #

    Hola a tots!

    Vam començar el curs amb nombroses incorporacions i algunes baixes (Quina pena).

    Els primers dies ens vam dedicar a planificar què faríem en aquest trimestre.

    Hi havia, i encara hi ha, però menys, una preocupació generalitzada per superar la prova final. El vídeo de la Janine (la palleta) crec que ens va ajudar a tots a canviar una mica l’enfocament de la prova final.
    “Hem de pensar menys en la prova i més en aprendre i practicar el català”

    El treball en grup que fem a classe crec que ens està ajudant molt en aquest objectiu.
    “Si vols anar ràpid camina sol, si vols arribar lluny camina acompanyat”.

    M’oblidava, en aquesta unitat hem practicat com fer un bon guió i alguna coseta de gramàtica.

    Fins demà.

    1. Cristi Ortiz

      12 Feb 13
      14:42 #

      Hola a tots!!
      En aquesta unitat 1 hem donat els pronoms personals febles:
      -Quan van davant del verb i darrere del verb.
      -Quan prenen formes diferents segons la lletra amb què acaba o comença el verb.
      (Per mi els pronoms tenen molta dificultat).
      Com es pot fer un bon guio i les pautes que em de seguir.
      Quan s’utilitza el per i el per a , el perquè, per què i per a què.

  11. TERESA

    12 Feb 13
    14:59 #

    Bon dia !
    Per comenÇar volia dir que aquesta unitat m’ha semblat molt entretinguda i he hem aprés moltes coses: la diferència entre per, per a, per què, perquè i per a què.

    Després, a partir de l’exposició de la Janine, hem començat a elaborar un guió que després ens ha sigut molt útil per elaborar el nostre propi.

    Per finalitzar hem repassat els pronoms febles i me adonat que encara he de practicar-los més.

    Ha sigut una unitat molt completa.

  12. Maria Gallardo Gallardo

    16 Feb 13
    19:53 #

    Ja em acabat l’uniat 1
    En aquesta unitat em après a preparar un guió, partim de la conferencia de la Janina Shepherd nos ha servit per fer la estructura del guió que ha de tenir aquestes part: un títol, estructura, introducció, exposició, conclusió. De la conferencia agafarem con referència “ les cadires”.
    Em treballar les preposicions: per i per a / per què / per a què / perquè / i també sinó/ si no
    I per últim els pronoms febles “aquets fills amb les seves mares” si van davant no necessitem agafar-los en canvi si els portem darrere si.

  13. Pancho

    21 Feb 13
    14:42 #

    Hola a tots
    Ja que ha passat molt de temps, no crec que hagi d’entrar en detall sobre la unitat 1, sinó enfocar sobre les sensacions que són sempre personals. Crec que com a persones, constituïts no només per la cognició, no estaria del tot bé desenvolupar aquí una llista d’elements positius i negatius. Objectius a llarg termini, emocions, valors i postures filosòfiques, han de ser sempre condieradas en qualsevol avaluació, sobretot si és un procés i no un esdeveniment. No obstant això, esmentaré 3 circunsatncias que em semblen destacables i transcendents.
    Crec que és un fort perjudici per al òptim desenvolupament de l’aprenentatge el fet de canviar periòdicament de professor. La dificultat es troba en què la coordinació ha de ser perfecta almenys pel que fa als continguts.
    D’altra banda, és una fortalesa destacable la riquesa i multiplicitat d’enfocaments a un mateix contingut per part de dos professors. Sens dubte.
    Finalment, crec que la metodologia general enfocada en el llenguatge i no absolutament en la superació d’una prova, és segons jo i en termes absoluts, l’opció més adequada sense dubte. Educar per a les persones.
    salutacions!


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share