1. Anna Izquierdo

    05 març 14
    15:21 #

    He après alguna pregunta del marc d´història socio lingüística.He de repassar i pràcticar amb exercicis tot i el meu punt negre és la fonètica.

  2. Montse Comas

    05 març 14
    22:10 #

    Tot i que sempre he dominat l’anàlisi sintàctica, m’ha anat molt bé fer de xerpa d’aquest tema, perquè he tingut l’ocasió de repassar-lo, resoldre alguns dubtes que tenia i, sobretot, aprendre’n la nova nomenclatura (una ja té una edat!). Pel que fa a la fonètica, he entès bé el fenòmens de geminació i assimilació i, amb una mica de repàs, crec que seré capaç d’identificar-los. Quant als verbs, les pautes proporcionades seran de gran ajuda per escriure bé, d’ara endavant, les formes d’imperatiu. Finalment – i ara seré molt sincera – els exercicis que hem fet per repassar els signes dobles de puntuació, en comptes d’aclarir els dubtes, me n’han creat més.

  3. Laia

    06 març 14
    0:35 #

    COM HA ANAT LA UNITAT 3?

    Considero que en aquesta tercera unitat he après com a mínim les nocions bàsiques referents a alguns conceptes de fonètica dels quals mai abans havia sentit parlar (o si més no, no ho recordava), com són l’assimilació i la geminació. Tenint en compte que la fonètica és el que més em costa, crec que haig d’estudiar-la molt més perquè encara confonc signes i no reconec amb facilitat els fenòmens treballats. Per altra banda, estan la puntuació i els signes dobles, els quals em continuen jugant males passades perquè sóc conscient que no sempre els utilitzo correctament. Possiblement la part de les funcions sintàctiques i els verbs sigui el que millor se’m dóna, pel fet que són els coneixements que tinc menys oblidats. Valoro molt positivament el fet d’haver fet de xerpa de funcions sintàctiques perquè m’he obligat a repassar-les a consciència. A més, crec que amb les companyes ens hem entès molt bé i hem treballat cooperativament i sense problemes. Per últim, vull agrair la feina de la resta de companys/es durant la seva tasca com a xerpes per la paciència i les ganes que demostren.

  4. Maria Pilar Gil

    06 març 14
    15:56 #

    Amb aquesta tercera unitat ja comencem a veure coses que s’aprenen i d’altres que augmenten la dificultat. Després de fer la prova, confirmo les meves previsions, els temes dels que he fet de xerpa (i que aquest va ser el motiu de fer-los) són els que tinc més fluixets: la fonètica, els dialectes i l’anàlisi sintàctica, tot i que aquest darrer tema l’he portat al meu conscient des del subconscient on el tenia guardat des de feia més de … buf!! com passen els anys!!! Tinc més clar a quins temes he de dedicar més temps d’estudi. D’altra banda veig que he après moltes coses i que aquesta manera de fer, tot i que em fa “perdre temps” per organitzar les matèries, fa aprendre sense adonar-se, vaja, que sembla que no fas gaire però Déu n’hi do!!! Donar les gràcies als companys que han fet una molt bona feina per poder-nos donar als altres els temes de la millor manera possible i al “profe” que es trenca el cap per fer-nos les classes amenes i sorprendre’ns cada dia. Gràcies!!!

  5. Víctor Díaz

    06 març 14
    17:38 #

    Feedback de la Unitat 3

    Crec que he après en tots els àmbits temàtics, especialment en fonètica, ja que aquest cop en feixa de xerpa. Pel que fa a la puntuació, que era un dels meus punts febles, me he adonat que he millorat substancialment i en la darrera aportació no en tenia errors. Així mateix i en referència a la resta de àmbits temàtics, crec que les sessions han estat molt productives i he adquirit molt coneixements; moltes felicitats als xerpes en aquest sentit.

    En consideració a punts a millorar i dubtes, malgrat el progrés positiu, crec que la fonètica i el marc sociolingüístic continuen sent els meus dèbils, en aquest sentit crec que cal memoritzar alguns fenòmens i particularitats per superar-ho sense problemes.

    Finalment, aprofito també aquest espai per felicitar la tasca del cap de xerpes i el seu sistema d’aprenentatge; que és, en la meva opinió, el millor per aconseguir bons resultats de grup sense que ningú es perdi pel camí. De fet, això no és res experimental, aquests sistemes d’aprenentatge porten darrera molt estudis científics i dades objectives que demostren que són els que ofereixen millors resultats. Tanmateix, encara estem a temps d’apuntar-nos al 60% 😉

  6. Albert Martínez

    06 març 14
    18:05 #

    La unitat tres ha sigut semblant a les altres dues però aprofundint, encara més, en cada camp. Considero que en aquesta unitat he assolit bastant bé els objectius de cada tema. Per una banda, tant funcions de sintagmes com formes verbals, gerundi i participi, he arribat a diferenciar-los i aplicar-los correctament. El fet de realitzar diversos exercicis i corregir-los va bé per mecanitzar la teòrica. Per altra banda, he sigut conscient de la importància de la puntuació. Fins feia setmanes, puntuava de forma inconscient; ara intento buscar el perquè d’ escriure un signe de puntuació o un altre. Per últim la part més dura penso que és fonètica, i en concret, poder identificar cada fenomen quan es barregin tots

  7. Noemí

    08 març 14
    19:39 #

    En aquesta unitat he pogut aclarir-me una miqueta més amb la fonètica. No sé del cert si ha sigut perquè he fet de xerpa d´aquest tema o bé perquè eren fenòmens que no tenen gaire misteri.
    Respecte el tema dels verbs velars, l´ús del gerundi i participi, m´he fet un embolic – hi havia detalls que desconeixia i no estic acostumada a fer-los servir- però espero resoldre quan m´hi posi amb aquest tema.
    Per finalitzar, els signes de puntuació m’estan sorprenent força… Suposo que abans no havia pres consciència de quan s´han d´utilitzar cadascun i els escrivia sense coneixement.
    Sigui com sigui, continuo pensant que s´ha d´estudiar!!!

  8. Pilar Amat i Vallès

    10 març 14
    21:25 #

    Què he après ?
    Penso que he après una mica més de cada un dels temes estudiats. En cada tema nou o l’ampliació del mateix tinc més conceptes nous i cada vegada tinc més per aprofundir i aprendre.

    Què he de millorar?
    De fet he de millorar en allós que pensava que tenia més clar, però no és així. He de millorar en els pronoms: febles i relatius; també no cal dir, la fonètica.

    De què dubto ?
    després de fer l’examen prova del altre dia i de veure els resultats obtinguts, ara dubto de gairebé tot i sembla que no me’n surto massa bé.

  9. Carles Imbernon

    11 març 14
    11:32 #

    La 3a unitat m’ha servit per acabar d’assabentar-me de les meves mancances, sobretot arran de la prova que vam realitzar i solucionar a classe. En el meu cas, allò que porto pitjor –a causa del desconeixement– és el tema del marc sociolingüístic (veurem quina s’empesca el Jaume per a aquesta unitat). Amb relació als altres temes, poc a poc vaig recordant i polint alguns aspectes. M’agradaria afegir que, al meu parer, es fa palès que els xerpes hem guanyat confiança a l’hora d’exposar els continguts que hi ha sobre la taula; és un bon símptoma.

    Ara sí! No entenc per què s’ha publicat a mitges!

  10. Angy

    11 març 14
    15:21 #

    Valoració Unitat 3

    Considero que cada unitat ha anat progressivament més ràpida que l’anterior, no per ésser més fàcil, sinó per què he anat agafant la idea del sistema de treball. Pel que fa al grup també he trobat una col•laboració cada cop millor. En relació al tema que ens ha correspost (Participis i gerundis dels verbs), penso que no és difícil, la problemàtica està en el temps que cadascú tenim per estudiar.

  11. Conxi Jiménez

    11 març 14
    19:22 #

    Sent sincera, comentaré que veig que hem tocat els punts importants de la prova, però que em queda força per repassar i assolir. Ara bé, aquesta part és responsabilitat meva. Agrair la feina dels companys, els bons resums aportats i les explicacions i si, de mica en mica s’omple la pica-això espero-.
    Gràcies a tots per les classes amenes, participatives i amb el xic d’originalitat distintiu d’en Jaume.

  12. Inés Giménez

    13 març 14
    15:18 #

    A la tercera unitat em trobo més o menys en la mateixa situació que des del principi del curs. Temes d´anàlisi sintàctca, verbs, pronoms, gramàtica, puntuació, etc..Els vaig portant prou bé. Peró respecte a la fonètica i la sociolingüística em sento perduda; per això estic fent hores extra i crec que amb una mica més de temps ja em sentiré més segura en aquests temes. M´agradat fer el tema dels verbs radicals velars perquè el tinc controlat i encara que no he estat molt present al meu grup de xerpes em vaig sentir molt còmoda explicant-lo. Agraeixo molt el support i la feina de les meves companyes perquè com ja he dit no he sigut al 100% en aquesta unitat.


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share