• S2 10a sessió

    tennis-453505__180

    Dijous, 11 de febrer de 2016

    Com sempre en Jaume obre la sessió amb els comentaris respecte al que es va fer el passat dimarts dia 9.

    A continuació ens anuncia l’ajornament de l’examen respecte de Joan Brossa.

    -Els alumnes ens dividim en tres grups per fer el repàs de la dièresi (paraules dictades, repàs primer individualment, després en el si de cada grup i a continuació amb el professor i el conjunt del alumnes). Les paraules dictades són les següents:

    Geniüt Lingüística Ruïnós Veïns
    Paüls Agraíssiu Conduiria (1) Mèdium
    Diürètic Reincidir Suïcidar Lluís (2)
    Aquàrium Reüll Peüc Ambigües
    Europeista Fortüit Quocient Antiimperialista

     

    (1) No es posa dièresi en infinitius,en gerundis, ni en condicionals ni en futur.

    (2) No es posa dièresi quan acaba en consonant (Lluïsa sí que en porta perquè acaba en vocal).

    A continuació en Jaume proposa treballar la S sorda i s’estableixen les regles següents:

    S/SS

    S,  quan es al principi d’una paraula

    S, quan es al final d’una paraula

    SS, entre dos vocals

    C/Ç

    Ç  +a, o, u

    C  +e, i

    Fem comentaris respecte a l’origen de les paraules (comparant amb altres idiomes com el castellà, el francès, l’italià i en general amb els que tenen el seu origen amb el llatí)  per trobar les raons, regles i excepcions, per quan posar S, SS, C i Ç.

     

    Per tal de practicar en Jaume distribueix per grups uns papers amb els quals hem de substituir els punts suspensius per S/SS/C/Ç/SC/X (dos grups de vint paraules):

    moSSo Ceba MiSSió AsCensor
    ReSSentir VenÇut EXcloure FeliCitat
    EStranger ConsCiencia TemenÇa RegaleSSia
    PaSSeig EscurÇar MaÇó Seva
    FeliÇ BoSSa AbraÇada EscurÇó

     

    DiSSoldre TroS (2) CaCera RepreSSió
    CòrSega CapaÇ SouS MestreSSa
    EscorÇa TenSa DolÇa DanSa
    RaS Safrà PaperaSSa FestaSSa
    ReSSuSCitar (1) ASimètric TroSSejar TerroSSos

     

    (1) ReSSurreCCió va amb doble C en lloc de la SC

    (2) En plural serà TroSSos

    Es repassa primer individualment, després per grups i finalment amb el conjunt de la classe cada grup de paraules i es dóna per acabada la sessió.

    bo (2)

    Print Friendly, PDF & Email

Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share