• Intermedi 1 (12a i 13a sessió)

    https://pixabay.com/en/labyrinth-apple-riddle-fruit-red-732371/

    Dimarts vam estar treballant la distinció entre essa sorda i essa sonora. Vam escoltar un àudio i havíeu de dir si el so era sord o sonor. Al principi us va costar una mica, però al final vau anar millorant.
    Us vaig passar aquesta informació:
    Ortografia de les esses

    Si voleu practicar més:
    Exercicis esses

    També vam començar el tema de la dièresi:
    La dièresi

    Dijous vam corregir uns exercicis sobre la dièresi i vam observar que quan la dièresi recau sobre una vocal que no és forta costa una mica més de veure. Per ex.: aïllament, traïció…
    Una mica de paciència i d’observació!

    Després vam parlar de l’adjectiu: què és, per a què serveix, quantes terminacions tenen i quines variacions ortogràfiques es poden produir quan canviem el gènere i el nombre.

    Per practicar, en grups, vau inventar-vos algunes endevinalles:
    Endevinalles

    Si voleu fer més exercicis:
    Exercicis adjectius

    Fins dimarts!

    Article complet

  • Intermedi 3 (12a i 13a sessió)


    (Pastís de pastanaga)

    (Casadielles)

    Aquesta setmana hem tingut unes sessions força variades: dilluns, exposicions orals ben suculentes i enriquidores i dimecres, taller de doblatge en català.

    Dilluns us vaig passar les solucions dels exercicis d’ortografia de la L·L i la H. Si no vau poder venir a classe, les teniu en el dossier de nivell B de Justícia que podeu trobar en línia.

    A continuació va començar amb les exposicions la Gemma, amb una recepta de conill que prepara la seva mare. Un dels ingredients és el pebre (masculí), negre o de diferents colors, que és el que fa servir la Gemma. Una altra companya va aprofitar la recepta per explicar com es pot netejar el fetge de conill: fent servir una mica de vinagre.

    Després la Noemi ens va explicar la seva recepta del pastís de pastanaga i vam poder comprovar que realment queda molt bo!

    Per fer bé la digestió, una mica de filosofia. La Lorena va parlar sobre la sèrie Merlí.

    Per si no heu vist la sèrie:

    Merlí

    Per practicar un altre text que ens trobarem a la prova podeu mirar:
    Article d’opinió

    Article d’opinió

    Relacionat amb això podeu fer l’exercici 7 d’expressió escrita i els exercicis d’expressió oral del model de prova.

    Dimecres vam participar en el taller “Doblem en català”. Espero que us agradés.
    Fins dilluns!

    Article complet

  • Alumnes dels cursos de català particpen en el taller “Doblem en català”

    Dimecres 23 de maig es va organitzar un taller de doblatge en català adreçat als alumnes del SLC de Castelldefels.

    El taller, molt amè i divertit, va anar a càrrec de Francesc Fenollosa, professor de l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de València i amb una àmplia experiència com a traductor i adaptador per al sector audiovisual.

    Els participants es van convertir en actors dobladors de seqüències de pel·lícules de misteri, documentals i dibuixos animats.

    El taller, que té com a objectiu fomentar l’ús oral de la llengua en contextos informals a través d’una activitat lúdica i dinàmica, ha estat subvencionat per la Direcció General de Política Lingüística i s’ha impartit a la Biblioteca Ramon Fernàndez Jurado.

    Esperem que n’hàgiu gaudit tant com nosaltres. Si en veoleu veure les fotografies, ho podeu fer en aquest enllaç: àlbum fotografies

    Article complet

  • S3 13a sessió

    D’errors i de genolls

    Extreta d’ https://pixabay.com/es/escritorio-color-estacionaria-3288394/, autoria de designedbyjess

    Dels errors sempre traiem profit i aprenem. Un, dos, tres… fem una resposta impertinent; tres, quatre, cinc… el joc va ser molt divertit!

     

     

    Les companyes del B2 han triat aquesta acta, però en teníem tres més.

    Abans

    després

     

    Article complet

  • S3 12a sessió

    Passant el problema

    el grup jugant al cuc

    Per què ens sentim com una família? Perquè ens hem descobert les qualitats de cadascú i fem pinya per treballar dubtes de connectors.

    14052018_conjuncions

    Hem triat aquesta, però en teníem tres més.

    abans

    després

    Article complet

  • Intermedi 3 (10a i 11a sessió)

    Dilluns primer vam estar parlant sobre l’ús i sobretot l’abús de les noves tecnologies. En vam parlar a partir d’aquest article:

    Els nens i la tecnologia

    A continuació, vam seguir treballant la sol·licitud i també altres connectors: doncs, sinó, si no.

    Si no, sinó

    Doncs

    Exercicis:
    Exercicis sinó, si no
    Doncs, perquè

    Dimecres vam escoltar l’exposició que va fer la Isabel sobre el llibre Històries perverses de la Isabel-Clara Simó. Malgrat els nervis, l’exposició va sortir molt bé. Per si us van quedar ganes de conèixer més l’autora…

    Per anar fent boca amb els complements verbals:

    I, per últim, mireu els exercicis corresponents a l’ortografia de la L·L i de la H, del Nivell B de Justícia.

    Article complet

  • Intermedi 1 (10a i 11a sessió)

    Dimarts vam revisar les frases que havíeu fet en grups amb els daus de verbs.
    Són aquestes:
    FRASES AMB VERBS

    Vam corregir uns exercicis per treballar la vocal neutra i també per repassar l’accentuació. Si voleu treballar més:
    La vocal neutra

    Després vau elaborar en grups un avís per aquests casos:

    EE avisos
    L’avís

    Dijous, durant el principi de la classe, vam revisar els avisos.

    A continuació, vam treballar el nom: classificació, gènere i nombre.

    Si voleu practicar més:
    El nom. Masculí i femení
    El nom. Singular i plural
    També vam veure paraules que poden tenir gèneres diferents amb significats diferents:

    Noms

    Crec que això és tot. Fins dimarts!

    Article complet

  • S3 11a sessió

    Collage de Cartes impertinents

    Quina és la dona que ens hem imaginat mentre llegíem una de les cartes

     

    Amb llicència literària hem connectat: adjectius, dones, històries, cartes i fotos en un collage.Tot vist amb els ulls d’una dona feminista.

    Aquesta és l’acta que hem triat, però n’hi havia tres més.

     

     

     

     

     

    Article complet

  • S3 10a sessió

    Connectors, enigmes i cartes impertinents

    “Cartes impertinents” a punt d’emprendre el vol

    Com que es tracta de jugar i de no cometre cap assassinat: estimem-nos, apropem-nos fent passar la bola.

     

    Aquestes són les 21 paraules triades, però en tenim seixanta-tres més.

    Les quatre propostes

    Article complet

  • Intermedi 1 (8a i 9a sessió)

    https://pixabay.com/en/notebook-note-leave-book-notes-3297317/

    Aquesta setmana hem revisat les notes que vau escriure. N’hi havia una de personal i una altra de formal.
    Pel que fa a l’estructura, us he de dir que ho heu fet molt bé. Pel que fa a les errades més comunes: hi ha qüestions sobre l’ús dels pronoms, dels verbs, especialment l’estructura TENIR QUE, que en català no és correcta i l’ortografia.

    Dimarts vam dedicar una estona a parlar en català sobre la dieta mediterrània, a partir d’un article que vau llegir a casa. Vam conèixer les preferències dels companys pel que fa a hàbits de compra, alimentaris… També vam parlar de les opcions vegetariana, vegana, flexiteriana…

    Dijous vam començar a treballar els verbs, vam parlar de les diferents conjugacions i de quan usem els diferents temps verbals.

    Vam jugar amb tres daus: un de verbs, un altre de persones gramaticals i un altre de marcadors temporals. En grups, una persona actuava de secretari o secretària i apuntava les frases que els companys feien a partir de la combinació de daus que sortia.

    Després vam estar comentant les frases i vam repassar els temps de passat.

    Va ser una estona divertida!

    Fins dimarts!

    Article complet


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share