Cartell cloenda cursos de català i VxL
Bon dia,
Aquí teniu els cartells que els alumnes del curs bàsic 1 han preparat per a la Cloenda dels cursos de català i del VxL de Castelldefels. Felicitats per la feina!
Bon dia,
Aquí teniu els cartells que els alumnes del curs bàsic 1 han preparat per a la Cloenda dels cursos de català i del VxL de Castelldefels. Felicitats per la feina!
T’agrada la fotografia? Vols guanyar entrades per al concert que farà Janine Johnson als Jardins del Castell?
Fes fotografies durant aquest acte, tria’n tres i penja-les al Facebook i/o Twitter fent servir l’etiqueta #CloendaCast17 i esmentant el CNL Eramprunyà.
Sort!
Bases Concurs fotogràfic
https://pixabay.com/en/breakfast-food-dish-1246686/
Dilluns, en grups, i a partir dels catàlegs de diferents supermercats vau elaborar un esmorzar, un dinar i un sopar. Vam aprendre vocabulari d’aliments.
Aquí teniu més informació:
Aliments
Vocabulari cuina i aliments
També vam treballar el present d’Indicatiu per poder explicar les nostres accions quotidianes. Aquí teniu un vídeo:
Accions habituals
Moltes gràcies per la feina que vau fer dimecres. Molt macos els cartells!
Hem recordat la sessió anterior: pronoms i separació ortogràfica.
Hem prosseguit amb els pronoms preposicionals (EN, HI). Hem jugat al joc del plàtan per descansar.
Ens hem confessat quina era la nostra preferència per un nombre, quatre o cinc. Tot seguit, hem recordat quins són els elements de la Dansa de la Mort. Ens hem dividit en dos grups i hem preparat l’estandart i el rellotge.
Bon dia,
Després la les votacions, aquí tenim la invitació per a la cloenda dels cursos de català i del VxL que han fet els alumnes del grup Intermedi 1.
Felicitats per la feina feta i fins aviat!
Com cada setmana hem de fer un resum de tot el que la Lourdes ens ha ensenyat i aquesta m’ha tocat a mi. Mare meva, quins nervis! Penso que aquesta setmana hi ha molta matèria i no sé si ho faré bé, però ho intentaré.
DILLUNS
La Lourdes comença la classe amb el seu somriure entremaliat i nosaltres com si fóssim nens petits esperant quin joc nou ens porta. Aquesta setmana hem hagut de passar uns paperets amb l‘ajuda d’una palla a la companya de davant i al finalitzar el joc ja teníem els quatres temes que havíem de treballar paràgraf per paràgraf.
Quins passos hem de seguir per fer un bon text argumentatiu
DIMECRES
Continuem amb els capítols que vam llegir de La cuina de l’escriptura i comencen amb els verbs preposicionals.
I què hem d’evitar quan escrivim els paràgrafs
*Barrejar paràgrafs llargs o molts curts sense cap estructura.
*Repeticions i desordres de la mateixa idea en el mateix paràgrafs.
*Paràgrafs- frases resulta una llista inconnexa d’idees.
*Paràgrafs- totxo excessivament llargs que dificulten la lectura.
*Paràgrafs amagats que no té un ordre evident i perd claredat.
Els verbs preposicionals que regeixen en o amb han de canviar aquestes preposicions per a (o també de en alguns casos) si el complement preposicional comença amb un verb en infinitiu.
( Pensar en:) Pensar en la feina que has de fer.
Pensar a/de fer la feina pendent.
(anar amb compte amb:) Vés amb compte amb la brutícia.
Vés amb compte a/de no embrutar-te.
Si teniu qualsevol dubte, pregunteu-li a Lourdes que és un crac.
Moltes gràcies per fer-nos les classes tan divertides i apassionades, Lourdes.
Una abraçada,
Loli
Canvi i caiguda de preposició (Itineraris d’aprenentatge)
https://pixabay.com/en/the-eleventh-hour-disaster-758723/
Dilluns vam recordar el vocabulari necessari per descriure una persona. Si voleu practicar més d’una manera divertida:
Podeu canviar diferents parts de les cares dels personatges.
Monoface
També vam veure el verb agradar. Serveix per expressar gustos i preferències.
El verb agradar 2
I si voleu practicar:
Expressar gustos i preferències
Dimecres vam parlar de les hores en català.
Quina hora és?
Si voleu convertir qualsevol hora:
Convertidor d’hores català
També vam observar com es diuen els diferents àpats que fem al dia.
https://pixabay.com/en/sunset-day-summer-sky-beauty-1331088/
El curs arriba al final i us vull agrair la vostra dedicació, atenció, col·laboració i bon rotllo.
Dimarts vam començar recordant qüestions relatives a la prova. Després vam observar com es forma el present de subjuntiu dels verbs regulars i també en vam veure alguns d’irregulars.
Després vam repassar el futur i com podem expressar un fet com a segur o com a probable. Per acabar la classe, a partir d’unes imatges una mica insòlites, vam fer suposicions utilitzant l’estructura DEURE + INFINITIU.
Dijous vam escoltar unes previsions meteorològiques que vau redactar per tal de practicar el futur.
Després a partir d’unes vinyetes vau explicar el que passava.
I per acabar, vam fer una activitat per recordar moments del curs, frases que us agraden, desitjos per al proper curs, agraïments…
Recordeu el que us vaig dir: aquest cap de setmana no cal que estudieu, parleu en català!
O escolteu música:
Invencibles
Ens veiem dimarts!
Hem recordat el que ens va impactar més de la sessió anterior: la precisió lèxica, els pronoms i el descans cerebral.
Hem posat en comú l’exercici dels pronoms (el, la, els, les, en, ho). Avui hem vist els que fan referència a ell o a ella i a ells o a elles (li, els).
Hem repassat la separació ortogràfica, per tant, hem hagut de saber quins són els dígrafs que se separen i els que no.
Hem acabat muntant una sessió fotogràfica per endinsar-nos al món de Sinera.
Avui hem començat elaborant el mapamundi.
A continuació, hem recordat les paraules que vam apuntar del conte de Prudenci Bertrana. Cadascú s’ha encarregat de crear-ne la fitxa corresponent. Després, hem mirat de localitzar el possible poble del conte. També hem mirar de resoldre un nou enigma. Què tenia a veure l’obra de Nira Pereg amb el conte L’oca salvatge?
Hem après la diferència entre calaix i caixó, geix i grassa, adreça i direcció, dos i dues. Hem repassat les formes dels pronoms que substitueixen el complement directe (el, la, els, les, en i ho)