Aquests dies hem vist les estructures per indicar instruccions, procediments, indicacions o ordres. Les recordeu?
haver de + infinitiu
Exemple: has de fer els deures
cal que + present de subjuntiu / és necessari que + present de subjuntiu
Exemple: cal que facis els deures / és necessari que facis els deures
imperatiu
Exemple: fes els deures
També hem repassat els pronoms. Per fer-ho, hem treballat alguna recepta i vam jugar a les cartes. Si voleu practicar una mica més, ho podeu fer en aquests enllaços:
A més, ahir vam gaudir de les presentacions que van fer la Lucía, la Tatiana, el Manolo i la Kristina. Aquí en teniu algunes fotos. Felicitats perquè ho vau fer molt i molt bé!
El dimarts 24 de maig alumnat i voluntariat del Servei Local de Català assistirem a un assaig dels Castellers de Castelldefels. Nosaltres som dels Grocs i vosaltres?
Coneixeu el món dels castellers? Hi heu participat mai? Sabeu quins valors transmeten? Us deixem un vídeo que creiem que reflecteix perfectament l’esperit dels castellers. Què en penseu?
Si ens hi voleu acompanyar, ens trobarem a l’esplanada que hi ha davant de la biblioteca (al costat del Casal de Cultura) el dimarts a les 19.45 h de la tarda. Si hi voleu anar directament, ens trobarem a les 20 h davant del local de l’Agrupació de Cultura Popular (avinguda Lluís Companys, 6). Durant l’assaig ens explicaran com es carrega i descarrega un castell i quin paper hi juga cadascú. A més, si voleu, ho podreu posar en pràctica.
Hi podeu venir acompanyats. Com més serem més pinya podrem fer. 🙂 Us hi animeu?
Dilluns vam corregir un exercici per practicar el passat i un altre per veure els diferents temps verbals del ver HAVER-HI. Conjugació verb HAVER-HI
Vam acabar parlant sobre alimentació a partir d’aquestes preguntes:
Saps què és la piràmide alimentària?
Saps què significa productes kilòmetre 0?
Què et sembla la dieta vegetariana?
Creus que actualment hi ha moltes al·lèrgies?
Creus que menges sa?
Et mires els distintius de la fruita i la verdura?
Mires d’on són?
Què és una denominació d’origen?
Després vam escoltar un àudio sobre les set meravelles del món.
Dimecres vam fer un exercici de Comprensió lectora i vam treballar els pronoms EN i Hi.
Va sortir aquesta frase feta: N’hi ha per llogar-hi cadires
Si voleu practicar més: Pronom HI Pronom EN
Teniu uns exercicis de quantitatius de deures per a la setmana que ve.
Us recordo que dilluns és festa. No hi ha classe.
Fins dimecres!
Dimarts ja vau presentar definitivament algunes candidatures. Vam fer un mural amb les propostes. La setmana que ve les completarem i ja podrem votar.
A continuació, a partir d’unes imatges, vau estar fent frases que responien a les preguntes: Qui és? / Qui són?
Com és? / Com són?
Què fa/fan?
On?
D’aquesta manera vam estar practicant les descripcions de persones i verbs en present.
També vam relacionar unes imatges amb expressions que indiquen situació: a fora, a dintre, a dalt, a baix…
Dijous vam començar la classe escoltant l’exposició sobre la lectura del llibre de l’Andrés. Ho vas fer molt bé! Et felicito!
Després vam fer un exercici de gramàtica, similar al que podem trobar a la prova.
A continuació, us vaig enganxar a l’esquena un post-it amb una imatge. Els altres companys l’havien de descriure i havíeu d’endevinar la persona, el personatge o el lloc.
Aquí teniu les fotos que vau descriure:
Crec que vam passar una estona divertida!
Fins dimarts!
La setmana passada vam continuar treballant les descripcions. Vam veure alguns adjectius relacionats amb el caràcter de les persones. Els recordeu?
També vam veure els noms dels colrs, de les peces de roba i de les parts del cos. Per practicar vam jugar al qui és qui, vam fer un passaparaula. Finalment, també vam fer de treballadors d’un centre comercial que havien trobat un nen perdut. El vam descriure per tal que els pares el poguessin identificar. Ho vau fer molt bé. 🙂