Ens presentem

stock-photo-7399441-note-book-with-pencilAra que hem començat el curs del Bàsic 1 ja podeu començar a escriure alguna cosa en català. Us proposo que ens presentem:

Començo jo:

Em dic Palmira i el meu cognom és Freixa.  Sóc catalana i visc a Terrassa.  Tinc 36 anys. Sóc professora de català. La meva llengua materna és el català. També parlo castellà i una mica d’anglès. M’agrada molt viatjar i  fer excursions.

I tu:

-Com et dius?
-D’on ets?
-On vius?
-Quina és la teva llengua materna?
-Quines paraules has après en català?
-Què t’agrada fer?

A veure qui s’anima a continuar!

Continuarà

El Mecanoscrit del segon origen acaba amb aquesta reflexió de la protagonista:

I jo, l’Alba, una mare de divuit anys, em vaig mirar en Mar. Llavors vaig pensar: “Seré una dona de trenta anys quan tu siguis un noi de dotze. Encara podré tenir fills teus.”

alba i didac
Ara us toca a vosaltres escriure el Quadern n. 6. Què passarà amb en Mar i l’Alba? Quines aventures els esperen? Quins éssers es creuaran pel seu camí?

 

Estat de l’equipament

cartell-sortida-emergencia-dretaAquests dies hem estat treballant la descripció dels llocs i el vocabulari sobre els espais i els habitatges: paret, envà, sostre, el terra, pany, endoll, tauler d’anuncis, aixeta…

La setmana passada vam fer un exercici per posar-ho tot en pràctica i vam fer una inspecció a alguns espais de l’Ateneu com el vestíbul, el bany o l’aula. Aquestes són algunes de les propostes de millora:

– Recomanem que pintin i arreglin les parets i els envans.
– Recomanem que treguin les cadires i hi posin taules.
– Cal que posin cadires per a esquerrans.
– Recomanem que treguin els plafons de suro del sostre i hi posin material no inflamable.
– Cal que treguin els llums fluorescents i que hi instal·lin leds.
– Cal que hi hagi connexió wifi a l’aula.

Voleu afegir-hi alguna millora més?

Com ha de ser una bona professora?

k4285787Per ser una bona professora cal tenir paciència. També cal que sigui atenta. Ha de saber parlar en públic i ser molt xerraire. És necessari que es prepari bé les classes i ha de fer que els alumnes aprenguin i es diverteixin.  També és necessari haver cursat els estudis adequats.

Segueix el model anterior i explica quines qualitats ha de tenir una persona per fer una feina determinada. Consulta la pàgina 142 del llibre, on hi ha totes les formes que hem treballat a classe.

 

Que tinguem sort!

Ahir vam escoltar aquesta cançó a classe:

Per deures heu de donar consells a una família que vulgui passar una setmana de vacances descansant i, al mateix temps, gaudint d’alguna experiència cultural (ex. 6, pàg. 119). Heu de seguir els exemples que vam veure ahir a classe:

Jo els (a ells) recomano que visitin la ciutat de Girona.
Els aconsello que vagin a la Catedral.
Els aconsello que passegin pel riu.

Recordeu que dilluns no hi ha classe perquè és Festa Major. Que passeu un bon Roser de Maig!

Em presento!

Hola! Bon dia!

Jo sóc la Núria, la professora de català del vostre curs. Visc a Canet des de fa més de deu anys, ara ja sóc canetenca, i també sóc santpolenca de naixement. Treballo al Servei Local de Català de Cerdanyola i faig classes als centres cívics de la ciutat: al Banús i a l’Ateneu. Cerdanyola m’agrada molt.

M’agrada cuinar, passejar, llegir, anar al cinema, anar a sopar amb els amics, celebrar els aniversaris i les festes importants.

I tu qui ets?

Explica-m’ho!

Una proposta interessant

Hola! Avui a classe hem treballat el futur i hem escoltat la cançó de Pa amb oli i sal, del grup Blaumut, que ens ha servit per veure’n tots els usos.

Us en deixo una altra, aquest cop del grup Manel, que ja veureu que també té molts futurs. Aquesta cançó és més trista que l’altra… però espero que us agradi!

https://www.youtube.com/watch?v=3mAAczo0N-4

I ara, us explicaré una sortida que faré el diumenge 9 de maig: aniré a Girona amb un amic i visitarem l’exposició “Girona temps de flors”. Caminarem pel barri vell de la ciutat i podrem veure totes les flors que s’exposen a les cases i als carrers principals. Hi anirem amb el tren i arribarem a Girona a les 12 del migdia. Passejarem per la muralla i arribarem a la Universitat de Girona. Un cop allà, baixarem fins a arribar a la Catedral i entrarem al Museu dels Jueus. Anirem a dinar al restaurant Le Bistrot i després de dinar tornarem cap a l’estació.

Què us sembla aquesta proposta?

Ara us toca a vosaltres! Endavant!