• Tertúlia literària amb Raül Garrigasait

    Aquest 2018 la Biblioteca Ramon Fernàndez Jurado comença una nova tertúlia literària dedicada a descobrir nous escriptors en llengua catalana. Es tracta d’autors d’obres de força qualitat literària, que gaudeixen del reconeixement de la crítica però que encara no han arribat al gran públic.

    La primera tertúlia tindrà lloc el dijous 8 de març a les 19 h i comptarem amb la presència de l’escriptor Raül Garrigasait que, entre d’altres gèneres, ha escrit poesia, assaig i la seva primera novel·la Els estranys, guardonada amb el prestigiós XVIII Premi Llibreter 2017, atorgat pel Gremi de Llibreters de Catalunya.

    Si us animeu a llegir-la i a conèixer-lo, ja podeu passar a recollir-ne un exemplar pel taulell de la Planta 0 de la Biblioteca. Tingueu en compte que per participar en aquesta tertúlia cal inscriure-s’hi prèviament

    Ens hi acompanyeu?

    Informació Biblioteca Ramon Fernàndez Jurado

     

    Article complet

  • S2 9a sessió

    Coneixent Papitu

    relatograma 9a sessió

    Després de confeccionar el relatograma de la sessió anterior, vam treure l’entrellat  què hi pinten dos líders polítics amb els textos instructius.

     

    instruccions dels moviments de tres sessions

     

    Vam escriure les instruccions dels passos de les sessions 5a, 6a i 7a. Ens vam adonar que ens costava plantejar un ordre quan el pas l’havia de començar un solista. la solució era utilitzar la perífrasi d’obligació.

    Vam jugar a Què ha canviat?. Després, vam repartir les preguntes del concurs Papitu. 120218_Papitu 120218_Papitu solucionari Va ser la manera de conèixer l’escriptor Josep M. Benet i Jornet, protagonista del nou projecte.

     

    Article complet

  • Bàsic 1 (9a i 10a sessió)

    Bon dia,

    Aquesta setmana hem vist les parts del cos, adjectius relacionats amb el caràcter de les persones i hem escoltat 2 cançons. Si voleu practicar, aquí teniu alguns exercicis.

    adjectius caràcter

    exercicis del cos (soc com soc)

    exercicis del cos

    Aquí teniu les cançons per si les voleu tornar a escoltar. Ja que vam parlar de l’adjectiu “boig”, us afegeixo també la cançó “Boig per tu”. Espero que us agradi. 🙂

    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • S2 8a sessió

    Junta d’accionistes

    relatograma 8a sessió

    Un cop vam haver recordat la sessió anterior, vam revisar les errades detectades en les instruccions. Continuem  aportant fons al Banc d’Errades Ningú No És Perfecte. 07022017_Ningunoesperfecte. A continuació, vam redactar uns textos que expliquessin què és el teatre dansa.

    Vam jugar a En Simon diu. Finalment, ens vam dividir en  tres grups per idear els moviments de les sessions 5a, 6a i 7a.

    Article complet

  • Intermedi 2 (7a i 8a sessió)

    https://pixabay.com/en/postit-memo-post-it-notes-memory-1975188/

    Dilluns vam començar la classe exercitant la memòria visual. L’objectiu era intentar millorar l’ortografia d’algunes paraules que havíeu escrit malament en els vostres programes d’actes.
    Com ho vam fer?
    Vam seguir aquest material:
    Bona ortografia sense esforç
    Vam fer proves amb les paraules: aquest, botifarra, dansa, sa, pel·lícula…

    Jo crec que algunes ja no les oblidareu! Per tant, objectiu aconseguit!

    A continuació, vam començar a corregir els exercicis d’accentuació que us vaig passar. Aquesta tasca la vam continuar dimecres i ens va servir per repassar les regles d’accentuació, també la separació de síl·labes, els diftongs

    Recordeu: les paraules agudes acabades en diftong decreixent NO s’accentuen i, en canvi, les paraules planes acabades en diftong decreixent SÍ que s’accentuen. Ex.: trametreu, obríssiu…

    Ara toca parlar de deures…
    Heu de fer un avís per anunciar els actes i les activitats que vau recollir en el programa d’actes de la vostra associació.
    A més a més, heu d’acabar els exercicis d’accentuació i de essa sorda i sonora de les fotocòpies que us vaig passar. Dossier nivell B. Administració de justícia. Vosaltres mateixos podeu mirar les solucions en l’enllaç:
    Nivell B

    Recordeu que dilluns anem a la Ruta Pompeu Fabra!
    Bon cap de setmana i gaudiu del Carnaval.

    Article complet

  • Elemental 3 (7a i 8a sessió)


    tps://pixabay.com/es/el-principito-espacio-dibujo-niño-2476434
    Dijous vam corregir a classe els exercicis de Gramàtica i lèxic del model de prova. Crec que van anar força bé.
    De tota manera, van sorgir algunes qüestions que caldrà repassar: els pronoms i els quantitatius.
    Els-quantitatius
    Pronom EN
    A continuació vam escoltar l’exposició del Jorge sobre el llibre El Petit Príncep. Molt bé, Jorge. L’estructura de l’exposició estava molt bé, només cal millorar la pronunciació d’alguns sons.

    Dijous vam escoltar el Roger parlant sobre un llibre que tracta dels cuidadors de les persones grans, de les dificultats que tenen i de com n’és d’important qualsevol tipus d’ajuda.

    També vam escoltar els àudios del model de prova. Aquí teniu l’enllaç:
    Àudios E3

    Per acabar, vam estar practicant a partir d’unes imatges com podem narrar un fet, tot preparant els exercicis d’expressió oral de la prova.

    Recordo els deures: heu d’escriure el correu electrònic del model de prova i la fotocòpia que us vaig passar de frases fetes i embarbussaments.
    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • S2 7a sessió

    Ningú no és perfecte

    relatograma de la sessió 7

    Un cop hem repassat amb el que ens vam quedar de la sessió anterior, vam fer una roda en què cadascú va dir en veu alta algun error que havia comès o bé algun dubte que havia tingut a l’hora d’escriure el dictat. Els vam anar apuntant a la pissarra. Després vam recordar l’ortografia de la s sonora i sorda. Vam repassar les errades de la pissarra i vam raonar per què havíem fallat. Així hem constituït els primers fons per al Banc d’Errades Ningú No És Perfecte.

    Moment del descans cerebral. Vam jugar a Toca alguna cosa blava. Tothom havíem de tocar alguna cosa del color que deia el director del joc.

    Ens vam agrupar segons el vídeo que ens havia tocat. Havíem de posar en comú el que ens havia suggerit el títol i el que havíem mirat. Vam saber que eren mostres de dansa teatre o de teatre dansa. Seran les fonts per redactar un text explicatiu.

    Article complet

  • Bàsic 1 (de la 1a a la 8a sessió)

    Bon dia!

    Fa unes setmanes vam començar el curs bàsic 1. Si ho recordeu, ens vam presentar en la nostra llengua: nom, d’on som, edat, on vivim, quant temps fa que som aquí i per què volem fer el curs. A final de curs ens tornarem a presentar en català. :)

    Durant la primera unitat, hem vist els verbs i estructures necessàries per presentar-nos:

    “dir-se” i “ser” per preguntar i indicar el nostre nom i procedència

    “tenir” per preguntar l’edat i “viure” per indicar adreça

    números: números 1a part números 2a part números – 3a part

    lletres abecedari

    També hem vist els dies de la setmana, els mesos.

    A la 2a unitat hem començat a parlar de la família i a descriure persones. Per fer-ho hem necessitat: vocabulari família, possessius, adjectius físics, roba i colors.

     

     

     

     

     

     

     

    roba i colors

    Si voleu practicar, aquí teniu alguns enllaços.

    exercicis família 1

    exercicis família 2

    exercicis família 3

    exercicis família 4

    exercicis roba 1

    exercicis roba 2

    exercicis roba 3

    exercicis roba 4

    exercici números

    Bon cap de setmana!

    Lourdes

     

     

     

     

     

    Article complet

  • Sessió informativa del Voluntariat per la llengua a l’antiga Escola Vista Alegre de Castelldefels

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    El dilluns 12 de febrer tindrà lloc una sessió de presentació del programa Voluntariat per la llengua al Pla de Barris de Vista Alegre (antiga Escola Vista Alegre​).

    La presentació es farà a les 17 h al Pla de Barris de Vista Alegre, al carrer Ramón y Cajal, s/n (cantonada carrer Cervantes).  Aquesta sessió és informativa i oberta a tota la població.

    Les persones que es vulguin inscriure com a voluntàries o aprenentes del programa VxL poden fer-ho aquest mateix dia o es poden adreçar per correu electrònic a vxl.eramprunya@cpnl.cat o trucar al Servei Local de Català de Castelldefels al 93 664 42 11.

    Voluntariat per la llengua

    Article complet

  • S2 6a sessió

    Departaments creatius d’agències publicitàries

    relatograma de la sessió 6

    Després de compartir amb el que ens havíem quedat de la sessió anterior, ens vam organitzar per parelles. Cada parella va haver de crear un eslògan publicitari amb els verbs que van conjugar en la sessió anterior.  Com que els clients no estava gaire satisfets amb els eslògans, els vam haver de transformar en prohibicions.  Finalment, vam aprofitar aquest material per repassar la substitució pronominal.

    Calia descansar les neurones. Així doncs, vam jugar a Me’n vaig de viatge.

    Vam tornar a formar parelles amb un recurs d’alta tecnologia. Cada alumne havia de dictar a la parella un dels dos textos que hi havia penjats a la paret. 29012018_Dictat

    Vam acabar repartint uns vídeos. Havíem de pensar què ens suggeria el títol abans de visionar-lo.

     

     

    Article complet


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes