• S2 5a sessió

    Estigues, estigueu, mou-te, moveu-vos…

    relatograma de la 5a sessió

    Després de confeccionar el relatograma de la sessió anterior, vam formar parelles. Cada parella havia de desxifrar un missatge. Vam descobrir que cada parella tenia un verb (ESTAR, APRENDRE, CONÈIXER, MOURE, SER, DIR, TENIR, VENIR). Vam conjugar el present d’indicatiu i el present de subjuntiu. Ens vam adonar que a l’hora de formar l’imperatiu, prenem del present d’indicatiu les segones persones mentre que amb la resta de persones són del present de subjuntiu. Finalment, ens vam adonar els dubtes que ens podien plantejar els verbs de radical velaritzat.

    Vam fer una roda en què cadascú va dir quina era la cançó que havia proposat per formar la banda sonora del curs.  També vam aprofitar aquesta estona per al descans cerebral. Vam passejar amb taxi. A continuació, vam posar en comú tot el que sabíem sobre l’ortografia de la s sonora i sorda.

    Finalment, vam formar dos grups que van idear els moviments per representar: la diferència entre textos instructius i explicatius i l’imperatiu.

  1. Encarnació García

    02 Feb 18
    22:55 #

    hi ha una errada, a l´horade formar l´imperatiu prenem del present d´indidcatiu les segones persones, la resta de persones son del present de subjuntiu

    1. Jaume

      05 Feb 18
      10:33 #

      Ita, gràcies!!

  2. lola

    04 Feb 18
    18:18 #

    Etern?

    Que es l’eternitat? que significa?. El que segur no és etern son els utensilis que fabriquem avui dia. Cada cop la roba, els mobles, els estris de cuina, les eines, els aparells, duren menys i menys. A tal punt, que fins i tot és mes barat comprar-ne un de nou que fer-lo arreglar. Per mes barat que sigui, surt molt car per la curta durada, peró això manten el nostre sistema econòmic funcionant, encara que no deixa de ser una estafa.


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share