• Bàsic 1 (dilluns i dimecres de 9 a 11 h) 20a i 21a sessió

    La setmana passada vam acabar el curs Bàsic 1. En les últimes sessions vam seguir practicant la diferència entre hi ha i n’hi ha. Vau fer la descripció de casa vostra i també vam veure que a l’hora de fer aquest tipus de descripció utilitzem bàsicament el verb haver-hi i el verb ser. Recordeu que no utilitzem el verb estar, a diferència del castellà.

    Us desitjo que tingueu un bon Nadal i espero que ens puguem retrobar en el pròxim curs. I per si voleu saber més sobre les nostres tradicions nadalenques:
    El Nadal

    També us deixo una nadala molt alegre perquè aquest any necessitem l’alegria més que mai.

    Fins ben aviat!

    Article complet

  • Bàsic 1 (dilluns i dimecres de 9 a 11h) 18a i 19a sessió

    Dilluns vam repassar el vocabulari dels aliments i perquè seguiu practicant us deixo aquest vídeo amb ritme, de fruites i verdures!

    També vam corregir els exercicis pendents: les hores, ordenar fragments d’un text sobre què fas a la feina i completar diàlegs telefònics.
    Vam veure també els pronoms que poden substituir complement directe: EL, LA, ELS, LES, HO i EN. Vam veure exemples de l’ús en converses de compres i també en receptes de cuina. Si voleu practicar més:

    Pronoms febles: teoria i exercicis

    Dimecres vam començar amb el vocabulari de la casa:
    La casa
    Làmina la casa

    També vam treballar la diferència entre HI HA i N’HI HA.

    De deures per a la pròxima sessió virtual, dimecres dia 9, heu d’acabar l’exercici de HI HA / N’HI HA, una altre exercici per practicar pronoms en una recepta de cuina i heu de descriure oralment el vostre pis/casa. Aquesta última activitat me l’heu d’enviar gravada al meu correu electrònic.

    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • Bàsic 1 (dilluns i dimecres d’11.30 a 13.30 h) 15a, 16a,17a i 18a sessió

    Bon dia,

    Durant les últimes sessions hem après a indicar què ens agrada i què no ens agrada i  a expressar si ens agrada molt, bastant, força… Hem vist que per fer-ho podem utilitzar els verbs “preferir” i estimar-se més”. 

    Preferir
    Estimar-se més

    A més, hem començat a veure les estructures i el vocabulari necessari per anar a comprar. Així, hem vist quins productes venen a la carnisseria, a la peixateria, al forn, a la xarcuteria i a la fruiteria. També hem après la diferència entre “cap” i “gens” i el present d’indicatiu del verb “voler”. El recordeu?

    JO VULL, TU VOLS, ELL VOL, NOSALTRES VOLEM, VOSALTRES VOLEU, ELLS VOLEN

    Si voleu practicar una mica més:

    Vocabulari aliments

    Més vocabulari

    Botigues i mercats (activitats 1, 2, 3 i 4)

    Us deixo aquest vídeo que vam gravar amb uns alumnes. Oi que ho fan molt bé? Us pot ajudar a repassar les expressions necessàries per anar a comprar.

    Demà posarem en comú les converses que heu preparat per anar a comprar els ingredients necessaris per fer el sopar de final de curs. 🙂 
     
    Fins demà!
     
    Lourdes

    Article complet

  • Bàsic 1 (dilluns i dimecres de 9 a 11h) 16a i 17a sessió

    Imatge de Mittmac en Pixabay

    Dilluns vam jugar un Kahoot de repàs. Després d’alguns inconvenients tècnics, crec que va ser divertit i vam conèixer una nova eina per aprendre jugant. Enhorabona a la guanyadora i a tots els que vau poder jugar.

    Vam veure la conjugació del verb PODER i del verb VOLER.

    JO PUC, TU POTS, ELL POT, NOSALTRES PODEM, VOSALTRES PODEU, ELLS PODEN
    JO VULL, TU VOLS, ELL VOL, NOSALTRES VOLEM, VOSALTRES VOLEU, ELLS VOLEN

    Vam llegir un diàleg sobre el tema de les compres. Vam veure l’ús d’alguns pronoms, que continuarem treballant la setmana que ve.
    Vocabulari aliments

    Més vocabulari

    Dimecres vam parlar sobretot del vocabulari dels aliments i de les accions que fem per cuinar. En grups vau escollir una recepta i vau escriure els ingredients i el procés d’elaboració: lassanya vegana, paella i pollastre al curri. Recordeu que m’he de fer arribar la recepta que vau elaborar en grup.

    Us he enviat per correu electrònic els deures que heu de fer.

    Fins dilluns en la sessió virtual!

    Article complet

  • E2 16a sessió

    La figuereeeeta

    Ahir vam recordar la sessió anterior. Vam classificar expressions amb la paraula gana. Després vam practicar la pronunciació de la e oberta. Tot seguit, vam formar dos grups per comentar el conte de La figuereta.
    Teniu fins dilluns per enviar-me la foto del vostre objecte del qual us costaria molt desprendre-us. Cal que hi poseu un nom.
    Si voleu consultar la presentació, cliqueu aquí.

    Article complet

  • Bàsic 1 (dilluns i dimecres de 9 a 11 h) 14a i 15a sessió

    Imatge d’Alexas_Fotos en Pixabay

    Dilluns vam repassar l’entrada al blog de la setmana anterior i dubtes/correccions de les sessions anteriors. Després ens vam dividir en grups per escollir un personatge famós per descriure’l i perquè els companys i companyes l’endevinessin. Els personatges que van sortir són: Donald Trump, Rosalia i Michael Jackson. Si voleu enviar-me la descripció que vau fer en grup, envieu-me-la.

    També vau parlar de la professió que teniu, en què consisteix, quines eines o instruments utilitzeu, on la feu…
    Dimecres vam començar la classe explicant algunes de les vostres feines en veu alta. Si no recordo malament vau explicar en què consisteix fer de cuiner, d’arquitecte, d’infermera… La resta me les podeu enviar per correu. Després vam escoltar de nou la cançó de Lluís Llach, País petit i vam completar-ne la lletra.

    També vam veure adjectius que fan referència al caràcter. Us enllaço una entrada d’una companya que parla sobre això.
    Adjectius de caràcter

    De deures heu d’enviar-me la descripció de la imatge que vulgueu, del document que us vaig enviar per correu electrònic.

    Us recomano que repasseu els temes que hem treballat (presentacions, números, família, descripció de persones…) perquè la setmana que ve farem un petit test.

    Per acabar vam veure les estructures que hem de fer servir per mantenir una conversa telefònica.

    Conversa telefònica formal

    Fins dilluns!

    Article complet

  • E2 15a sessió

    Dimarts, vam començar amb la roda per recordar la sessió anterior. Vam prosseguir amb una altra roda responent què faríem si tinguéssim una parella com M. Choffat. Vam votar el conte de Mil francs suïssos. Després , ens vam organitzar per parelles per detectar les possibles errades de la nostra intervenció de dijous. Vam jugar a puja i baixa la marea. Tot seguit, vam fer una roda en què cadascú va confessar quin àlies utilitzaria. Vam mirar el vídeo de Laura Borràs en què justifica per què Solitud l’has de llegir un cop en la teva vida.
    En la presentació, teniu el documental per si voleu conèixer la figura de Caterina Albert (Víctor Català)

    Article complet

  • Bàsic 1 (dilluns i dimecres d’11.30 a 13.30 h) 12a, 13a i 14a sessió

    Bon dia,

    Durant les últimes sessions, hem continuat treballant el present d’indicatiu dels verbs acabats en -ar, -ar-se, -ir i dels verbs “anar” i “fer”. També hem repassat com expressar freqüència, els dies de la setmana, els mesos i les parts del dia.

    Novetat: hem vist com funcionen les hores en català. Amb tot això hem pogut explicar què fem un dia de cada dia (recordeu l’exercici del famós?). També hem après a indicar si una cosa ens agrada o no i si ens agrada moltíssim, molt, bastant…

    Si voleu repassar una mica:

    Verb agradar

    Quantitatius

    Opinions, gustos i preferències

    Exercicis quantitatius

    Exercici de les hores

    Quina hora és?

    Article complet

  • E2 14a sessió

    A la classe del darrer dijous vam començar parlant del “naufragi” que suposa fer la classe a través de l’aula Teams. El Jaume va donar uns consells per als que troben més dificultats a l’hora de orientar-se. En primer lloc, va explicar que és més senzill descarregar l’app i utilitzar-la que entrar a través de la web. Després va dir que podem accedir a la trucada en “Calendari”, clicant en la data del dia i que podem veure tot el material que ha penjat en “Equips > General > Fitxers”.

    Una vegada aclarit això, ens va explicar que podem trucar-nos entre nosaltres en “Trucades”. Ho vam posar en pràctica en grups per a debatre quant necessitem per viure un dia, un mes i un any. Tothom vam plantejar la pregunta en relació a els diners, així que vam fer el compte de quants euros necessita cadascú depenent de la seva situació i si viu en família, sol o en parella. Aleshores vam comentar més de manera filosòfica si necessitem tot el que necessitem per viure i vam parlar una mica de la importància de la diferència que hi ha en el context social d’aquí i del país o lloc d’origen de cadascú abans d’arribar. Per últim, vam mencionar que la pandèmia va fer precisament plantejar-nos aquesta pregunta i començar a viure sense algunes coses que vam donat per fet fins aquest any.

    Llavors, va ser el torn de comentar el conte d’Aurora Bertrana Mil francs suïssos. Vam parlar per grups de les diferències entre ella i Mercè Rodoreda a través del que sabem d’elles i d’aquest conte i l’altre, La carta estripada.

    Abans de finalitzar la classe, el Jaume va dir que valorarem el conte el proper dia i que haurem de llegir el conte de La figuereta pel dijous. També va afegir que tenim fins al 9 de desembre per enviar el fanzine i que haurem de preparar una petita explicació del que haurem fet.

    Article complet

  • Bàsic 1 (dilluns i dimecres de 9 a 11 h) 12a i 13a sessió

    Imatge d’OpenClipart-Vectors en Pixabay

    Hola,

    Dilluns vam estar treballant el vocabulari de la roba.
    La roba i les estacions

    Més vocabulari

    Vam comentar també que el verb PORTAR té un sinònim que seria el verb DUR.
    Present del verb dur: jo duc, tu dus, ell du, nosaltres duem, vosaltres dueu, ells duen.

    A continuació vaig explicar quina és la manera tradicional de dir les hores en català i vam veure aquest vídeo:

    I també vam fer aquest exercici:
    Exercici de les hores

    Dimecres vam corregir l’exercici de comprensió oral d’aquest vídeo: Lèxic de les accions habituals

    Aquí teniu les solucions:
    Comprensió oral vídeo UPF activ. quotidianes solució

    Després vau dir en veu alta algunes coses/activitats que us agraden o que no us agraden. Ex.:
    M’agrada la xocolata, m’agrada viatjar, m’agrada l’atletisme, el pàdel i cuinar; no m’agraden les pel·lícules d’acció…
    Vam parlar del verb PREFERIR i del sinònim ESTIMAR-SE MÉS.
    Preferir
    Estimar-se més

    Si voleu fer més exercicis:
    Opinions, gustos i preferències

    I per acabar, vam fer una ronda de professions. Si voleu recordar quines són les professions dels companys i companyes de classe, les podeu recuperar en el xat de la sessió.
    Si voleu saber-ne més:

    La setmana que ve continuarem treballant aquest tema i repassarem les descripcions. Els deures els teniu per correu electrònic.

    Fins dilluns!

    Article complet


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share