• E2 8a sessió

    Vam començar la classe de dijous passat relatant amb què ens havíem quedat de la classe del dimarts anterior. Cadascun dels alumnes va respondre què li havia cridat més l’atenció, o què recordava més.

    El  Jaume ens va explicar l’ús del article en pla formal (les diferències quan s’usa i quan no).

    A continuació, ens va mostrar la planificació de la classe i es va procedir a triar el pròxim relator.

    Vam fer un exercici anomenat: “Ho reforcem?”. Exercici de dues parts, on a la primera part havíem de relacionar frases fetes amb el seu significat, i, en la segona part, havíem de descobrir la paraula intrusa. La primera part la vam fer en parelles i la segona, en grup

    El Jaume ens va explicar el significat de farcell i ens va col·locar una imatge de la pàgina web: www.lesnostrestradicions.cat

    A continuació, vam fer un joc amb cartes, que anomenem: “trobar  l’assassí”. El Jaume ens va repartir una carta a cada un i no havíem de mostrar-la. El joc va consistir en caminar per la classe mentre qui tingués el jòquer era l’assassí i anava matant a la resta dels companys fent només l’ullet. Qui moria havia de dir “mort” i seure al seu lloc. L’objectiu final era trobar al company que tenia el jòquer.

    A continuació, vam fer una altra activitat, on Jaume ens va mostrar 14 imatges de dones famoses i a les quals, si les coneixíem havíem aixecar la mà i anotar el nom. A la fi, anàvem comparant a qui havíem reconegut amb la informació que ens proporcionava el Jaume.

    Com a penúltima activitat els grups armats al començament de la classe van realitzar la interpretació i debat del conte La dona de sal i vam respondre quatre preguntes establertes pel Jaume.

    Per acabar, es va establir un sistema de punts per als contes del llibre Viure perillosament, i vam procedir a registrar la puntuació del primer conte en el lloc web “Menti”.

     

    Vocabulari La dona de sal

    Article complet

  • Bàsic 1 (11.30 h -13.30 h) 6a i 7a sessió

    Bona tarda,

    Aquesta setmana hem estat parlant de les nostres famílies. Per fer-ho hem utilitzat el vocabulari de la família, els possessius i hi hem sumat els adjectius de caràcter i físic.

     

     

     

     

    A més, hem jugat al Kahoot per repassar el que hem fet fins ara i hem escoltat una cançó. Us la deixo aquí:

    I de deures, heu de fer una presentació de la família. Pot ser real o inventada. Com la meva. La recordeu? 🙂

    Finalment, us vaig demanar que entréssiu a l’entorn virtual del curs i que, quan trobéssiu el meu missatge, indiquéssiu que l’havíeu llegit fent “m’agrada” o responent. El Miguel i la Raquel ja ho han fet. Enhorabona! Primer de tot, heu d’activar el compte. Aquí teniu un tutorial en castellà per si encara no ho heu fet.

     

    Quan ja hàgiu activat el compte, ja podreu entrar al Teams i al Moodle. Aquí teniu un altre tutorial que us explica com fer-ho.

    Enllaç per entrar a l’entorn virtual

    Si teniu qualsevol dubte, digueu-m’ho.

    Bon cap de setmana!

    Lourdes

    Article complet

  • Bàsic 1 (dilluns i dimecres de 9 a 11 h) 6a i 7a sessió

    Imatge de Tomislav Jakupec en Pixabay

    Dilluns vam començar repassant el vocabulari de la família amb una ruleta “especial”. També vau fer petites presentacions de la vostra família. Ho vau fer molt bé!

    A continuació vam corregir uns exercicis del mateix tema. Si voleu practicar més:

    Exercicis vocabulari família

    Dimecres vam estar treballant alguns verbs. Vam veure com es fa el present d’indicatiu dels verbs regulars acabats en -AR. Vam corregir un exercici d’accions quotidianes. Us deixo aquest vídeo:

    De deures, teniu un exercici de possessius i el present d’indicatiu del verb agradar:
    El verb agradar

    Hem d’acabar també les presentacions familiars i parlarem de gustos i preferències.

    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • E2 7a sessió

    A la classe passada vam revisar breument dos resums de classes anteriors, vam practicar la substitució  dels pronoms, també vam revisar les fotografies de la tasca i cadascú va explicar el motiu d’haver escollit la foto. Finalment, vam llegir dos poemes, el primer escrit per Anna Akhmàtova i el segon per Wislawa Szymborska, ambdós fan referència a la dona de Lot. El Jaume ens va explicar que Gemma Pasqual es va interessar per la dona de Lot, precisament perquè ella mateixa, com a dona, no és coneguda, sempre ho ha estat pel seu “error” o el fet de ser dona d’un home.

    Si voleu consultar la presentació, cliqueu aquí.

    Article complet

  • E2 6a sessió

     

     

    Vam revisar les errades del resum de la classe passada. Després ens vam ajuntar pels colors dels verbs i vam escriure frases amb cadascun dels verbs. Llavors vam aprendre a substituir per pronoms els complements de règim verbal.

    Per deures, hem d’enviar una imatge que respongui la pregunta següent: amb què us quedaríeu en cas d’haver de marxar?

     

    Si voleu consultar la presentació, cliqueu aquí.

     

    1.       Hem recordat la sessió  anterior i comentat de les perles:

    –          De què em sento orgullosa?

    –          Què s’ha de millorar?

    2.       Hem practicat els verbs  oralment.

    –          Recordar-se     i     Adonarse-se

    3.       Hem treballat les preposicions  i pronoms

    –          Ens hem de fixar en:

    A     –     EN     =     HI

    DE                    =     EN

    s’ha de practicar.

    4.       S’ha vist com contactar amb l’aula virtual.

    5.       Hem treballat el present, passat i el futur.

           –  S’ ha debatut sobre el passat.

             DEURES:

    1.       Amb quina  imatge ens quedaríem en cas de marxar?

    2.       LLegir el primer relat del  llibre Viure perillosament per   debatre’l a la següent classe: “La dona de sal”

    Article complet

  • Bàsic 1 (11.30 -13.30 h) 5a sessió

    Bon dia,

    Aquesta setmana hem acabat la 1a unitat trucant a informació i demanant alguns números de telèfons. A més, hem començat la 2a unitat parlant de la família. Per fer-ho, hem vist vocabulari i els possessius.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Si voleu practicar, aquí teniu alguns enllaços.

    exercicis família 1

    exercicis família 2

    exercicis família 3

    exercicis família 4

    La família

    Vocabulari català-anglès:
    Català-anglès

    Exercici català-castellà

    Article complet

  • Bàsic 1 (dilluns i dimecres de 9 a 11 h) 5a sessió

    Dimecres passat vam veure a classe un tros del vídeo de l’entrada anterior.

    Mireu-lo perquè per al dilluns heu de presentar la vostra família. Heu d’escriure un petit text sobre la vostra família, però el llegirem a classe en veu alta.

    Vam repassar el vocabulari de la família. Si voleu saber-ne més:

    També vam treballar els possessius:
    Exercicis possessius

    Fins dilluns!

    Article complet

  • E2 5a sessió

     

    Dimarts passat vam veure:

    1- Vam buscar perles en el vocabulari utilitzat en les presentacions. Corregim errors com: “ tot el món” , “en París” “ ella misma” Perles_tasca 1

    2- Vam posar en comú de què sentim orgull i què necessitem millorar en relació a les presentacions de les artistes.

    3- Valorar la tasca: cada alumne va rebre la seva valoració de l’exposició oral.

    4- Vam acordar com ens avaluaran en el curs . L’ objectiu és no perdre els vint punts per aprovar.

    5- Els verbs de règim verbal: vam treballar amb els verbs que demanen d’una proposició : A , EN , DE.

    6- Vam parlar si tenim alguna obsessió i en vam confessar moltes.

    7- Ens vam reunir en grup de 3 i vam llegir La terra no em gronxa de l’autora Carlota Gurt. Ens vam dividir la tasca: un llegeix, un altre fa un resum i l’últim pensa què farà després el personatge.

    Si voleu consultar la presentació, cliqueu aquí.

    Article complet

  • Bàsic 1 (dilluns i dimecres de 9 a 11 h) 3a i 4a sessió

    Aquesta setmana hem repassat les preguntes i respostes per demanar i donar les nostres dades personals més habituals. També hem practicat l’ús de l’article davant del nom de persona i fórmules de salutació i de comiat.

    També hem vist que podem dir: soc de Colòmbia o soc colombià (colombiana, colombians, colombianes).

    Si voleu saber com es formen els adjectius que serveixen per indicar el lloc d’origen:

    Gentilicis

    Dimecres vam treballar els números i vam preguntar el número de telèfon dels companys/companyes.

    Per anar avançant la feina que farem la setmana que ve us deixo informació sobre els possessius:

    http://espuig6.blogspot.com/2017/11/determinants-possessius-numerals-i.html

    i també aquest vídeo que parla de la família.

    Fins dimecres!

    Article complet

  • Bàsic 1 (11.30 -13.30 h) 4a sessió

    Bon dia,

    Aquesta setmana hem acabat les presentacions. Dimecres vam repassar els números, vam demanar i donar dades d’una 3a persona i vam aprendre a dir la nostra adreça i la nostra professió.

    on vius

    làmina vocabulari oficis

    Si voleu practicar les adreces, ho podeu fer en aquest enllaç:

    exercici demanar i dir adreça (Speakcat)

    Finalment, us vaig demanar que per acabar la unitat escrivíssiu una presentació. La podeu penjar en un comentari en aquesta entrada del blog, me la podeu enviar per correu electrònic o me la podeu donar el proper dia a classe. Aquí teniu la meva presentació.

     

    Hola! Em dic Lourdes. Soc de l’Hospitalet i visc a Barcelona. Tinc 40 anys. La meva adreça és carrer Major, número 17, 3r 4a. El meu número de telèfon és el 93 664 42 11. Soc professora de català. Encantada!

     

     

    Bon cap de setmana!

    Lourdes

    Article complet


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share