• 4a sessió B2

    Vam començar la classe imaginant de quin color pintaríeu la prehistòria. Tot seguit, vam recordar la sessió anterior i vam repassar el passat perifràstic i l’imperfet.

    Hauríem d’haver pogut mirar aquesta escena. Cliqueu aquí.

    Tot seguit, vam mirar d’agrupar les preguntes de la sessió anterior. Després vam llegir una entrada de la Viquipèdia (Revolució neolítica) i en petits grups van mirar quines preguntes es podien respondre.

    Ens hem de donar d’alta de Gmail i escriure un missatge per correu electrònic.

    Ens veiem el 22 d’abril!

    Article complet

  • 3a sessió B2

    Vam començar demanant-vos pel sopar del passat dissabte. Vam continuar la roda per recordar la sessió anterior.

    Vam mirar de presentar els cantans, però va ser del tot impossible.

    Deprés vam pensar i acordar les preguntes que volem investigar de cada època.  projecte QUÈ VOLEM SABER

    En petits grups vam mirar de deduir quin temps havíem utilitzat (passat imperfet) per plantejar les preguntes  i vam mirar com es conjugava.

    imperfet

     

    Recordeu que heu de deixar un comentari facilitant el nom del cantant i un vídeo d’alguna cançó. Cliqueu aquí.

    Article complet

  • Elemental 1. La carta.

    Cartes

    www.flickr.com/photos/xandinha
    Aquesta setmana hem treballat a classe l’estructura de la carta personal.
    La carta personal

    En grups heu llegit un model de carta i n’heu elaborat una altra amb l’objectiu de convidar uns amics, uns parents, uns coneguts… a visitar un lloc que us agrada molt. Els llocs els heu escollit vosaltres i com us he dit a classe, cadascú ha escombrat cap a casa, és a dir, heu recomanat un lloc del vostre país. M’ha semblat perfecte!
    Abans de donar-me la vostra carta us heu autoavaluat fent servir aquesta graella:
    Graella autoavaluació Carta

    També hem analitzat tres cartes més per decidir quina era la que estava més ben escrita. Heu valorat l’estructura, el tractament del receptor i el contingut.

    A més a més, hem repassat pronoms febles. Si voleu practicar més:

    Pronoms

    Per últim, heu buscat les vuit diferències entre dos dibuixos pràcticament iguals. Encara que d’entrada semblava difícil ho heu aconseguit.

    Ens tornem a veure el dia 22: vigília de Sant Jordi!

    Si no coneixeu la llegenda de Sant Jordi:

    I si voleu visitar Montblanc:
    Montblanc

    Article complet

  • Suficiència 2. Ortografia de la erra i els cartells

    Us deixo una cançó que últimament escolto força per la ràdio i que penso que pot animar-vos per començar la Setmana Santa.


    Si voleu saber què diuen:
    Som Cybee
    Després d’això aquí teniu el resum de les classes d’aquesta setmana fet per la Laura:

    Hola, companys! Estem a la segona setmana de classe i …ja de vacances! Però abans repassarem el que vam fer.
    Dilluns vam corregir tots els exercicis dels fulls que teníem pendents (pronoms, formes no personals, concordança del gènere del participi i possessius àtons)i després vam fer una ullada al blog i vam repassar-lo.
    Per altra banda, com que havíem de dissenyar uns cartells informatius, en vam examinar uns i vam analitzar quins n’eren els destinataris, on es podien penjar, quina incidència feien sobre el receptor, què volien transmetre…
    Dimecres la Neus ens va donar teoria sobre la “erra” i vam corregir un exercici pendent. Teniu més informació a la pàgina 44 del dossier (heu de fer els exercicis corresponents a la erra) i a la fitxa de l’Optimot de l’ús de la “r”.
    Queda un dubte pendent; Com s’escriu PRO RUS?Dupliquen o no la R? Hi posem guionet?
    Fitxa optimot
    Si voleu practicar més:
    Ortografia ERRA
    (Heu de clicar l’ortografia de la erra)

    També vam corregir l’exercici de l’abús de l’ús dels possessius.
    A més, la resta de companys van finalitzar de fer els cartells i entre tots vam acabar de analitzar-los. Els van quedar de competició. Enhorabona per l’esforç, companys! Estic completament d’acord amb la Laura. Molt bona feina!

    Per concloure, per a després de Setmana Santa hem de fer:
    -els exercicis de vocabulari del tema de la roba,
    -un fullet de recomanacions sobre el consum responsable de la moda (l’ús, compra),de la mida d’un full i més aviat tot text (també podeu posar una imatge). (100/ 150 paraules)
    Doncs, res més a dir, ja tenim feina per a vacances!
    Fins al 23 d’abril!

    Ei, que és Sant Jordi! Hauríem de celebrar-ho, no?
    Admeto suggeriments a l’apartat de comentaris.

    Article complet

  • S3__Dietari 9/4/14

    Vam començar la classe preparant la tasca 3 de la unitat 2. Ens vam separar en grups a favor i en contra del trasllat de la empresa a Berga per buscar els millors arguments i  contraarguments per defensar la nostra opinió a la assemblea davant l’altre grup.

    Després va tenir lloc l’esperada assemblea de treballadors que, donada la intensitat i la quantitat de diferències d’opinió intercanviades, es va allargar fins les 19h de la tarda.

    Ens va quedar temps per fer un dictat enfocat en treballar vocabulari i l’accentuació. Podeu trobar aquest dictat al  següent enllaç: blogs.cpnl.cat/castelldefels

    A “Recursos per l’aprenentatge”:

    • Dictats en línia > dictats de nivell de suficiència > accentuació > dictat número 2

    Finalment, ens van posar deures per la Setmana Santa. Del llibre del nivell C s’ha de repassar la teoria de la dièresi que trobareu a la pàgina 24 i fer els exercicis 1,2,3 i 4 de les pàgines 25 i 26.

    El pròxim dia de classe s’ha de portar impresa la Unitat 3 “Els avis ens necessiten”.

     

    Genoveva i Rosa

    Article complet

  • 43a sessió D

    file8891318924389

     

    Bon dia a tothom!

    Per començar la classe,  en Jaume ens va preguntar com ens trobàvem de ànims, però això havien de definir-ho amb una paraula. Tot i que el dia anterior estàvem amoïnats per l’examen, avui estàvem tots contents. Només havíem de veure les paraules que van sortir, totes molt positives –la xerrada que vam tenir dijous amb en Jaume ens va animar a tothom.

    Us en recordeu  dijous, que cada grup va triar una olor? Doncs d’aquestes olors entre tots n’ havíem d’ escollir una, i la guanyadora va ser l’olor de mar. Encara no sabem el que hem de fer amb aquesta olor, això de moment és sorpresa.

    Seguidament ens va deixar treballar en grup, per poder acabar el conte. La nova proposta d’en Jaume es que gravarem el conte, hi posarem música i alguna fotografia.

    Finalment ens va quedar una estona per fer uns exercicis de repàs.

    Ànims que ja ens queda poc. Sortirà tot bé!!!!

     

    Article complet

  • 42a sessió D

    Rient i plorant, l’abril va passant

    Avui en Jaume comença la sessió amb el seu estil més personal, és a dir, iniciant la classe amb proximitat vers  el grup i els companys.

    Fem teràpia de grup per optimitzar el nostre treball i ens fa dir una qualitat positiva del company/a que tenim a l’esquerra. I tot , pe què entenguem que la clau d’una bona dinàmica de feina on intervenen les persones és la CONFIANÇA.

    En mig de la sessió terapèutica, no deixa de recordar-nos la tasca respecte a les etapes claus del marc sociolingüístic. I ens llença una altra proposta, investigar a Internet sobre els  relats  digitals i veure com podem lligar aquesta troballa  amb el nostre treball de xerpes històrics.

    En un altre incís de la classe, ens deixa a tots amb la mosca al darrere de l’orella, pensant en què vol fer amb el tema de les olors. Potser, si no aprovem la prova, pensa a renunciar a la seva tasca de professor, es retira a un poblet de la Cerdanya i es dedica a confeccionar cremes naturals i colònies artesanals…Qui  sap! Bé, el tema és que ens demana que lliguem el punt que havíem de desenvolupar com a xerpes amb una olor. Aquests són els temes i les olors:

    • Les oracions subordinades adjectives: la suor (sense comentaris que ja n’hi van haver uns quants a la classe…)

    • Les oracions subordinades adverbials: olor  de mare (aing….que bonic)

    • Les oracions subordinades substantives: olor de nadó (sabeu que Món de Dóna és Nom de Nadó al revés…curiositats que trobes quan t’avorreixes)

    • Els pronoms: espígol

    • Les sinonímies i les antonímies: les roses

    • La derivació: la terra humida

    En una altra estona de classe clàssica, examinem les perles d’un escrit de la Noemí i les corregim entre tots -penso que penjarà l’escrit a l’acta perquè pugueu accedir, si heu faltat a classe-.

    I finalment, posa la cirereta a la classe de dijous, proposant-nos una forma de “patir” la prova sense dolor. I amb aquesta proposta tanca el primer punt del començament, que ningú es pensi que es donen puntades a l’aire. La confiança es treballa com els castellers. És un treball de grup on cadascú  té una feina i hi ha una feina per a cadascú.  L’exercici és imaginar un castell de quatre i pensar  en quina funció deu tenir  cada membre .  Aquesta seria l’estructura on destaquen les aptituds dels integrants:

    • La primera base que seran els pilars i són els sostenidors.

    • A continuació vindrà el segon pis que donarà fortalesa.

    • Després podrà pujar l’aixecador que haurà de ser lleuger i àgil.

    • Finalment alçarà la mà l’enxaneta, que evidentment haurà de ser valent.

    Però bé, els detalls ja els veurem perquè, de moment segons el profe, no cal projectar-nos i patir  sinó ensumar l’olor del present que prou bellesa porta i ens costa molt sovint captar-la perquè ens perdem amb l’aire imaginat del futur.

    Article complet

  • 3a sessió Intermedi 3

    Castelldefels, 9/04/2014

    Hola, estimats companys,

    Pel que fa al 8 d’abril (tercer dia de classe) jo personalment destacaria tres parts del treball durant la classe.
    En la primera part vam escoltar i vam analitzar la tasca elaborada per la nostra companya Mª Pilar.
    Gràcies a les preguntes fetes per nosaltres sobre significats d’algunes noves paraules catalanes (per exemple, la paraula “cloure”), la nostra professora va aprofitar per ensenya -nos una altra vegada com usar i beneficiar –se dels diccionaris col•locats en el bloc “Servei Local de Català de Castelldefels”.
    A continuació, en la segona part de la classe vam parlar i vam aprendre una part de la gramàtica anomenada: CONJUNCIONS.
    De totes les definicions conegudes de les conjuncions, jo vaig triar-ne la següent:

    La conjunció és una de les categories gramaticals tradicionals. És una paraula invariable que uneix altres mots, sintagmes o frases en un discurs i per tant és un nexe.

    En la classe aprofitant el text del full 1, vam practicar els exercicis amb les següents conjuncions :

    Copulatives
    Adversatives
    Causals

    Es presenta a la taula 1 informació més àmplia sobre diferents tipus de conjuncions i exemples d’aplicacions.
    Si voleu practicar les conjuncions, us recomano aquest llibre: Curs de
    LLENGUA CATALANA Nivell B (pàgines 142-143), també publicat en el bloc “Servei Local de Català de Castelldefels”.

    En la tercer part de la classe, vam fer tres grups i cada grup va parlar sobre riscos laborals. D’altra banda, no solament vam parlar sinó que també vam tenir en compte els següents punts:

    Opinió
    Argument riscos personals
    Argument riscos econòmics
    Argument riscos psicològics

    I això és tot.

    Tadeusz

    Article complet

  • S3__Dietari 7/4/14

    Bona tarda,

    Us penjo un enllaç amb el dietari de la sessió anterior. L’han fet l’Àgata i la Núria i cal dir que està molt detallat i té els exercicis fets. Noies, quina feinada heu fet! I entre setmana! Moltes gràcies.

    Dietari 7 d’abril_Àgata i Núria

     

    Article complet

  • S1__Dietari 08/04/14

    CONTINGUTS  D´UNA  INVITACIÓ

    • TÍTOL
    • DIA, HORA, LLOC, PREU
    • QUÈ ES FARÀ

     

    FESTA DE BENVINGUDA DE L’ESTIU

    Us convidem el dia 01 de juny a les 21h a la plaça de les palmeres  a Castelldefels. Celebrarem l’arribada de l’estiu.

    Farem una festa amb música en directe i hi haurà moltes sorpreses!

    Preu de la entrada 20€

    No hi falteu!!

    USOS  DE SER I ESTAR

    • CARACTERÍSTIQUES de subjectes animats o inanimats:

    Permanents =>   SER  L’Oscar és alt (sempre será alt)

    Transitòries=>  ESTAR  L’Oscar està malalt (Avui. D’aquí uns dies ja estarà bé)

     

    • SITUACIÓ  localització de subjectes animats o inanimats:

    Concreta, NO diem la durada=>  SER  La Sara és a Tokyo.

    Concreta, SÍ que diem la durada => ESTAR  La Sara estarà a Tokyo  2 anys.

    • TEMPS DETERMINAT en un lloc o feina=>  ESTAR-SE

    La Sara és arquitecta però actualment s’està de camionera en una empresa de transport.

     

    VOCAL  NEUTRA    -A   o  -E

     SUBSTANTIUS o ADJETIUS

    • Masculíns acabats en –E: el pare, el sogre
    • Femeníns acabats  en _A: la casa,la mestra, la sogra
    • Plurals amb _E: les nenes

     Excepcions:

    • Masculíns que s´escriuen amb –A: taxista, monarca, idioma, planeta, homicida

    ma,-ista,-cida,-ta,-arca

    • Femeníns que s´escriuen amb –E: febre, imatge, mare…

     

    VERBS

    • Si la vocal neutra és l´ÚLTIMA escrivim -A: torna, passava
    • Si la vocal neutra és la PENÚLTIMA escrivim –E: tenen, porten

    Excepcions:

    • Els verbs de la segona conjugació  – RE
    • Les formes: corre, vine, omple, obre (i derivats)

    Exercicis recomanables: Itinerari suficiència>Ortografia>Vocalisme>vocals àtones> vocal neutra> vocal neutra a final de paraula> Activitats 6 i 7

    Rebeca

    Article complet


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes