• E3 7a sessió

    Com és habitual, hem recordat la sessió anterior i n’hem escrit la postal. Hem prosseguit amb la missió de convertir Tomàs Safont en un influencer. Hem triat la xarxa social en què editarem els continguts i n’hem creat el perfil. Ens ha costat decidir de quin prendrem la imatge. Us deixem el parell de finalistes:

    Hem llegit uns quants capítols de la part II. Finalment, hem posat en comú les paraules que més ens han cridat l’atenció.

    Hem optat per aquesta postal, però en podia haver estat una altra.

     

     

     

    Article complet

  • E3 6a sessió

    Hem recordat la sessió anterior, per escriure’n la postal. Havent triat la que ens ha agradat més, hem comentat el resultat de la nostra cerca. Hem destacat aquests influencers: Patry Jordán, Nuseir Yaslin, Emilie Forsberg, Iyanla Vanzant, Dulceida i Miquel Montoro. Després del descans cerebral, vam posar en comú la primera part del Llibre de cavalleries. Tomàs Safont, mentre visita unes runes, rep una mossegada d’un llangardaix. Comença a tenir visions estranyes. A més,  li arriba una missió secreta a càrrec d’un estrany personatge, Mr. Dupont, cosa que fa que s’acomiadi de la seva amant, Eveline Nikopoulos,  i vagi cap a Sant Feliu de Guíxols per embarcar-se.

    Aquesta és la postal que hem escrit, però en podíem haver triat unes altres:

     

     

    Article complet

  • C2 28a sessió

    Núm. Expedient: 01
    Subdirecció Operativa de la Policia
    Ref: #c2cast19

     

    RELACIÓ DE FETS:

    18.00 h: Els refugiats formem un cercle enmig de l’aula i parlem entre nosaltres mentre esperem que arribi el general.

    18.05 h: El general es sorprèn en trobar-se els refugiats en aquesta disposició i ens pregunta què recordem de l’ anterior sessió. Ens ordena que ens posem a dormir. Això significa relleus d’agents i avui som pocs refugiats. Tots hem passat per la pedra i ara em toca repetir ronda.

    18.08 h: El general encén el projector i procedirem a corregir l’informe de l’agent X anterior. Ens distribueix en parelles i fa la repartició de l’informe a cada binomi. Ens dona uns minuts per revisar-lo. 

    18.10 h: Durant la correcció, arriben unes refugiades endarrerides i algun dels binomis passen a formar trios. Una de les refugiades que ja es trobava a l’ aula somriu com sempre que succeeixen aquestes situacions.

    18.45 h: Els refugiats finalitzem la correcció i de seguida, sense perdre cap instant, el general s’adreça a la seva taula per agafar uns folis. Intuïm que seran els exercicis de la sessió d’ avui. El general ens explica que realitzarem un exercici de gramàtica, amb les mateixes parelles formades durant la correcció.

    18.46 h: L’ exercici tracta els pronoms en/hi. El general indica que primer el realitzem de manera individual. Quan acabem, ho contrastem amb el nostre binomi abans de corregir-lo conjuntament.

    18.55 h: Els exercicis ens generen un dubte. Una de les oracions ens amaga una trampa. Un dels elements no se substitueix per en ni tampoc hi, sinó per la.

    19.15 h: El general avisa que és l’ hora del joc i ens indica que formem un cercle. A continuació ens explica a què jugarem. Ell ens tocarà una part del cos amb la qual haurem de tocar el company del costat. I així fins arribar a l’ inici del cercle i el general canviï la part del cos.

    19.20 h: El general ens posa un videoclip d’un grup, el vocalista del qual té un aspecte bastant psicodèlic. La cançó ens és familiar i algun cop l’hem escoltada. Sembla ser que el general enyora altres èpoques…com Studio 54.

     19.25 h: El general ens redistribueix en grups més nombrosos i ens reparteix 17 peces de paper. Ens explica que hem d’ordenar-les en cinc columnes, ja que algunes es poden aparellar segons el seu significat. Finalment, ens adonem que es tracten de formats de programes radiofònics. 

    19.45 h: El general ens demana que de manera conjunta amb el grup proposem el contingut del que podríem parlar en un programa de ràdio. Els refugiats proposem diferents seccions: informativa, musical, entreteniment i cultural. Com a possibles continguts proposem la gramàtica, la banda sonora del curs de la Rosalia, els jocs que hem fet durant el curs i la nostra convidada estrella, Teresa Pàmies.

    19.55 h: El general aprofita el temps de la sessió i ens encomana com a deures fer una piulada a Twitter. Els refugiats n’hem de fer una proposant un hipotètic nom de programa de ràdio. Hem donat un cop de mà al nostre general que no recordava les etiquetes del curs i dona per finalitzada la sessió.

     

    CONCLUSIONS:

    Ens queden 34 dies per endavant per preparar-nos per la primera prova. Haurem de ser esponges per tal d’adquirir el coneixement suficient per afrontar el repte amb garanties. El viatge va començar a Castelldefels i hem arribat a Praga. El general ens ha deixat caure que aviat podrem recuperar les nostres filiacions i deixar endarrere la clandestinitat. 

     

    Agent X

    Praga, 04 de febrer de 2020

     

    Article complet

  • 6a sessió (bàsic 2 tarda)

    Bona tarda,

    La semana passada vam estar treballat el passat llunyà. El recordeu? Després de fer uns exercicis per practicar-lo, vam escoltar una cançó del Joan Dausà que es diu “Jo mai, mai”.

    Aquesta cançó està en present. Després de comentar-ne la lletra, en petits grups vau convertir-vos en el protagonista de la cançó i vau explicar a una amic com havia anata el sopar que havíeu fet el cap de setmana a casa i com havia acabat la història amb la Judith. Si no vau venir, aquí la teniu:

    Article complet

  • Bàsic 1 (5a i 6a sessió)

    Image by Pezibear from Pixabay

    Dimarts vam veure a classe un tros del vídeo de presentació de la família i us vaig presentar la meva família. A continuació, per parelles, vau parlar amb el company/a de la vostra família.

    També vam corregir els exercicis dels possessius.

    Dijous vam completar en grups un dòmino amb verbs i pronoms. I crec que hi ha una parella guanyadora: la Martha i l’Anthony!!! No era cap competició realment. El que pretenia era reforçar les formes verbals i les persones corresponents.

    A continuació, vam escoltar un àudio amb diàlegs de presentacions, números de telèfon…

    Després vam començar amb el vocabulari per descriure persones:

    La descripció de persones
    Vocabulari de la roba

    Vam descriure algunes persones famoses. Van sortir adjectius com guapo,lleig, ros, moreno, blau, blanc, alt, baix…

    La setmana que ve continuarem treballant aquest tema. Bon cap de setmana!

    Article complet

  • Bàsic 2 matí (6a i 7a sessió)

    Image by Gerd Altmann from Pixabay

    Aquesta setmana hem estat treballant els verbs en passat. Dilluns, en grups, a partir d’unes fotografies antigues de Castelldefels vau parlar de com era abans aquell lloc i com és ara. En algun cas sí que sabíeu exactament la ubicació actual de la foto, com per ex., amb l’església de Santa Maria.
    Dilluns que ve ho posarem en comú i ho reflectirem en un petit mural.
    Dimecres vam corregir uns exercicis per practicar el passat. Si voleu fer més exercicis:
    Exercicis verbs en passat

    Recordeu que hem de tenir en compte si l’acció és puntual o continuada; i, que en el cas de ser puntual, si és més a prop o més lluny del present tenint en compte els marcadors temporals: avui, aquesta setmana, ahir, la setmana passada…

    Us deixo una cançó d’un cantant que us va agradar en el Bàsic 1. Escolteu-la perquè la treballarem a classe. Bon cap de setmana!

    Article complet

  • C2 27a sessió

    Núm. Expedient: 01

    Subdirecció Operativa de la Policia 

    Ref: #c2cast19

     

    RELACIÓ DE FETS: 

    18.00h: Arribo a l’aula. No hi és el general i gairebé cap refugiat més. No sé què ha passat. M’estranya molt perquè tots els companys són molt puntuals. Em pregunto si potser hi ha hagut alguna baixa, a causa de les inclemències meteorològiques dels darrers dies. 

    18.05h: Arriba el general. No té cara de preocupació, tot i ser quatre gats. Crec que, com a bon líder, no ens vol transmetre cap mena d’angoixa. Ens ordena anar a dormir. Des de fa molt de temps, jo no puc dormir plàcidament. Sé que m’he lliurat moltes vegades del fatídic copet a l’espatlla. He escoltat parlar molt a la resta dels refugiats “agraciats” de quina sensació envaeix el teu cos quan sents els copets. “No ho vull ser”, però el general ho té tot controlat i vol enxampar les rates que encara no han sortit. Amb un to autoritari, pregunta qui no ha sortit encara de l’amagatall. Aixeco la mà, espero que valori que no m’ha tremolat el pols. El pes d’aquells copets cauen sobre la meva espatlla com si fossin dues tones d’acer per a vaixells.

    18.10h: Per esvair les nostres cares de tristesa, fem un joc. Ens col·loquem formant una filera, de menys a més, segons quina és la quarta xifra del nostre número de mòbil. Un cop ordenats o desordenats, segons com es miri, ens divideix per parelles.

    18.15h: Arriben algunes refugiades més. La classe ja té un altre color. Tenen cares d’esgotament. Han degut tenir una dura jornada de treball. Com marca la tradició, és l’hora de corregir l’informe de l’anterior agent X. I com també és costum, el text voreja la perfecció. 

    18.35h: El general ens deixa continuar treballant amb el mateix refugiat. Ara, el treball a realitzar serà l’apostrofació. Ens fa el favor d’evitar-nos el vídeo al respecte dels seus youtubers favorits. Reparteix un full i realitzem un parell d’exercicis. Com també acostuma a passar darrerament, algun refugiat no esta d’acord amb la correcció. Per evitar cap alteració de l’ordre, ens diu que es tracta d’un “cultisme”. Ens ha deixat de pedra! Amb quina enteresa ens ho ha deixat anar.

    19.00h: Després de la disbauxa, el general proposa un nou joc. Es diu canvi de roba. Penso que la cosa es posa molt interessant. Amb aquest nom i venint del nostre general, estic segur que tindrà un toc picant. No soc l’únic que es frega les mans. He vist alguna refugiada fent l’ullet a un parell de refugiats. Aquesta dona sempre pensant en trios! Però la nostra il·lusió durarà poc. És un joc més tranquil del que ens té acostumats. Entenc que ens vol retornar a la calma i només ha jugat amb la nostra ment. Es tracta que el company que tenim davant es canviï tres coses de la seva vestimenta i nosaltres esbrinem quines han estat. Després ho fem a la inversa.

    19.15h: Un altre cop, ens toca treballar. Ara són exercicis de preposicions.  Les regles gairebé sempre es compleixen, si fem la traducció al castellà. Excepte en els casos de les franges horàries s’utilitza la preposició a; dels gustos, les olors i les pudors que s’escriuen amb la preposició de

    19.35h: Increïblement avui farem un tercer joc. Últimament, el general està que ho dona tot! En aquest joc, ens dividim en dos equips. Uns som russos i els altres americans. Triem un dirigent que ens ha de guiar amb un mapa a escollir les vuits paraules que han de ser nostres. Si triem alguna paraula que pertany als ianquis, perdem el torn. No han tingut res a fer, fins i tot, amb els seus aires de superioritat, no han estat rivals per a nosaltres. El nostre dirigent ens ha guiat perfectament per recollir les vuit paraules. Com sempre, els americans no són capaços de mastegar la derrota i volen una altra partida. No es donen per vençuts i potser s’allargarà fins a altes hores de la matinada. Finalment amb l’ajuda d’alguna soviètica compassiva, aconsegueixen guanyar-ne una.

    Conclusions

    Som una gran formació, amb membres molt diversos, però tots molt units i amb el mateix objectiu. Cap refugiat fa la guitza a un altre i totes les peces d’aquesta maquinària encaixen perfectament. Després de les dures  jornades laborals que realitzem, les feines que ens encomana el general a vegades ens poden semblar dures. Però cada cop estem més preparats per tot el que ha d’arribar.          

    Agent X

    Praga, 28 de gener de 2020

     


     

    Article complet

  • 4a i 5a sessió (bàsic 2 tarda)

    Bon dia,

    La setmana passada vam anar a la Biblioteca Ramon Fernàndez Jurado per veure l’exposició “Les dones al camp de concentració de Ravensbrück”. Us vaig donar una fitxa amb algunes preguntes que havíeu de contestar i per grups vau haver de resumir la vida de les dones que apareixen a l’exposició. Per fer-ho, vam necessitar les estructures de passat. Les recordeu?

    passat llunyà

    Ahir vau explicar a la resta de companys el personatge que us havia tocat. Així, doncs, vau aconseguir un nou segell per al passaport del curs. Ja en tenim 2… Us vaig demanar, també, que penséssiu un personatge que us sembli interessant i que en porteu informació el proper dia. 

    I això és tot. Si voleu repassar una mica el passat, aquí teniu alguns enllaços per fer-ho.

    Exercicis passat (Speakcat)

    Més exercicis passat

    Fins demà!

    Lourdes

    Article complet

  • Bàsic 1 (4a sessió)

    Image by OpenClipart-Vectors from Pixabay

    Aquesta setmana hem treballat a classe els possessius i el vocabulari de les relacions familiars.
    La família

    Vocabulari català-anglès:
    Català-anglès

    Exercici català-castellà

    I també, en grups, hem presentat una tercera persona. Per ex.: Ell és l’Eddy, viu a Castelldefels i és de Colòmbia.

    La pròxima setmana heu de presentar-nos una mica la vostra família. Bon cap de setmana!

    Article complet

  • Bàsic 2 matí (4a i 5a sessió)

    Image by jacqueline macou from Pixabay

    Aquesta setmana hem treballat el vocabulari d’alguns productes alimentaris i com els envasem. Recordeu: rajola de xocolata, llesca de pa, llauna de tonyina…
    Si voleu saber-ne més:
    Els aliments

    Després vam treballar alguns pronoms febles. Si voleu fer més exercicis:

    Pronoms febles

    Per a la propera sessió treballarem els verbs en passat. Practicarem com eren alguns llocs abans i com són ara, a partir d’unes fotografies.

    Per anar fent boca:
    La platja de Castelldefels

    Us proposo que busqueu alguna foto antiga de la vostra ciutat o poble (segur que en podreu trobar per Internet) i que la porteu a classe. També vull que penseu en algun fet històric o personal que us hagi marcat a vosaltres o al vostre país o lloc de naixement. Amb totes aquestes informacions parlarem del passat a classe. Si voleu saber com es conjuguen els verbs en passat en català:

    Passat imperfet
    Passat perfet
    Passat perifràstic

    Fins dilluns!

    Article complet


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share