Emergència climàtica
Què podem fer per l’emergència climàtica? Aquí teniu uns consells.
Què podem fer per l’emergència climàtica? Aquí teniu uns consells.
Després de crear els poemes objectes de la sessió anterior, vam decidir quina lletra de l’alfabet seríem. Vam fer un descans cerebral oferint un regal invisible a una persona del grup. Finalment, vam elaborar en un tres i no res el cartell i la invitació per al dia 10 de desembre. Convertirem l’aula en una galeria.
Image by Michal Jarmoluk from Pixabay
Dilluns vam començar amb el vocabulari del carrer, del barri… Si voleu saber-ne més:
La ciutat
Vam utilitzar el verb HAVER-HI i el verb SER.
A partir d’aquí van sorgir altres paraules del vocabulari de la casa, que treballarem la setmana que ve. Per si voleu anar mirant material:
També vam corregir uns exercicis sobre els oficis i les eines que es necessiten per fer de metge, de fuster, de conductor…
I dimecres vam realitzar una visita guiada a la Biblioteca Ramon Fernàndez Jurado de Castelldefels. Moltes gràcies per la vostra participació i motivació!
Fins dilluns!
Vam mirar les recomanacions de David Guzman sobre els llibres sobre Joan Brossa. Després del descans cerebral, vam jugar als homes i a les dones llop de Vilanegre. Vam cloure la sessió conversant sobre cinema i Nadal.
Image by Wokandapix from Pixabay
Dimarts vam començar la classe corregint uns exercicis de pronoms febles. Si voleu practicar més:
Després vam elaborar un text a l’aula fent servir la tècnica de la paraula a l’atzar. El tema de l’escrit era viatjar i la paraula que va sortir ens va anar força bé: volcà.
Vam passar una estona divertida i al mateix temps van sortir textos diferents.
Dijous ens vam desestressar una mica abans d’encarar la recta final de curs i l’examen!
Tothom va apuntar en un post-it què era el que l’estressava en aquell moment. Pel que fa al català van sortir: verbs, pronoms febles, nervis, ansietat, accents… A continuació els vam enganxar en una “mena” de sac de boxa inflable i els vam donar un cop de puny (fluixet) per allunyar aquests neguits. No sé si va servir de gaire, però vam riure una estona i això segur que ens va desestressar.
Tot seguit, vam corregir exercicis pendents de frases fetes i de gramàtica, que van servir per repassar aspectes ja treballats a l’aula: connectors, pronoms, preposicions…
Si voleu saber-ne més:
Connectors
I per acabar, vam fer un Kahoot i una sopa de lletres.
Una de les qüestions que van sortir en el Kahoot va ser:
Canvi i caiguda de preposicions
Repasseu algun tema ortogràfic que ens ha quedat pendent: la ela geminada i la hac. Ho podeu fer amb aquest material:
Nivell C Justícia
Us poso les solucions dels exercicis que us vaig passar per repassar.
Solucions exercicis última sessió 28 novembre
Bon cap de setmana i sort!
Vam analitzar dos anuncis sobre masclisme. Vam acordar com avaluarem el curs. Finalment, vam fer una partida d’Ikonikus. Vam haver de convertir aquesta sessió en dos poemes escènics. Malauradament, un grup va representar el seu poema, però no el vam poder registrar.
El 12 de desembre alumnat dels cursos de català i participants en el Voluntariat per la llengua assistirem a la Fundació Brossa per gaudir d’una visita performativa del Gabinet Brossa.
El Gabinet Brossa és una exposició permanentment variable al voltant de l’obra del polièdric poeta, amb poemes, obra gràfica, cartells, objectes i gravacions d’algunes accions.
Si ens hi voleu acompanyar, cal que us hi apunteu abans del 5 de desembre. Ho podeu fer a classe, per correu electrònic (castelldefels@cpnl.cat), telefònicament (93 664 42 11) o presencialment (Servei Local de Català de Castelldefels, Centre Cívic Canyars-Poble Vell, carrer Església, 117). El preu d’aquesta activitat és de 5 euros per persona (desplaçament en tren a Barcelona no inclòs).
Ens hi acompanyeu?
Enllaços relacionats |
---|
Núm. Expedient: 01
Subdirecció Operativa de la Policia
Ref: #c2cast19
RELACIÓ DELS FETS
18.00 h: Entrem a l’aula. El comandant ens comença a interrogar amb què ens vam quedar de l’última sessió. Un cop acabat l’interrogatori, ens ordena tornar als nostres barracons a dormir.
18.05 h: De cop i volta, el comandant amb agilitat i destresa surt dels barracons sense dir ni una paraula. Tots els refugiats estem neguitosos, volem saber a on ha marxat. Molts refugiats comencen a investigar i arriben a la conclusió que havia marxat a la base secreta per preparar alguna prova sorpresa.
18.06 h: El comandant torna a l’aula i ens enxampa desperts. D’una forma enèrgica i autoritària ordena que tornem als nostres barracons a dormir. Un cop adormits, realitza els relleus dels agents. Em toca a mi ser el proper agent X. És una sorpresa esgarrifosa.
18.10 h: Comencem a corregir l’informe de la sessió anterior. Per tal de satisfer les exigències d’alguns refugiats, el comandant ens assigna en grups de tres persones. La qualitat dels informes ha augmentat de forma sobtada. També ha augmentat l’exigència dels refugiats a l’hora de corregir.
18.45 h: Fem un repàs dels connectors. Ens fa treballar sobre l’ús de: si no o sinó. Els refugiats estem intranquils per la dificultat que ha suposat l’exercici que ha repartit el comandant. Però gràcies a la seva explicació clara i entenedora hem fet l’exercici sense errar.
19.00 h: És el moment més esperat del dia. Ens comuniquen que faríem una macedònia, estem molt contents i il·lusionats. El comandant va fer una rotllana amb les cadires i ens va assignar a cada grup de 3 persones una fruita, podíem ser: kiwis, pomes, plàtans, peres, etc. Quan la persona que era al mig de la rotllana digués la fruita, totes les persones que la tenien s’havien d’aixecar i canviar de cadira. Faltava una cadira; per tant, el més lent en aconseguir una cadira es quedava dempeus. Molts refugiats es van jugar la pell per aconseguir una cadira. Va ser molt emocionant.
19.10 h: Amb el mapa d’idees sobre l’article de Teresa Pàmies, hem de redactar un article d’opinió sobre el text que ens havia tocat. El comandant posa les següents condicions: l’extensió de la crítica ha de ser com a mínim de 300 paraules i l’hem d’acabar abans de les 19.45 hores. En aquest moment, tots els refugiats comencem a treballar immediatament per poder assolir els objectius.
19.45 h: El comandant ens posa per parelles. Hem de corregir i millorar l’article d’opinió que havem escrit.
20.00 h: Finalitza la correcció del text. Per compensar l’esforç i la dedicació d’haver fet els deures, el professor reparteix el nostre tresor, els pàmies.
CONCLUSIONS
A mesura que passen els dies, les proves es tornen cada vegada més exigents i dificultoses. Hem de sortir de Mèxic com sigui. Per sort, comptem amb la nostra arma secreta, el comandant. Amb la seva ajuda i la dels diferents integrants del grup de refugiats, estem segurs que podrem aconseguir el nostre objectiu: recuperar la nostra identitat i aconseguir “els papers” que tant necessitem.
Agent X
Veracruz (Mèxic), 26 de novembre de 2019
Vam gravar els àudios per als vídeos sobre l’emergència climàtica. Després vam llegir l’entrevista a Amparo Tomé, experta en coeducació.
També ens va tocar convertir aquesta sessió en dos poemes objecte, a partir d’aquest mapa conceptual:
Vam acordar quins materials serien prescindibles per sobreviure en una missió lunar. Després del descans cerebral, vam organitzar un debat sorpresa. Vam pensar les preguntes per discutir:
Vam haver de convertir aquesta sessió en dos poemes obejctes, a partir del mapa que vam elaborar: