• C2 29a sessió

    obra de Jordi Gris

    29 de gener de 2019

    Benvolguts camarades, 

    Tal i com comencem totes les anteriors sessions, en Jaume començava preguntant un per un amb què ens vam quedar de l’última sessió. Les opinions van ser variades, però em va semblar que la més aclamada va ser l’acta d’en Koko.

    Tot seguit, ens va repartir a cadascú de nosaltres els retalls del foli en què hi havia l’acta d’en Xavi, desglossada per parts. Separats per escamots ― i com en Jaume fa habitualment a l’inici que ens enumera un, dos, tres, quatre,,un dos ,tres,quatre―, ens va agrupar a les diferents zones de l’aula per poder corregir i debatre grupalment els errors que hi podien haver.

    Va arribar el moment del joc, tots drets formant un cercle i en Jaume, convertit en el capità Picó, va començar a donar ordres sempre formulant davant de cada acció “en Picó diu”. En el cas que no hi posés aquest encapçalament i realitzessis l’acció quedaves eliminat. El joc ha estat molt divertit. Hi ha qui ha caigut a les trampes d’en Picó, però la majoria de l’escamot va superar el joc d’eliminació.

    Ara sí, arribava un moment molt desitjat per tots, la pluja de cupons i no eren cupons de l’ONCE, eren els esperats cupons de racionament. En Jaume retallant-los com si fos Eduardo Manostijeras, i tots esperant com pollets afamats demanant el menjar: la llet, els ous, la farina, etc. Vam treure de polleguera en Jaume, que murmurava en veu baixa maleint-nos que no donava l’abast a retallar i a repartir-los.

    Un cop posades al dia les nostres cartilles, tocava fer un exercici de reconeixement gramatical, les majúscules i les minúscules, on vam poder comprovar que en els organismes oficials i la majoria de noms propis s’escriu l’inici en majúscula igualment, en els dies assenyalats de l’any com El Dia del No Fumador o El Dia de la Croqueta.

    Com és habitual, vam finalitzar la sessió amb la proposta de la piulada al Twitter sobre l’exposició d’Incerta Glòria per guanyar el següent cupó.

    PD: Tota la sessió va estar amenitzada per una música tranquil·la i gairebé somnífera. És possible que hagi oblidat alguna cosa ja que estava molt relaxat.

    Salutacions,

    Jordi

    Article complet

  • Qui ets?, assaig general amb públic al Teatre Plaza

    El diumenge 3 de febrer a les 19 h tindrà lloc l’assaig general de l’espectacle Qui ets? al Teatre Plaza de Castelldefels. En finalitzar, el públic assistent podrà assistir a un debat col·loqui amb en Màrius Serra.

    Si hi esteu interessats, podeu recollir les entrades a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (de dilluns a divendres de 8 h a 14 h i dimarts, dimecres i dijous de 16 h a 19.30 h). També les podeu recollir a partir d’1 h abans de l’inici de l’espectacle a les taquilles del Teatre. L’entrada és gratuïta.

    Qui ets? El Llullu, nascut amb paràlisi cerebral, ha d’anar amb cadira de rodes i mai no podrà caminar. En un càmping de l’Empordà on passen uns dies en família, el seu pare es queda embadalit veient com corre el cosí del Llullu i té un somni: algun dia veurà córrer son fill. Acompanyat de la mare i la germana, passejaran el Llullu per tot el món, d’Itàlia a Hawai, atraient les mirades de persones molt diferents. Fins que un dia, el somni es farà realitat.

     

    Qui ets? (Teatre Plaza)

    Article complet

  • Intermedi 3 (3a i 4a sessió)

    https://pixabay.com/en/security-industrial-logistic-1491514/

    Aquesta setmana hem continuat parlant de seguretat laboral. Dimarts, un cop vam parlar sobre els riscos laborals del nostre sector, es van proposar mesures per prevenir-los.
    Vam repassar les estructures que serveixen per indicar obligació.
    Aquí en teniu algunes:
    Perífrasis d’obligació

    Si voleu practicar més:
    L’obligació

    Després vam repassar alguns complements verbals: el complement directe i el complement indirecte.

    Dijous vam començar la classe revisant algunes errades o dubtes que teníeu a l’hora d’escriure.

    Cadascú o cadascun?

    Si voleu recordar els accents diacrítics:
    Accents diacrítics

    Hi ha o n’hi ha?

    Hi ha o n’hi ha?

    Per acabar la classe vam treballar el vocabulari, concretament les frases fetes.

    Si voleu practicar més:
    Frases fetes

    Article complet

  • Suficiència 2 (3a i 4a sessió)

    https://pixabay.com/en/tailoring-tailor-costume-apparel-2575930/

    Aquesta setmana hem treballat les formes no personals del verb: infinitiu, gerundi i participi.
    Si voleu practicar més:
    El verb

    Dilluns ens vam centrar especialment en els usos del gerundi:

    Usos correctes del gerundi

    Usos incorrectes del gerundi

    Dimecres vam repassar el que havíem après del gerundi en parelles o grups. Molt bona feina!

    També vam parlar de la concordança del participi. Vam comentar que no és obligatori fer-ho, però sí que és recomanable en textos formals.
    La concordança del participi

    Per acabar, una mica de vocabulari (frases fetes) relacionades amb el món tèxtil.

    Frases fetes del món tèxtil

    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • B2 4a sessió

    Article complet

  • C2 28a sessió

    obra de Jordi Garcia

     

    Castelldefels, 24 de gener de 2019

    Hola, companys: 

    Em demaneu que us continuï informant com avancen les sessions amb el professor Jaume aquí, al front de Castefa, CC Canyars, #c2cast18. Doncs, us comunico els detalls de la reunió del dijous 24 de gener. 

    Fidels a l’ordre del dia, vam començar amb una roda de preguntes per recordar la sessió anterior. Després, de manera improvisada, vam passar a la revisió de la cartilla de racionament, perquè alguns companys s’havien adonat que els faltaven cupons. Encara sort que el Jaume destaca per la seva generositat i ens premia amb recompenses vàlides! Però, per circumstàncies alienes al professor, els cupons tardaven massa a arribar. Sentint-ho molt, el Jaume ens va assegurar que era cosa d’una setmana i no demorarien a aparèixer per a la pròxima reunió. Tocava patir uns dies més.  

    Tot seguit, vam reaccionar a l’ordre de revisar l’acta epistolar del nostre company Koko. Cal destacar que la tropa no dorm: les correccions són cada vegada més precises i ara la col·laboració, que ja no queda ni un infiltrat, és màxima. El nostre esforç de sobte va trobar una retribució: un àpat espontani que consistia en un tros de pa de pessic i un gotet de Cacaolat, que provenien del subministrament nadalenc. Segons semblava, el Jaume havia collit les indirectes o, millor dit, unes indirectes molt directes que li llançava el company Koko. En la seva acta, ell havia denunciat que les tasses de cafè virtuals eren massa suggeridores, encara que el cafè de debò no arribava mai. Ben fet! 

    Després, ens vam entretenir amb l’habitual joc del dia, que aquest cop era d’observació i reacció. Havíem d’identificar un company per alguna cosa que destaqués  i arrimar-nos a ell! Quina imaginació té el Jaume, mai deixa de sorprendreˈns ! I sí, que no falti observació en aquests temps!  

    Finalment, vam formar tres grups per validar la presentació del  projecte d’Incerta glòria. El projecte va agafant forma, però li falta una plataforma de visualització digital. Segurament en les pròximes reunions ens dediquem a enllestir els detalls i les dates. 

    Espero que aquesta carta us hagi aclarit les últimes disposicions de lˈEscamot i us saludo cordialment.

    Irina

    Article complet

  • Primeres sessions (elemental 1)


    Bon dia,

    Fa un parell de setmanes que hem començat el curs. Com sabeu,  el primer dia vam rebre una carta del Comitè de valoració del concurs “El millor grup del CPNL”, en la qual ens notificaven que el nostre grup havia estat seleccionat per passar a la fase final del concurs. Enhorabona!!!!!

    Ens van informar que per tal de triar el millor grup entre totes les candidatures finalistes, haurem de superar els reptes que ens vagin plantejant al llarg del trimestre. El primer repte consistia a aprendre 20 adjectius que comencessin per les inicials dels alumnes del curs. Com que només érem 1 persones, en vam aprendre 12. Aquí els teniu.

    Adjectius inicials noms

     

    A continuació, ens van demanar que els enviéssim un missatge electrònic per confirmar que acceptàvem passar a la fase final i per demostrar que havíem superat el 1r repte. Fet i superat!

    El 2n repte era un repte literari. Havíem de demostrar les nostres habilitats narratives redactant el final d’un conte. Ens demanaven que, quan ho haguéssim fet, els enviéssim un arxiu de so. Ens en vam oblidar i ahir vam rebre una nova carta. Ens deien que abans que acabés la setmana havíem d’enviar les proves que havíem superat aquest repte i ens donaven una alternativa: podíem penjar-ne les fotos al blog.

    Així, doncs, aquí les teniu. Per cert, us he penjat la cançó que vam escoltar per treballar el presnet de subjuntiu.

    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • C2 27a sessió

    Obra d’Alberto

    Castelldefels, 22 de gener de 2019

    Com ja era habitual en aquells dies, la jornada va començar amb el repàs de la sessió anterior i cadascú va dir-hi la seva. Seguint amb la nostra rutina, entre tots vam corregir l’acta que va escriure anteriorment un camarada de l’escamot. Espero però, comandant Jaume, que si algun dia la tropa descobreix aquesta carta que t’envio a tu personalment sigui benèvola i no me la destrossi com si res a base de nous punts i comes. En aquests temps de guerra, ja se sap, que surten noves faccions del no-res.

    Com anava dient, la jornada va seguir tocant un tema que ja ens sonava de dies anteriors: l’apostrofació. Vam realitzar els exercicis com bonament vam poder, aplicant tot el coneixement que teníem assimilat de la nostra instrucció militar. No va estar del tot malament, i la moral de l’escamot va pujar de valent. Ara que ja comencem a divisar el dia del judici final, el dia D i l’hora H, la batalla de les nostres vides, ens sembla que ja estem preparats!

    No tot va ser instrucció pura i —segurament, influenciat pel teu vell capità Picó— vas voler donar un toc de cultura a l’escamot. Vam opinar sobre l’obra de Joan Fontcuberta, un artista transgressor, que en temps de guerra és agradable d’apreciar.

    Seguidament, vam desconnectar durant uns moments d’aquesta maleïda guerra amb un joc que, a força de tocar

    —que no se’m mal interpreti—, ens va dur fins i tot fora del campament base. Quines ganes tenen alguns de tocar el dos d’una vegada!

    Per finalitzar la sessió, i donant exemple dels ideals que estem defensant amb la nostra pròpia vida, vam sotmetre a votació com havia de ser un dels atacs que ens donaria la gran victòria final en aquesta guerra. Em refereixo, és clar, al projecte d’Incerta glòria. Serà aquí on demostrarem al món -o potser no tant- com hem treballat de valent durant aquests dies al front.

    E questo è il fiore del partigiano

    morto per la libertà!

     

    Una forta abraçada,

     

     

    Article complet

  • B3 3a sessió

    Article complet

  • Suficiència 2 (1a i 2a sessió)

    https://pixabay.com/en/end-final-particles-color-colorful-1373696/

    Benvinguts i benvingudes a un nou curs de català!

    Ja som a mig camí del nostre objectiu. Espero que aprenguem junts per continuar endavant.

    Dilluns ens vam presentar fent servir una estrella de 5 puntes. A cada punta vau escriure una paraula que tingués relació amb vosaltres, amb la vostra feina, aficions… Després per parelles vau intercanviar-vos l’estrella i us vau presentar.

    Després de parlar d’aspectes relacionats amb el funcionament del curs: calendari, objectius, bibliografia… vam començar amb el primer tema. Vam fer una pluja d’idees sobre el món de la moda.

    Dimecres vam reprendre el tema i, per parelles, vau redactar un fullet informatiu adreçat a l’alumnat d’un institut de secundària.

    Aquí teniu un exemple de fullet informatiu:
    La meva salut

    També vam aprofitar per parlar de la diferència entre fullet, fulletó i follet.
    Fullet, fulletó i follet

    Per acabar, heu de fer per a la setmana que ve un escrit (110 paraules) en un blog de moda per donar la vostra opinió sobre aquest món.

    Bon cap de setmana!

    Article complet


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share