• Informació cursos 2n trimestre (curs 2018-2019)

    Bon dia,

    El 7 de gener començarà la matrícula per als cursos de català del 2n trimestre. La matrícula és amb hora concertada. Podeu trucar-nos al 93 664 42 11 o bé acostar-vos al Servei Local de Català (carrer Església, 117, Centre Cívic Canyars-Poble Vell) i demanar hora per matricular-vos-hi o, en cas que sigui necessari, fer una prova de nivell.

    Us hi esperem!

    Més informació: cursos de català

    Article complet

  • I tu, jugues en català?

     

    Busqueu jocs i joguines en català? En podeu trobar als establiments adherits a la campanya “I tu, jugues en català?”. A Castelldefels, en trobareu a:

    • Juguettos (av. Santa Maria, 17-19)

     

    • Ziggurat Jocs (c. Guillermo Marconi, 2, baixos) A Zigurrat Jocs, a més, ofereixen un descompte d’un 10% en la compra de qualsevol producte als alumnes dels cursos de català i als participants del Voluntariat per la llengua. Per obtenir el descompte, és necessari identificar-se amb el carnet d’alumne del CPNL o del VxL.

     

     

    A la pàgina web Jocs en català trobareu tota la informació que hi ha sobre els jocs i les joguines en català: catàleg de jocs i joguines, establiments comercials on es poden comprar, webs per jugar, i moltes altres informacions que us poden interessar.

    A més, també us podeu descarregar l’aplicació per a mòbils “I tu, jugues en en català?”, disponible a la plataforma Android i iOS. Permet accedir al cercador de jocs i joguines en català del CPNL per paraula clau, per categories de jocs i per edat recomanada. També disposa d’informació sobre els més de 500 comerços que donen suport a la campanya, geolocalitzats a través de Google Maps.

    Cercador de jocs en català

    APP “I tu, jugues en català?”

    On es poden comprar?

    Avantatges carnet CPNL

    Avantatges carnet VxL

    Article complet

  • Rostres

    Article complet

  • L’abecé del curs

    Presentation (16:9) – Untitled Design by jaume.sansvellvehi

    Article complet

  • Suficiència 1 (18a,19a, 20a i 21a sessió)

    https://pixabay.com/en/hands-macro-plant-soil-grow-life-1838658/

    Intentaré resumir què hem estat fent durant les últimes quatre sessions. La setmana passada, amb el pont, no vaig poder publicar l’entrada corresponent i ara se m’ha acumulat la feina…

    En primer lloc, vam treballar les perífrasis verbals. Vigileu amb les construccions incorrectes!

    També vam repassar l’estructura i la redacció de la carta formal. Podeu veure’n l’estructura i un model al Dossier de nivell C de Justícia (pàg. 217, 218, 219 i 220).

    Teniu de deures la redacció d’una de les cartes que es proposen a la pàg. 220.

    Un altre dia vam treballar el discurs directe i el discurs indirecte.

    Discurs directe i indirecte

    En l’última sessió, com que semblava que no quedava gaire clar com passar d’un discurs a l’altre, us vau inventar uns diàlegs, en parelles; els vau representar i els altres companys havien d’explicar a una tercera persona què s’havia dit en la conversa. Crec que va resultar divertit i vam veure que és més habitual del que ens pensàvem.

    Per acabar, us recordo una activitat que encara teniu pendent. A classe, vau entrevistar un company o companya triat per sorteig i a partir de les respostes heu de redactar una petita biografia. Si podeu me l’hauríeu de donar la setmana que ve, perquè és l’última setmana del curs.

    Potser aquest material us serveix d’ajuda:
    La biografia

    Bé, crec que això és tot. Com veieu no he explicat res de la part final (riures a dojo) de l’última sessió.

    https://pixabay.com/en/smiley-joy-many-emoticon-funny-1706235/

    Article complet

  • Intermedi 2 (18a i 19a sessió)

    https://pixabay.com/en/post-it-notes-desk-clutter-scissors-2836842/

    Dimarts vam començar amb l’ortografia de les consonants oclusives: P/B, T/D i C/G.

    Si voleu practicar més:
    Exercicis oclusives
    Oclusives

    També vam repassar el verb: els models de conjugació dels verbs regulars i les irregularitats més importants.
    El verb

    Dijous vam fer un exercici a partir d’un article de Josep M. Espinàs i vam parlar de les correlacions de temps verbals en les oracions condicionals.

    Si voleu saber-ne més:
    Oracions condicionals

    Per si voleu anar fent boca amb els connectors:

    Connectors

    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • C2 20a sessió

    Obra d’Eva

    Acta de la comissió de revisió lingüística de l’exèrcit “Incertaglòria”

    Núm. De la sessió: 20
    Dia: 13 de desembre de 2018
    Hora de començament: 9.30 h
    Hora d’acabament: 11.30 h
    Lloc: Servei Local de Català de Castelldefels

    Hi assisteixen: el Jaume, com a moderador i professor, la Beatriz, com a redactora de l’acta, la Neus, la Laia, la Toni, el Jordi, el Jesús ,l’ Imanol, el Jordi, el Jonatan, l’ Eylem, la Maria, la M. Eugenia, l’Eva, el Jose, la Lola, la Sònia, la Inma, el Xavi, la Puri, la Cristina, la Irina, el Raül, la Noelia, l’Alberto, el David i el Jordi.
    S’han excusat d’assistir-hi: l’Hugo, el Víctor, el Koko, el Rodrigo, el Marcos.

    Ordre del dia:
    1. Repartiment de grups i papers de l’acta anterior per part del Jaume.
    2. Lectura i revisió per grup de l’acta.
    3. Realització de l’exercici dels pronoms de relatiu.
    4. Joc cooperatiu.
    5. Definició de les característiques de com hem de parlar en públic.
    6. Valoració dels reportatges.
    7. Torn obert de paraules i preguntes, durant tota la sessió.

    Desenvolupament de la sessió:
    1. Hem format grups i ens ha repartit papers de l’acta anterior per part del Jaume.
    2. Hem llegit, corregit i aprovat l’acta de la sessió anterior.
    3. Hem realitzat, per parelles, l’exercici proposat pel Jaume sobre els pronoms de relatiu.
    4. El joc ha estat enriquidor, divertit i molt adient per tornar a recordar el nom dels companys i companyes de batalla.
    5. El Jaume ha tornat a dividir-nos en grups. Aquesta vegada més nombrosos per definir en 10 paraules les característiques més importants per parlar en públic.

    • Missatge
    • Credibilitat i contingut
    • Recursos narratius
    • Modulació de la veu…
    • Llenguatge verbal i no verbal
    • Imatge
    • Actitud, improvisació, persuasió, empatia
    • Transmetre emocions
    • Habilitats socials.
    • I si ets polític: dir mentidesssssss…

    6. No ens ha donat temps per fer la valoració dels reportatges i quedaran pendents per un altre dia.
    7. Tothom ha preguntat els seus dubtes i com sempre el Jaume els ha resolt i contestat. Sempre està a l’alçada de les necessitats del batalló.

    Salutacions per a tots i gràcies,

    Article complet

  • Intermedi 2 (17a sessió)

    https://cdn.pixabay.com/photo/2016/03/09/09/22/store-1245758_640.jpg

    Dimarts vam comentar a classe, en grups petits, el text que us vaig passar per llegir. Vau buscar informació sobre l’autora, i vau contestar una sèrie de preguntes sobre el text.

    Quines creus que són les idees principals del text?

    Opines el mateix que ella? T’has trobat en la seva situació més o menys?

    Per a ella escriure és la seva salvació. I per a tu, quina seria la teva “salvació”?

    Després vam muntar el nostre mercat d’intercanvi de coneixements, d’habilitats, serveis…

    Cadascú va triar un anunci i com a feina per a la propera setmana heu d’escriure un correu electrònic per posar-vos en contacte amb la persona que ofereix el servei que voleu.

    Article complet

  • C2 19 sessió

    Obra de Rodrigo

     

    11 de desembre de 2018

     

    Estimat comandant,

    La brigada, com en cada missió, s’havia preparat per un altre gran desafiament. Aquest dia va ser diferent als anteriors, ja que els esperava un repte que,  si bé era semblant al d’altres batalles, no deixava de ser arriscat i perillós.

    El repte exigia la màxima atenció i concentració de l’escamot, per evitar ser sorpresos davant un possible contraatac de les forces enemigues, que ens assetjaven. Es així, doncs, com l’escamot  va començar l’anàlisi de l’acta realitzada per  l’Inma.

    Aquesta acta va implicar un gran treball en la seva realització. Va requerir el màxim esforç de l’esquadró per combatre les comes, frases i altres signes de puntuació, que ens atacaven per tots els fronts. La lluita, tan intensa i profitosa, va durar gairebé una hora. L’esquadró ―un cop més, triomfant i victoriós  en l’anàlisi de l’acta― va tenir com a premi al seu valor en el camp de batalla un descans merescut. No hi havia temps per practicar altres exercicis gramaticals.

    Després del valent esforç per renovar les forces, reforçar l’ànim i esperonar l’esperit combatiu del grup, el general Jaume va proposar el joc de la macedònia. Ens vam dividir en grups de cinc fruites: pomes, maduixes, peres i taronges.El general el va iniciar i vam començar a jugar-hi.Va ser un moment de distensió, barrejat amb rialles i corregudes, tractant de trobar el nostre lloc en les cadires per no quedar aïllats en el centre de la ronda.

    Finalment, en els últims minuts de classe, vam tornar a reunir-nos en grups per analitzar els diferents resums dels articles d’opinió realitzats per la tropa. Tenint en compte la fidelitat, l’objectivitat, l’ordre, l’originalitat i la brevetat que hauríem de tenir al realitzar-los.

    Atentament

     

    Article complet

  • Il·lustres del bàsic 3

    Bona tarda,

    Aquests dies heu anat presentant-nos els personatges que heu triat perquè formin part dels il·lustres del bàsic 3. Hi ha hagut presentacions molt emotives, com la que va fer la Rosemary l’últim dia que va venir a classe acompanyada del seu marit tocant el “cuatro”. Gràcies per aquesta sorpresa!

    Tots els personatges que heu presentat són molt interessants. Aprofito que no només ens els heu presentat oralment, sinó que n’heu fet un petit escrit per compartir-los amb tothom. Així, doncs, penjo aquí els textos que m’heu enviat.

    Moltes gràcies per fer-nos-els descobrir!

    Enrique Tierno Galván (Victoria)
    Lluís Companys (Jesús)
    Salvador Dalí Figueres
    Simón Díaz (RoseMary)
    Raúl Ricardo Alfonsin (lourdes)

    Article complet


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share