• C2 11a sessió

    A càrrec de Puri

    Hola  companys i companyes,

    Passo a redactar  l’acta de la sessió.

    A) Vam revisar l’acta que va fer el Raül en petits grups. Seguidament, la vam posar en comú i la vam corregir directament a la pissarra.

    B) Vam tornar a repassar: perquè, per a què. per què  i què

    cortesia de Xavi B

    C) Vaig guanyar el cupó de bacallà presentant  el contra-cartell d’ El dret es guanya per les armes “Estat Català”.

    D) Vam  refer un text que havíem treballat en grup en una sessió anterior. L’objectiu era escriure un bon article d’opinió que contingués les cinc parts textuals (títol, introducció, tesi, argumentació i conclusió).

    E) Vam jugar al joc de les cadires i la Puri va perdre . Li va tocar preparar la presentació del proper cartell.

    F) El Jaume ens va demanar que, a títol individual, redactéssim tres coses que penséssim que eren positives i tres de negatives sobre el curs.

    G) Ens va posar deures. Escriure una  piulada: Què hi veiem, què en pensem, què sentim,  amb les etiquetes #c2cast18 #rutina.

    H) Ens va recordar que havíem d’anar marcant sobre el mapa de la batalla de l’Ebre els objectius no assolits (front nacional) i els assolits (front republicà).

    Article complet

  • “La teva paraula preferida, passa-la”

    Quina és la vostra paraula preferida en català? Aprofitant que és l’Any Fabra, volem elaborar el mapa de les paraules preferides dels ciutadans de Castelldefels, Gavà, Sant Boi i Viladecans.

    Per fer-ho, necessitem la vostra col·laboració. Així, doncs, us proposem que durant el mes de novembre compartiu quina és la vostra paraula preferida amb nosaltres. Si us animeu a participar-hi, us demanem que graveu un vídeo curt explicant quina és la vostra paraula preferida i per què. Pengeu-lo al Facebook o al Twitter, utilitzeu l’etiqueta #paraulaFabra i esmenteu-nos:

    CNL Eramprunyà (Facebook)

    @cpnleramprunya (Twitter)

     

    Us hi animeu?

    Gràcies!

    Article complet

  • “Atrapa la pífia”, concurs a Castelldefels

    Del 5 al 16 de novembre els visitants de l’exposició “Pompeu Fabra. Una llengua completa” podran participar en el concurs “Atrapa la pífia”. Per participar-hi, cal ser major d’edat, emplenar la butlleta i afegir-hi les dades de contacte. Només s’hi pot participar una vegada.

    Hi haurà 3 premis: 2 entrades dobles per assistir a un espectacle del Teatre Plaza de Castelldefels i un lot de llibres en català.

    Es farà un sorteig entre tots els encertants. El nom dels guanyadors serà anunciat el 20 de novembre a les xarxes socials (Facebook i Twitter) del CNL Eramprunyà.

    Premis patrocinats per: Castelldefels Cultura (Ajuntament de Castelldefels) i Biblioteca Ramon Fernàndez Jurado de Castelldefels.

    Si voleu consultar totes les activitats programades, podeu fer-ho en aquest enllaç:

    Any Fabra al CNL Eramprunyà

    Article complet

  • Exposició a Castelldefels: “Pompeu Fabra. Una llengua completa”

    Del 5 al 16 de novembre es podrà veure l’exposició “Pompeu fabra. Una llengua completa” al Centre Cívic Canyars-Poble Vell de Castelldefels (carrer Església, 117).

    Aquesta exposició és una de les activitats amb què el Centre de Normalització Lingüística Eramprunyà, l’Ajuntament de Castelldefels i la Biblioteca Ramon Fernàndez Jurado commemoren els 150 anys del naixement del mestre i els 100 de la publicació de la seva Gramàtica catalana.

    L’exposició “Pompeu Fabra. Una llengua completa” presenta l’aportació de Fabra a la llengua catalana, el gran arrelament social de la seva figura i obra arreu de Catalunya i l’impuls a la llengua que va suposar el seu treball. És una exposició itinerant creada per la Direcció General de Política Lingüística i gestionada pels serveis territorials de Cultura i el Consorci per a la Normalització Lingüística.

    Si voleu consultar totes les activitats programades, podeu fer-ho en aquest enllaç:

    Any Fabra al CNL Eramprunyà

    Article complet

  • C2 10a sessió

    Castelldefels, 6 de novembre de 2018

    Hola Juli,

    No saps com me n´alegro, de rebre les teves cartes, sense les quals i sense les sessions de català no sé què faria en aquests temps de guerra. Ja que tu no pots venir a les sessions del professor Jaume, t´explicaré tot el que hem fet avui. Per començar, cadascú va destacar amb què es quedava de la classe anterior.

    En segon lloc, en Jaume ens va aclarir dubtes de les conjuncions perquè, per què i per a què, que ens havia explicat a la sessió anterior. Després, vam corregir un exercici pràctic d´aquest contingut.

    A continuació, vam llegir i corregir, per grups de quatre persones, l´acta d´una classe anterior, feta pel Raül. Com que no pot faltar la diversió a les nostres sessions, vam fer el joc de l´assassí. Després de dues morts, vam descobrir que l’assassí era en Xavi.No era una tasca fàcil amb tantes mirades controlant. Sort que aquestes morts no són reals com a la guerra.

    Per acabar, vam aprendre les parts d´un article d´opinió: títol, introducció, tesi, argumentació i conclusió. A més, vam fer una pluja d´idees dels diferents àmbits que acostumen a fer articles d´opinió de llibres i pel·lícules. Després, en parelles, vam fer un exercici d´aquest tema, explicant què pensen i què es plantegen quan escrivim l´article d´opinió.

    Evidentment, no podia acabar la classe sense deures per a la jornada següent. En Jaume ens va demanar dues piulades al Twitter sobre l´exercici que vam fer de l´article d´opinió. Així tindrem més cupons per menjar, que falta ens fa.

    Juli, aviat et continuaré explicant més sessions. No ho expliquis a ningú, ja saps que en temps de guerra és perillós aprendre català i la vida de tots està en joc, sobre tot la del professor Jaume.

    Fins aviat,

    Trini

     

    Article complet

  • B1 10a sessió

    Article complet

  • Suficiència 1 (8a i 9a sessió)

    https://pixabay.com/en/punctuation-marks-gold-point-font-3038383/

    Dilluns vam repassar per a què serveixen els diferents signes de puntuació. Vam remarcar els casos de comes incorrectes i també la diferència entre comes, guions i parèntesis.
    Si voleu saber-ne més:
    Els signes de puntuació

    I per practicar:
    Exercicis puntuació

    Vam seguir millorant algunes frases per tal d’evitar l’abús dels possessius. Les anirem corregint de 10 en 10, perquè són moltes!

    Vam començar el tema dels verbs SER i ESTAR en català.

    Ser o estar

    Dimecres us vaig proposar que elaboréssiu un itinerari. Havíeu d’escollir un lloc i un tema per al recorregut. Hi ha rutes literàries, gastronòmiques, arquitectòniques, a peu, en bici…
    En grups, vau acordar aquest primer punt de partida. Després amb l’ajut d’un plànol havíeu de traçar l’itinerari i pensar també en quins punts us detindríeu. A continuació, havíeu de redactar una fitxa per a cada parada. Vam parlar una mica de com havia de ser aquesta fitxa, l’estructura, el contingut… i això va quedar pendent per a la propera setmana.

    Continuarem!

    Article complet

  • Intermedi 2 (8a sessió)

    https://pixabay.com/en/grapes-grape-vine-red-grapes-3555214/

    Dimarts vam acabar de corregir els exercicis de la O i la U àtones.
    Si voleu practicar més:
    Exercicis O i U àtones

    I també l’ex. 1 i 2 de la dièresi. La resta d’exercicis queden pendents per a la setmana que ve.

    Després amb les quatre paraules (totes tenien alguna particularitat: dièresi, accent, sense accent…) que teníeu en unes targetes vau haver de fer unes frases. Aquestes frases, incorrectes ortogràficament, les vau passar al grup del costat per veure si hi trobaven els errors.
    Les frases són aquestes:
    Frases per corregir accents i dièresis
    Us atreviu a corregir-les?

    De deures, heu d’escriure un text d’unes 10 línies a partir d’un començament que vau escollir a classe a l’atzar. Van quedar aquests començaments:

    Els que no vau poder venir a classe, podeu escollir el tema que vulgueu.

    Bona castanyada!

    Article complet

  • B1 8a sessió

    Article complet

  • C2 8a sessió

    Obra de Toni Quesada

    30 d’octubre de 2018

    Estimats soldats del C2cast18,

    Aquesta setmana és el meu torn per resumir la classe anterior. Deixeu-me refrescar els nostres records. D’entrada, vam repassar la sessió anterior entre tots. Després, vam revisar l’acta de la classe anterior. Paràgraf per paràgraf. Crec que estem millorant a l’hora de revisar textos i, amb sort, seran  millors amb el temps. Per acabar l’acta anterior, vam mirar el cartell del Raül que va explicar que “tu ets un més, t’estem esperant”.

    A continuació, vam estudiar perquè, per què i per a què. Després d’haver fet dues pàgines completes d’exercicis, els nostres records es van afinar i  ara en coneixem les diferències.

    Perquè, indica causa i finalitat. Equival a ja que; a fi que.

    Per què, equival a per quina raó o per quin motiu; pel qual, per la qual, pels quals, per les quals

    Per a què, equival a per a quina finalitat serveix.

    Val la pena dir que  no vam oblidar jugar després d’una tasca difícil. Amb aquest joc, el Jaume ens va mostrar el que tenim en comú entre els companys de classe.

    Per concloure, vam  passar a un altre tema  i vam parlar sobre “Com ha de ser un bon text?” Tothom va dir-hi la seva i, després, el Jaume ens va fer un bon resum de quatres propietats textuals necessàries:  adequació, coherència, cortesia i correcció. Estudiant-los, vam revisar els textos de la classe anterior sobre el debat de pel·lícules i llibres. Dins dels grups, vam valorar els sis textos i vam decidir si s’articulen d’acord amb aquestes quatre propietats.

    Vam acabar la classe amb deures de Twitter, que el Jaume va donar-nos per obtenir cupons. Anem a guanyar la guerra del C2! Així que treballem!

    16112016_Exercicis PERQUÈ

    Tropa, si voleu repassar aquest contingut perquè no formi part de les files dels nacionals, cliqueu aquí.

    Article complet


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share