• Elemental 3 (7a i 8a sessió)


    tps://pixabay.com/es/el-principito-espacio-dibujo-niño-2476434
    Dijous vam corregir a classe els exercicis de Gramàtica i lèxic del model de prova. Crec que van anar força bé.
    De tota manera, van sorgir algunes qüestions que caldrà repassar: els pronoms i els quantitatius.
    Els-quantitatius
    Pronom EN
    A continuació vam escoltar l’exposició del Jorge sobre el llibre El Petit Príncep. Molt bé, Jorge. L’estructura de l’exposició estava molt bé, només cal millorar la pronunciació d’alguns sons.

    Dijous vam escoltar el Roger parlant sobre un llibre que tracta dels cuidadors de les persones grans, de les dificultats que tenen i de com n’és d’important qualsevol tipus d’ajuda.

    També vam escoltar els àudios del model de prova. Aquí teniu l’enllaç:
    Àudios E3

    Per acabar, vam estar practicant a partir d’unes imatges com podem narrar un fet, tot preparant els exercicis d’expressió oral de la prova.

    Recordo els deures: heu d’escriure el correu electrònic del model de prova i la fotocòpia que us vaig passar de frases fetes i embarbussaments.
    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • C2 29a sessió

    L’especialista de les majúscules

    Extreta d’https://morguefile.com/photos/morguefile/4/keyboard/pop, autoria d’alvimann

    El primer que vam fer va ser revisar les actes del dia anterior. Un cop revisades, vam pensar un títol per a aquella acta. I per cert, no va guanyar el nostre: “Companys, vigileu amb la marea!”, què hi farem. Després vam fer dos grups, el grup 1 i el grup 2, per fer els exercicis de majúscules i minúscules. A cada grup hi havia una de les persones que havia treballat aquest tema,  és a dir, un especialista.  I amb aquest exercici em vaig adonar  que no és gens fàcil el tema de les majúscules i minúscules.

     

    Article complet

  • S2 7a sessió

    Ningú no és perfecte

    relatograma de la sessió 7

    Un cop hem repassat amb el que ens vam quedar de la sessió anterior, vam fer una roda en què cadascú va dir en veu alta algun error que havia comès o bé algun dubte que havia tingut a l’hora d’escriure el dictat. Els vam anar apuntant a la pissarra. Després vam recordar l’ortografia de la s sonora i sorda. Vam repassar les errades de la pissarra i vam raonar per què havíem fallat. Així hem constituït els primers fons per al Banc d’Errades Ningú No És Perfecte.

    Moment del descans cerebral. Vam jugar a Toca alguna cosa blava. Tothom havíem de tocar alguna cosa del color que deia el director del joc.

    Ens vam agrupar segons el vídeo que ens havia tocat. Havíem de posar en comú el que ens havia suggerit el títol i el que havíem mirat. Vam saber que eren mostres de dansa teatre o de teatre dansa. Seran les fonts per redactar un text explicatiu.

    Article complet

  • Tertúlia literària amb Raül Garrigasait

    Aquest 2018 la Biblioteca Ramon Fernàndez Jurado comença una nova tertúlia literària dedicada a descobrir nous escriptors en llengua catalana. Es tracta d’autors d’obres de força qualitat literària, que gaudeixen del reconeixement de la crítica però que encara no han arribat al gran públic.

    La primera tertúlia tindrà lloc el dijous 8 de març a les 19 h i comptarem amb la presència de l’escriptor Raül Garrigasait que, entre d’altres gèneres, ha escrit poesia, assaig i la seva primera novel·la Els estranys, guardonada amb el prestigiós XVIII Premi Llibreter 2017, atorgat pel Gremi de Llibreters de Catalunya.

    Si us animeu a llegir-la i a conèixer-lo, ja podeu passar a recollir-ne un exemplar pel taulell de la Planta 0 de la Biblioteca. Tingueu en compte que per participar en aquesta tertúlia cal inscriure-s’hi prèviament

    Ens hi acompanyeu?

    Informació Biblioteca Ramon Fernàndez Jurado

     

    Article complet

  • Bàsic 1 (de la 1a a la 8a sessió)

    Bon dia!

    Fa unes setmanes vam començar el curs bàsic 1. Si ho recordeu, ens vam presentar en la nostra llengua: nom, d’on som, edat, on vivim, quant temps fa que som aquí i per què volem fer el curs. A final de curs ens tornarem a presentar en català. :)

    Durant la primera unitat, hem vist els verbs i estructures necessàries per presentar-nos:

    “dir-se” i “ser” per preguntar i indicar el nostre nom i procedència

    “tenir” per preguntar l’edat i “viure” per indicar adreça

    números: números 1a part números 2a part números – 3a part

    lletres abecedari

    També hem vist els dies de la setmana, els mesos.

    A la 2a unitat hem començat a parlar de la família i a descriure persones. Per fer-ho hem necessitat: vocabulari família, possessius, adjectius físics, roba i colors.

     

     

     

     

     

     

     

    roba i colors

    Si voleu practicar, aquí teniu alguns enllaços.

    exercicis família 1

    exercicis família 2

    exercicis família 3

    exercicis família 4

    exercicis roba 1

    exercicis roba 2

    exercicis roba 3

    exercicis roba 4

    exercici números

    Bon cap de setmana!

    Lourdes

     

     

     

     

     

    Article complet

  • Sessió informativa del Voluntariat per la llengua a l’antiga Escola Vista Alegre de Castelldefels

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    El dilluns 12 de febrer tindrà lloc una sessió de presentació del programa Voluntariat per la llengua al Pla de Barris de Vista Alegre (antiga Escola Vista Alegre​).

    La presentació es farà a les 17 h al Pla de Barris de Vista Alegre, al carrer Ramón y Cajal, s/n (cantonada carrer Cervantes).  Aquesta sessió és informativa i oberta a tota la població.

    Les persones que es vulguin inscriure com a voluntàries o aprenentes del programa VxL poden fer-ho aquest mateix dia o es poden adreçar per correu electrònic a vxl.eramprunya@cpnl.cat o trucar al Servei Local de Català de Castelldefels al 93 664 42 11.

    Voluntariat per la llengua

    Article complet

  • C2 28a sessió

    Apostrofa el Whatsapp

    Extreta d’ https://morguefile.com/photos/morguefile/12/phone/pop, autoria de dharder

    Avui fa un dia fred i gris, però nosaltres ens disposem a començar una nova sessió de català. Arriba en Jaume i després de saludar iniciem la classe de la mateixa manera que de costum, demanant-nos amb què ens havíem quedat de la sessió anterior.

    Acte seguit, ens separa per parelles, per fer la revisió d’una part de l’acta que ha escrit un company.  Al cap d’uns minuts, posem en comú els nostres dubtes i preguntem el que no entenem.

    En la sessió d’avui, tal com ens va informar el professor via Whatsapp, parlarem dels usos de l’apostrofació, més aviat, dels casos especials.  Després de repartir un exercici i fer-lo de forma individual, en Jaume separa la classe en dos grups, amb la finalitat que nosaltres mateixos posem en comú l’exercici i resolguem les nostres inquietuds. Finalment, el professor ens dona les respostes correctes i contesta a les nostres preguntes.

    Ha arribat l’hora de trencar la concentració amb un joc.  Avui ens posem tots dempeus/drets . En primer lloc, hem de fer el que ens digui en Jaume . Ara consisteix que tots toquem alguna cosa de color blau cel.  A cada ronda és un company diferent el que diu quin color o cosa hem de tocar la resta. Al cap d’una estoneta de rialles, tornem a seure i seguim amb la classe.

    Per últim, ens agrupem amb els nostres grups de viatge per escriure un petit text sobre les cinc diferències entre l’escala anterior i l’actual. Un cop el tenim, en Jaume ens deixa el seu ordinador per introduir aquest text al Google Maps.

     

    I fins aquí, la classe d’avui.

    Article complet

  • S2 6a sessió

    Departaments creatius d’agències publicitàries

    relatograma de la sessió 6

    Després de compartir amb el que ens havíem quedat de la sessió anterior, ens vam organitzar per parelles. Cada parella va haver de crear un eslògan publicitari amb els verbs que van conjugar en la sessió anterior.  Com que els clients no estava gaire satisfets amb els eslògans, els vam haver de transformar en prohibicions.  Finalment, vam aprofitar aquest material per repassar la substitució pronominal.

    Calia descansar les neurones. Així doncs, vam jugar a Me’n vaig de viatge.

    Vam tornar a formar parelles amb un recurs d’alta tecnologia. Cada alumne havia de dictar a la parella un dels dos textos que hi havia penjats a la paret. 29012018_Dictat

    Vam acabar repartint uns vídeos. Havíem de pensar què ens suggeria el títol abans de visionar-lo.

     

     

    Article complet

  • Elemental 3 (5a i 6a sessió)


    Dimarts vam corregir els exercicis de comprensió lectora del model de prova de l’Elemental 3. Si voleu saber les solucions:
    Model de correcció E3

    Després vam aprofitar l’exposició que hi ha al centre cívic, Dones de ciència, per elaborar un relat en passat a partir de les seves vides.
    Dones de ciència
    Per parelles vau escollir un personatge i a partir de la informació sobre la seva vida vau redactar un diari personal, o el relat d’un dia qualsevol d’aquesta persona… En definitiva, l’objectiu era repassar els temps verbals en passat. Aquí els teniu:
    Els passats
    Imperfet

    Dijous vam començar la classe, fent un exercici de relacionar frases:
    Relaciona frases amb subjuntiu

    A més, heu de fer per dimarts els exercicis 5, 6 i 7 del model de prova de l’E3 que us vaig passar fotocopiat.

    Per últim, us enllaço la cançó que vam escoltar a classe dimarts. Fixeu-vos en les vocals!
    Bon cap de setmana!
    Zoo Estiu

    Article complet

  • Intermedi 2 (5a i 6a sessió)

    https://pixabay.com/en/connect-connection-cooperation-20333/
    Dilluns vam continuar treballant la formació de paraules noves fent servir la derivació. Vam observar que, de vegades, hi hem d’afegir alguna consonant entre l’arrel i el sufix (per ex., homenet; o que es produeixen canvis en algunes consonants (per ex., U–V).
    A continuació, vau formar grups i us vau constituir en associacions de diferents tipus. Un cop decidida l’associació vau pensar quines activitats podríeu fer per la celebració de la vostra associació.
    Les associacions són: Associació Dones Castelldefels, Associació del Cargol, Cinema per a tothom i Castellsalut.

    Dimecres vam començar la classe elaborant el programa d’actes de les diferents associacions. Aquí els teniu:


    Després vam estar parlant d’algunes qüestions fonètiques. Com distingir la E oberta i la E tancada i la O oberta i la O tancada.

    Per acabar, heu de fer els exercicis 6, 7, 8, 9 i 10 de l’accentuació (pàg. 29 i 30 del document) i l’exercici de comprensió lectora de la pàg. 178 del document, d’aquest material:
    Nivell B

    Bona feina i fins dilluns!

    Article complet


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share