“Provem-ho en català. Molt per parlar, molt per viure”, la nova campanya de llengua del Govern
El Departament de Cultura presenta la campanya “Provem-ho en català. Molt per parlar, molt per viure”, per tal de fomentar l’hàbit de parlar en català i reforçar els valors de cohesió, tolerància i utilitat associats a la llengua.
En el marc de les accions de foment de la llengua catalana que està desenvolupant el Govern, el Departament de Cultura presenta avui la campanya “Provem-ho en català. Molt per parlar, molt per viure.” La campanya és una de les cent propostes que el president Pere Aragonès va presentar el novembre passat per tal de fomentar l’ús de la llengua. Amb un to alegre i proper, la finalitat d’aquest acció de sensibilització és modificar actituds lingüístiques i incrementar l’ús de la llengua catalana entre la ciutadania.
Els objectius de la campanya són tres:
- reforçar els valors de cohesió i tolerància associats a la llengua catalana perquè tots els ciutadans, amb independència de la seva llengua habitual, la percebin com una llengua compartida;
- motivar els ciutadans per tal que, partint de l’ús lingüístic de cadascú, facin petits gestos d’increment d’ús, tant si ja el fan servir habitualment com si només el fan servir esporàdicament o en poques ocasions;
- i diluir o reduir els prejudicis sobre la llengua de l’interlocutor a partir del seu aspecte o ocupació, facilitant la percepció que emprar més el català és un bé col·lectiu.
La campanya tindrà diferents fases, i en la primera de llançament consta d’un espot animat i d’una cançó cantada per Oriol de Ramon i Xavier Coca (integrants del grup TheTyets, la sensació de la música jove del Maresme); Kelly Isaiah (cantant del grup Koers d’origen nigerià i que viu a Lleida des dels 10 anys) i la valenciana Sandra Monfort, la mallorquina Clara Fiol i la catalana Selma Bruna (integrants del grup musical Marala Trio, en representació de la diversitat d’accents dels Països Catalans). La proposta també compta amb la pàgina web Moltperparlar.cat, on el Govern ofereix a la ciutadania tot de recursos tant per mantenir el català, com per aprendre la llengua.
La campanya està previst que duri com a mínim dos anys, a través dels quals s’aniran presentant noves Quetes personalitzades i es duran a terme accions arreu de tot el territori. Es preveuen, per exemple, la Queta de l’àmbit sanitari, la Queta que juga a videojocs, la Queta estudiant… A l’espot, les Quetes protagonistes representen els àmbits següents: l’àmbit del lleure i la joventut (Queta ballant a la discoteca); l’àmbit de l’esport (Queta futbolista); l’àmbit de la restauració (Queta venedora de menjar); l’àmbit de l’empresa (Queta fent una presentació tecnològica) i l’àmbit dels serveis públics (Queta conduint un autobús). La voluntat de la campanya és demostrar que en totes les situacions de la campanya es pot parlar en català.
ENLLAÇOS RELACIONATS:
- Notícia publicada en el web del CNL Eramprunyà
- Campanya “Provem-ho en català. Molt per parlar, molt per viure.”
#Provemhoencatalà
Cap comentari
Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.