També vam explicar la vida d’alguns personatges famosos i ahir vam elaborar un qüestionari per conèixer una mica més els companys. Aquesta és la cançó que sonava mentre jugàvem a les cadires. 🙂
El Teatre Plaza de Castelldefels ofereix a alumnat i voluntariat del CPNL un 20% de descompte per als espectacles de teatre i música en català durant la temporada estable.
Per beneficiar-se’n, és necessari identificar-se amb el carnet d’estudiant del CPNL o del VxL.
Al començament de la classe del dijous 14 ens van repartir una fitxa a cadascú que tractava de dir si la frase era correcta o incorrecta i de corregir els errors. El professor ens va donar un número a cadascú i ens vam ajuntar per formar petits grups en què vam comentar la fitxa entre el grup. Vam comentar que a principi de frase mai es podia posar és degut a. Després ens va repartir una altra fixa que s’havia d’indicar quina era la paraula no sinònima de les quatre que hi apareixen i després la vam corregir entre tots.
La sessió de dimarts 13 de gener va ser el retrobament del grup C2 de català. Després d’unes merescudes vacances, vam començar la classe felicitant-nos el bony any i seguidament el Jaume ens va plantejar un joc molt divertit.
L’activitat consistia a escriure cinc frases vertaderes que començaven per Jo sóc i una de falsa. Seguidament de la lectura en veu alta del testimoni personal els companys havien d’endevinar quina era la frase enganyosa, en què vam descobrir que hi havia gent molt impacient però a la vegada molt tranquil·la.
A continuació, vam parlar sobre els projectes de grup que teníem pendents. En Jaume ens va oferir dues opcions de treball, amb l’objectiu de recollir l’esforç realitzar en la redacció de les cròniques. La primera opció tractava de fer una línia de temps que agrupés tots els capítols treballats amb la finalitat de crear un ordre cronològic que ens ajudés a situar els diferents fets que va viure Ramon Muntaner. La segona opció tractava de geocalitzar els diversos capítols per tal de situar-nos en l’espai. I com a última opció, ens va proposar fer les dues propostes anteriors. Com a classe motivada i amb iniciativa vam optar per dur a terme les dues propostes.
Per tal de realitzar el projecte, en Jaume, ens va presentar un programa anomenat Capzles. A través d’un vídeo tutorial de 13 min vam poder conèixer el funcionament del programa. A continuació, us adjunto l’enllaç per facilitar-vos-en el visionat.
Després de veure el tutorial, el nostre amic Jaume va organitzar quatre grups de 3-4 persones amb l’objectiu de decidir quines eren les 6 raons per les quals havíem d’utilitzar Capslez. A partir d’una reflexió en petit grup vam realitzar una posada en comú, on vam prevaldre les raons següents:
Hem d’utilitzar l’aplicació Capslez:
Per la seva presentació
Ens permet pujar diferents arxius ( doc, pdf, jpg, etc.)
Tenim l’opció de pujar més d’un arxiu dins la mateixa categoria
Podem compartir la nostra “ presentació” en la xarxa social
És gratuït
És un programa senzill d’utilitzar.
Una vegada vam decidir els motius que ens confirmàvem que havíem d’utilitzar l’aplicació Capslez, vam decidir organitzar com crearíem la línia del temps. El pacte va consistir que en Jaume s’hi registraria i ens facilitaria la contrasenya i l’usuari, per tal que cadascú inserís la fitxa de l’oca ( la imatge de la crònica) i cinc línies que expliquessin el capítol en un únic document de text.
He d’afegir que es va pactar que la fitxa de l’oca aniria acompanyada de mig full on s’escriuria la prova i/o pregunta i la resposta sobre l’activitat proposada.
Per últim, vam finalitzar la sessió, tuitejant en relació a una imatge del pintor Joan Brossa anomenada El terrat de les banyes. Els alumnes vam haver d’escriure un microrelat sobre el que la imatge i el títol ens suggeria.
Fins aquí va arribar un dimarts més de les Jaume classes 🙂 !
Dilluns vam veure com podem donar indicacions utilitzant l’imperatiu, i també com podem tractar el receptor (tu o vostè). Si voleu saber com es forma: Formació de l’imperatiu Exercicis
Un company de classe va preguntar què significa la paraula llavors i la paraula doncs.
Aquesta és la informació que podem trobar a l’OPTIMOT: Llavors doncs
Vam comentar també que moltes vegades utilitzem aquestes paraules com a mots crossa, és a dir, que les utilitzem en el llenguatge oral per poder anar pensant el nostre discurs.
A partir de la lectura, vam parlar de marques, de noms de marques que han passat a ser noms comuns, anuncis, música d’anuncis, jocs d’infantesa, nines de paper…
Sobretot vau fer servir el passat imperfet: Imperfet
Per a la propera setmana heu de portar alguna notícia del diari que us hagi interessat, per tal d’elaborar una llista de temes, qüestions… per parlar-ne a classe.
Bon cap de setmana!
Com sempre, vam començar la sessió amb un roda responent amb què ens havíem quedat de la sessió anterior.
Vam organitzar en parelles per llegir una carta. Vam haver de reconèixer, primer, quin grau de formalitat tenia. Després, vam haver d’anar transformant-la amb el tractament de vostè i vostès. grau de formalitat
Com que ens vam atabalar una mica, el Jaume ens va proposar de repassar les regles d’accentuació elaborant un mapa mental. Aquí en teniu un de mostra, explicant com se n’elabora un.
Vam recordar amb què es havíem quedat de la sessió anterior. Després vam marcar el nostre nivell dels set poders.
(Si no vau venir i el voleu fer, aquí us podeu descarregar el document) EL PODERÒMETRE
Vam continuar recordant com havíem escrit la carta, contestant aquesta pauta d’observació. PAUTA DE REVISIÓ I3 Tot seguit, vam formar parelles i vam valorar els textos dels companys. N’havíem de destacar una per a la posada en comú.
Vam comentar el pla de curs. PLA DE CURS S2 Ens plantegem el curs com una travessa per aconseguir els set poders. Per tant, haurem de superar reptes que ens plantegi el Jaume. De moment, hem acordat dedicar quatre sessions per:
saber redactar una carta formal
reduir el nombre d’errors a la meitat (4 com a màxim)
Fixats els objectius del primer repte, hem començat a repassar la disposició de la carta formal: disposició carta formal
Dimarts vam parlar de les vides de Marilyn Monroe i de Salvador Dalí. La foto d’aquesta entrada correspon al Museu Dalí de Figueres. Si voleu saber més: Teatre Museu Dalí
La vida d’aquests dos personatges ens va servir per presentar el passat perifràstic. Passat perifràstic
La setmana passada vam començar el curs. Vam conèixer alguns companys nous (la Belén, la Katye, la Martina, el Nico, la Isabel i la Lorena) i vau elaborar un joc per repassar els continguts del bàsic 1.
També vam veure algunes frases habituals a l’aula.
I vam expressar els gustos.
Finalment, vam parlar de contes. Vam descobrir el títol d’alguns contes en les diferents llengües representades a la classe.
Dimarts vam començar el curs. Ens vam presentar (alumnes que continuaven i alumnes nous)i vam realitzar una sèrie de proves lingüístiques que van servir per repassar algunes qüestions ja treballades al Bàsic 1. Per ex. les hores (http://www.edu365.com/primaria/muds/catala/quarts/, activitats quotidianes Bàsic 1. Activitats quotidianes, els números…