• Els barrufets 2 inauguren el Cicle de cinema infantil en català de Castelldefels

    cartell jpg maig

    El mes de maig arrenca el Cicle de cinema infantil en català de Castelldefels amb la projecció de la pel·lícula Els barrufets 2 als Yelmo Cines Castelldefels, del centre comercial l’Ànec Blau.

    El malvat Gargamel, amb la intenció de controlar la totpoderosa i màgica essència barrufeta, crea els Dolentots, una parella de criatures trapelles totalment inspirades en els barrufets.

    Dins del cicle, organitzat pel Servei Local de Català de Castelldefels i la Federació Coordinadora de les AMPA, en el Marc del Pla Educatiu d’Entorn de la ciutat i amb la col·laboració de Yelmo Films i de l’Ajuntament de Castelldefels, es programa una pel·lícula mensual destinada al públic infantil i juvenil. En aquesta edició, les projeccions tindran lloc els mesos de maig i juny. L’entrada tindrà un preu únic de 4 euros, que s’aplicarà a tothom sense necessitat de presentar cap val de descompte.

    Us hi animeu?

    Els barrufets 2

    dissabte 10 de maig (16 h) i diumenge 11 (12 h)

    Yelmo Cines, de l’Ànec Blau

    preu: 4 euros

    Article complet

  • 9a sessió B2

    Dijous vam acabar de parlar  sobre tòpics i prejudicis. Es va generar un debat intens sobre el plurilingüisme

    Després, vam mirar aquest vídeo per poder contestar les preguntes que vam acordar: projecte QUÈ VOLEM SABER

    Finalment, vau explicar què us va impressionar quan vau arribar aquí per primer cop.

    Heu de deixar un comentari indicant una escena d’una pel·lícula en què il·lustri un conflicte intercultural.

    Article complet

  • 8a sessió B2

    Vam repassar la sessió anterior. Vam fer memòria del que vam aprendre sobre els laietans. Vam recordar les paraules que havíem apuntat en aquesta sessió. Vam arribar a la conlusió que coneixem la història des del punt de vista del vencedors. Finalment, per parelles, vam proposar on podríem localitzar possibles assentaments de laietans a Castelldefels.

     

    Tot seguit,  vam llegir un fragment d’ Els altres catalans de Paco Candel. Si voleu conèixer aquest autor, cliqueu aquí. És un mural elaborat per uns companys del B3 del 1r trimestre.

    Vam acabar la sessió organitzant un debat. Un equip s’encarregava d’apuntar com són els catalans i l’altre, com els catalans veuen els altres catalans. El debat va ser força interessant. Vam apuntar aquestes conclusions i amb deures per part del professor.

    tòpis sobre catalans

     

     

    Article complet

  • 7a sessió Intermedi 3

    Dietari intermedi 3

    Castelldefels, 29 /04/2014

    Hola, companys,

    Avui dimarts, hem començat llegint el dieteri que va fer l’Andrea la setmana passada.
    Hem repassat tot allò que havíem fet la classe anterior i que la Magda ho ha exposat
    en el seu dietari.

    A continuació, hem vist:

    Complement circumstancial

    El cc afegeix al verb informació de lloc (on, d’on), de temps (quan), de mode (com)…
    Exemple: Treballo com a tècnic informàtic en una multinacional.

    Pronoms amb funció de complement circumstancial.

    El cc se substitueix per en quan es tracta d’un complement de lloc introduït per la preposició de (de+lloc)= en.

    Exemple: Tornes del mercat? / No, no en torno.

    Se substitueix per hi en la resta de casos.
    Exemple: Treballes en una cafeteria? / Sí, hi treballo.

    Pel que fa a exercicis en grups, hem fet la substitució del complement nominal o atribut,
    complement circumstancial i complement preposicional pels pronoms corresponents.

    Els exercicis consten de tres blocs de quatre frases. Cada membre del grup fa l’exercici d’un bloc i corregeix els altres dos blocs.

    Bloc 1:

    1) Treballa en un poble de la costa. ->Hi treballa / Hi substitueix (en un poble de la costa)-cc
    2) Vius a Viladecans?-> No, no hi visc / Hi substitueix (a Viladecans) -cc
    3) Vaig trobar en Jordi al mercat.-> Vaig trobar-hi en Jordi / Hi substitueix (al mercat) -cc
    4) Han tornat de Calella. -> N’han tornat / En = (de+lloc) substitueix (de Calella) -cc

    Bloc 2:

    1) Ella és alta. -> Ho és / Ho substitueix (alta) atribut -verb ser
    2) Ell sembla cansat. -> Ho sembla / Ho substitueix (cansat) atribut -verb semblar
    3) Ells estan avorrits. -> Ho estan / Ho “ (avorrits) atribut -verb estar
    4) Ella és la presidenta. -> No l’és / La “ (presidenta) atribut -verb ser

    Bloc 3:

    1) Penso en tu. -> Hi penso / Hi substitueix (en tu) –complement prep.
    2) Accedeixo a la feina. -> Sí, hi accedeixo / Hi substitueix (a la feina) – complement prep.
    3) Parlem d’aquest tema? -> Sí, en parlem / En =(de) substitueix (d’aquest tema)- complement prep.
    4) T’adones del problema? -> No, me n’adono / En= (de)substitueix (del problema)- complement prep.

    No he agafat nota de res més. Suposo m’hauré oblidat de coses.

    Salutacions,

    José Luis

    Article complet

  • S3__Dietari 05/05/14

    Hola, companys,

    Hem començat la classe del dilluns 5 corregint l’exercici 6, fotocòpia d’una prova final de Suficiència 3.  S’havien de trobar les grafies adequades que faltaven a cada paraula.
    A continuació, ens hem agrupat per “famílies” i hem concretat, com a bons germans, els acords als quals havíem arribat per cuidar dels avis de cadascú, ja que “Els avis ens necessiten”. Un cop parlat entre nosaltres, cada grup ha exposat els seus acords a tota la classe.
    L’última activitat ha estat treballar una fotocòpia que ens ha donat la Núria. Eren frases  extretes dels nostres correus i que tenien algun tipus d’errada que s’havia de trobar i corregir.
    El dimecres començarem la unitat 4.
    Mira i Maria

    Article complet

  • Suficiència 2. Els textos instructius i el verb

    Instruccions

    www.flickr.com/photos/bongio

    Hola a tothom!

    Dilluns vam començar a treballar amb els mots compostos i l’ús del guionet.
    A més a més dels mots compostos, el guionet va associat als pronoms febles i als numerals (D-U-C)

    L’ús del guionet en els mots compostos:

    1. En el cas en què el primer mot sigui un punt cardinal (Nord-americà).
    2. Quan el primer mot acaba en vocal i el segon comença en r,s x ( penja-roba,
    escura-xemeneies..)
    3. Si el primer mot porta accent gràfic (pèl-roig)
    4. Paraules que no poden ajuntar-se (pèl-llarg)
    5. No-res, No- substantiu
    6. Paraules repetides (xino-xano, gara-gara)

    No porten guionet:

    1.Els mots que porten prefix ( exdirector) i les formes prefixades (sociocultural).
    Aquestes formes no porten accent excepte si el segon mot en porta, aleshores s’accentua el segon mot (Fisicoquímic).
    2. La paraula no, seguida d’un adjectiu.

    Al final de la classe vam fer grups de tres per elaborar la nostra pròpia Auca de
    Sant Jordi. I després la Neus ens va donar un full sobre els textos instructius.

    Dimecres vam corregir els fullets informatius que vam fer l’altre dia. Tot seguit vam llegir la nostra i molt particular Auca de Sant Jordi.

    Aquí la teniu, espero que us agradi!

    Auca Sant Jordi S2

    Vam corregir els exercicis del possessius. Cal tenir cura de no sobreutilitzar-los.
    O bé sustituint el possessiu pel pronom feble “en” o si és molt evident, elidint el possessiu “mira’m les (meves) cames!”.

    Després, en grup, vam començar a treballar els textos instructius. Recordem que
    en aquests textos hem d’utilitzar els imperatius, les perífrasis d’obligació, temps
    impersonals, marcadors d’ordre, numerals…
    El text ha de ser clar, detallat i ordenat.
    Alguns exemples de textos instructius: receptes de cuina, prospectes de medecines, funcionament
    d’aparells…

    Per dilluns hem de fer els exercicis de concordança dels participis i exercicis de verbs (especialment de la segona i tercera conjugació).

    Podeu practicar més:

    Verb. Subjuntiu
    (Podeu fer els exercicis 78, 80, 82, 83, 84 i 85)

    Article complet

  • S3__Dietari 30/04/14

    setmana_gent_granHola a tots,

    Aquí teniu el dietari de la classe del dimecres dia 30 d’abril.

    Per començar hem fet un repàs de regles ortogràfiques. Quan hem d’escriure “m” i “n”  davant  d’una consonant. (Seguint les explicacions del “Curs de llengua catalana, Nivell C”,a la pàgina 42). A continuació, la Núria ens ha donat una fotocòpia i hem fet un exercici per practicar-ho . L’hem corregit llegint les frases en veu alta.

    Continuant amb aquest tema, també, ens ha passat un exercici força entretingut, ja que incloïa comprensió  lectora. S’havia de  jugar amb els noms d’uns cavallers  Angelat, Amforí, Enfilador… i identificar cada personatge.

    Tot seguit, la profe, ens ha aclarit la diferència de, com i perquè, escriure “sinó “, ” si no”, “sinó que”. Ho hem practicat  fent uns exercicis de la Unitat 3 Els avis ens necessiten, tasca 2 Busquem solucions. Els hem corregit a classe.

    Després, per anar agafant la idea, amb una fotocòpia d’un examen del nivell “C”, hem fet una mica de pràctica resolent uns exercicis.

    I per acabar, perquè ja eren  2/4 de 8, la Núria ens ha donat deures per dilluns.

    -De la fotocopia, CPNL examen, fer l’exercici nº 6

    -Unitat 3, escriure el correu electrònic amb la “proposta de solució ” partint de la feina ja feta. És molt important que sigui només una proposta independentment del que diguin els altres familiars. També n’hem d’enviar una còpia a la Núria.

    Bon cap de setmana i, si feu el pont, gaudiu-lo!.

    Fins dilluns,

     

    Roser i Josep

     

    Article complet

  • 47a sessió D

    Que mal alumne que sóc! Va funcionar tan bé el pla distraieu el profe que sóc incapaç de redactar l’acta. Sou uns vertaders mestres. Impossible de fer cap foto, de trobar cap perla i encara aquest matí he pujat a l’aula per si trobava algun pronom de relatiu pel terra.

    M’heu sorprès tant. Us heu superat a cada sessió. Heu aconseguit que em senti l’home més afortunat. I m’heu ben alliçonat sobre la paraula CONFIANÇA. Us he preparat aquesta presentació.

    Per acabar, us recomano aquest article que he llegit aquest matí. Cliqueu aquí.

    Com que us heu vist amb cor de capgirar l’aula, em permeto la mateixa llicència en l’entrada. La foto, al final.

    De Lourdes Carreras Gallardo

    Un núvol blanc by Lluis Llach on Grooveshark

    Fins dimarts!

    Article complet

  • 7a sessió B2

    Vam repassar què havíem treballat en la sessió anterior.  Després vam valorar la unitat 1: aspectes positius i de negatius.

    Vam mirar el producte que havíem aconseguit elaborar amb l’activitat final de la sessió 1a. Vam descobrir que la majoria de banderes té  el color vermell i l’escut és el sol o l’or.

    Tot seguit, vaig plantejar el primer repte de la sessió: Què és la Via Laietana? Després vaig demanar què us suggerien aquestes paraules:

    prejudicis culturals

    Per grups vam conèixer:

    Després vam mirar aquest vídeo i vam debatre quina relació hi havia amb la pel·lícula i amb Roma:

    Finalment, vam explicar com podem elaborar la tasca col·laborativa sobre els cantants que vau triar. Per això, cal facilitar l’adreça de Gmail. Si no heu deixat un comentari a la sessió 5a, ho podeu fer aquests dies.

    Fins dimarts,

    Article complet

  • Elemental 1. Els quantitatius i la seguretat laboral

    Diners

    www.flickr.com/photos/bernatcg

    Si voleu practicar una mica més:
    Molt, gaire o gens?

    Hola a tothom,

    La setmana passada vam estar treballant els quantitatius i per això us he afegit una presentació i alguns exercicis més per veure si us pot ser útil.
    M’agradaria que féssiu frases curtes en què apareguin quantitatius sobre el tema de les professions: quina us agrada molt, quina no us agrada gens… (me les podeu escriure com a comentari).

    A més a més, vam practicar els pronoms EN i HI i vam començar a parlar en grups sobre els oficis perillosos i els riscos laborals:
    Oficis perillos i pronoms

    D’altra banda, us recordo que heu de llegir un llibre (de Lectura fàcil o no) com a tasca de curs.

    I per últim vam riure força amb els gestos. Us afegeixo un article sobre el tema.
    El llenguatge corporal

    Au! ja en teniu prou! Fins dimarts

    Article complet


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes