19a sessió B1
Hem recordat com vam començar el curs. Cliqueu aquí.
Cadascú ha tingut l’oportunitat de demostrar de què és capaç de fer?
Després, hem anat a prendre un cafè en una terrassa.
Hem recordat com vam començar el curs. Cliqueu aquí.
Cadascú ha tingut l’oportunitat de demostrar de què és capaç de fer?
Després, hem anat a prendre un cafè en una terrassa.
Dijous, 13 de març, al començament de la classe, en Jaume ens va preguntar si volíem començar amb la preparació de cada grup de xerpes o amb el projecte de la història de la llengua i vam triar la primera opció. Ens vam unir per grups de xerpes per començar a treballar i el primer exercici era rumiar les preguntes que ens havíem de plantejar cada grup per assolir la matèria.
Tot seguit, tots el grups de xerpes les vam posar en comú i vam decidir la distribució de dies per exposar els temes. Seguidament, ens va manar que portéssim per al dia 20 (dijous) una estrofa d’una poesia de Joan Vinyoli o Monserrat Abelló en honor al Dia Mundial de la Poesia del 21 de març.
A continuació, en Jaume va demanar-nos que penséssim la idea del nostre text relatiu sobre la història de la llengua i que l’expresséssim en una sola línia. Després, havíem de pensar en una sola paraula el tema que representava el nostre relat i, per acabar, havíem de centrar-nos en el propi protagonista i el seu conflicte intern i extern.
Per al dia 18 de març, dimarts, hem de pensar en els “enemics” del protagonista, aquells que impossibiliten el seu objectiu. Finalment, ens va ensenyar unes imatges que ens donessin idees per als relats.
En la classe del dimarts 11/03/14, vam treballar la història de la llengua catalana dins el marc sociolingüístic.
En Jaume va començar la classe proposant-nos un exercici en què plantejava uns fets històrics i nosaltres havíem d’emmarcar-los dins el seu període. HISTÒRIA DE LA LLENGUA activitat
A continuació, vam poder fruir d’una explicació sobre la història de la nostra llengua des dels orígens fins als temps actuals. A qui li hagi picat el cuquet…. aquí teniu la sèrie d’història de Catalunya del Dragui .
Finalment, en grups, vam escollir un fet històric sobre el qual realitzarem un treball. L’organització dels grups és la següent:
Benvolguts alumnes dels cursos de català de Castelldefels,
Som els alumnes del curs intermedi 2 de català. Tenim el plaer d’informar-vos de les activitats programades per commemorar el Dia Mundial del Teatre que se celebrarà el proper dia 27 de març.
En primer lloc, el 27 de març a les 11 h el taller de teatre en català “Pocavergonya” farà una jornada de portes obertes a la Biblioteca Central de Castelldefels a la sala Ramon Fernàndez Jurado.
En segon lloc, l’endemà, 28 de març a les 10 h, en el mateix emplaçament tindrà lloc el teatrefòrum Terra Baixa, la vigència d’un clàssic.
Esperem la vostra assistència als actes programats.
Salutacions,
PD: recordeu que totes les activitats són gratuïtes i obertes a tothom.
Castelldefels, 13 de març de 2014
Informació jornada portes obertes al taller de teatre “Pocavergonya”
Informació teatrefòrum Terra baixa, la vigència d’un clàssic
Com hem celebrat el Dia Mundial del Teatre? Amb una sessió de biodansa a càrrec de la Mercedes, amb l’acompanyament musical de l’Edgar.
Gràcies!!
www.flickr.com/photos/blue_mountains_library
Dilluns vau comentar per parelles la lectura del conte que us vaig donar per llegir a casa. Prèviament vau buscar les paraules que no coneixíeu i vau intentar comprendre el text. Vau comentar si us havia agradat o no i per què. Hi va haver opinions per a tots els gustos. El contes que vau llegir van ser: Dissabte de bruixes (Històries de l’imaginari. Quaderns de cultura popular), La gran decisió (Joan Agut, Matadors & cia), Entre tot i res (Joan Barril, El Periódico, 6 de febrer del 2005), Quieta nit (Pere Calders, Cròniques de la veritat oculta), El dia de cada dia (Quim Monzó, Guadalajara) i Precipicis (Maria Mercè Roca, L’escrivent i altres contes). (Extrets del llibre Fem-ho fàcil. Suficiència 1. Ed. Barcanova)
Si voleu conèixer més sobre els contistes catalans:
El conte
Com que el nostre objectiu és fer una lectura expressiva del conte escollit vam parlar també de com havia de ser una bona lectura en veu alta i també vam escoltar:
Dimecres amb un altre text vau assajar la lectura en parelles. Vau resumir oralment el conte que havíeu llegit i vau decidir quin llegireu la setmana que ve.
Us enllaço el document amb els objectius d’aquestes últimes classes:
De deures us heu de mirar les fotocòpies que us vaig passar sobre l’estil directe i l’estil indirecte.
No us canseu! i cuideu-vos especialment la veu!
Bon dia,
Aquesta setmana hem continuat treballant les esses. Així doncs, hem fet i corregit els exercicis 14.9,, 14.10, 14.11, 14.12, 14.13 i 14.14. I de deures hem de fer els exercicis 14.15, 14.16 i 14.17.
A més, hem continuat preparant la intervenció oral. Per acabar d’enllestir-la, hem fet un esquema del text que havíem redactat. Si no vau venir, aquest és el document: preparant exposició oral 2
Finalment, ahir vau començar a presnetar les vostres cançons. Tots vam fer d’observadors i vam emplenar una graella per a cada orador. El document que heu de tenir emplenat un cop feta la vostra intervenció és el següent: avaluació expressió oral
Finalment, us vull dir que estic molt i molt satisfeta de la feina que heu fet i de la valentia que heu tingut per presentar davant de tota la classe la vostra cançó. Ahir vaig gaudir molt escoltant-vos. Va ser un plaer i ho vau fer molt i molt bé. De debò. Per tant, felicitas i ànims als que exposareu dimarts vinent! Tal com vam quedar, us enllaços les cançons de què van parlar els oradors d’ahir: l’Azucena, la Dilcia, la Lena, la Carme, la Raquel, la Yackie i la Montse.
http://www.youtube.com/watch?v=rKTNGKEPwxM
http://www.youtube.com/watch?v=wwQPDYQjqKk
Bon dia,
L’objectiu d’aquesta setmana ha estat redactar una carta per als companys dels altres cursos de català per informar-los de les activitats que hem organitzat per commemorar el Dia Mundial del Teatre.
En primer lloc, vam treballar alguns models de carta en què hi faltaven preposicions. Així, en vam veure alguns usos:
de: per expressar el que percebem amb els sentits…
Olor de colònia, pudor de tabac…
per: per indicar mesos i festes en l’expressió de temps i per indicar motiu o causa.
Vindré per Nadal
per a: per indicar destinació, beneficiari, finalitat…
Aquest regal és per a la meva germana
a : per indicar les parts del dia, per indicar lloc…
Al matí aniré a comprar
Visc a Gavà
A més, també vam veure que les preposicions a, en, amb i de desapareixen davant la cojunció que.
Confio en tu
Confio que arribaràs puntual
En segon lloc, vam analitzar un parell de cartes per veure els recursos que els autors empraven per mostrar proximitat. També vam fer un joc en què havíem de dir si uns connectors servien per iniciar un tema, per indicar temps, per marcar ordre o per concloure. El grup guanyador va ser el dels felins (gats i tigre). El proper dia ja us portaré el premi. 😉
Finalment, en grups vau redactar les cartes. Vam quedar que les penjaríeu com a comentari al blog. Així doncs, som-hi?
Bon cap de setmana!
Lourdes

Aquest dimart hem après a explicar com som. Això ens ha servit per jugar a Qui és qui? Nosaltres mateixos ens hem convertit en fitxes dels dos taulers.
En canvi, aquest dijous, primer hem descobert quins autors tenen algun carrer o alguna plaça dedicats:
Després, en grups hem planificat les quatre sessions de curs que ens queden:
Tot seguit, hem fet uns exercicis de repàs del curs.
Bon cap de setmana!!