• 8a sessió Intermedi 3

    Bon dia companys,

    Aquest últim dm. vam tenir una classe molt divertida !!!!

    Però, anem a pams.

    Primer vam corregir els deures que teníem. Eren de comprensió oral i comprensió lectora. El de comprensió oral, una mica complicat, ja que la persona que parlava era el Quim Monzó, i no se l´entenia gaire bé. De totes maneres, la Lourdes ens va tranquil·litzar dient-nos que a l´examen final no serà el Monzó qui intervingui. Gràcies.

     

    Acontinuació, vam escoltar el resum de la classe  del dia anterior, fet pel Jose Ruano.

    Molt bé, Jose! Estàs preparat i a punt d´examen, jiji.

     

    Seguidament, la Lourdes va repartir per grups els jocs que tenim entre mans, per repassar-los o acabar-los. Després ens va fer escriure una carta dirigida als segrestadors dels nostres 20 punts, per demanar-los que ens tornin els punts, després del gran treball que hem realitzat.

     

    Ens va donar una carta de mostra, amb les seves recomanacions, per saber com hem de  redactar-la.

     

    I ara sí, amb tota la classe amunt i avall, començàvem a jugar !!! Cada grup jugava amb els jocs dels altres grups . Quina imaginaçió tenim nois, i que bé ho fem, a quin més divertit. En el meu grup, vam poder jugar a dos jocs. Per tant, ens en falta un. Espero jugar-hi el proper dia. Ja en tinc ganes.

     

    Va estar molt bé, ja que és una manera de repassar el que havíem fet a classe  aquests últims dies, però sense pissarra.

     

    Per cert, trobo a faltar el kahoot!!

     

    Bé, ja m’acomiado. Vaig a preparar castanyes i panellets.

     

    Bona castanyada per tots. Ens veiem el dm.

     

    Elvira B D

     

     

    Article complet

  • Bàsic 1.

    tardor
    www.flickr.com/photos/manelzaera/8132865062
    Aquesta setmana hem treballat el vocabulari de la família. Si voleu saber més:
    La família

    vocabulari-relacions-familiars

    Si voleu practicar una mica més amb els possessius:

    Exercici de possessius 2

    possessius-angles-catala

    Per acabar, dilluns dia 31 se celebra La Castanyada. Aquí teniu la informació de Castelldefels:
    La castanyada

    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • E1 8a sessió

    Els objectius d’avui:

    • Llegir una resposta de l’assistent d’Angélica Dass
    • Pensar com volem que ens ajudi la fotògrafa
    • Repassar l’imperfet de subjuntiu

    Dimarts em vaig trobar aquest missatge a la bústia del correu electrònic

    Recordeu d’enviar-me l’àudio del missatge a l’Angélica Dass en la vostra llengua materna.

    Article complet

  • C2 3a sessió

    Els objectius de la sessió d’avui:

    • relatar un impacte
    • acordar com mantenim la nota del curs
    • acordar l’ús de xarxes socials
    • presentar el segon projecte del trimestre

    Sembla que per mantenir els 20 punts heu proposat l’acompliment d’unes tasques:

    20161027_124710

    Hem decidit crear un grup de Whatsapp.

    Hem presentat el segon projecte. Per treballar els continguts gramaticals, hem decidit organitzar petits grups que crearan un vídeo, similar a la campanya d’estiu de TV3. Hem format el grups d’experts26102016_continguts-gramaticals

    Per dijous: cal haver llegit l’episodi del Llibre de les bèsties.

    Si avui no heu vingut, no patiu. Aneu triant un contingut per al vídeo. Si tampoc teniu l’episodi, no passa res.

    Article complet

  • C2 2a sessió

    En la sessió d’ahir:

    Vam acordar:

    • llegir el capítol corresponent
    • consultar Optimot

    Article complet

  • E1 7a sessió

    Els objectius de la sessió d’avui eren:

    • acordar què incorporàvem dels quatre projectes presentats
    • establir els objectius del segon projecte
    • escriure una invitació a Angélica Dass

    invitacio-angelica-dass-1

     

    Article complet

  • 7a sessió Intermedi 3

    Bona tarda,

    El passat dimecres, quan vam arribar a la classe de català, la Lourdes ens estava esperant a la porta de la biblioteca perquè una altra vegada canviaven de classe.

    Ens va donar uns paperets que portaven paraules i lletres amb diferent colors.

    Tot seguit havíem de buscar  la seva parella. Eren paraules amb les seves abreviatures i sigla.

    Sigla:  Abreviació del nom d’una persona, d’una entitat, d’un partit, etc., formada per les primeres lletres de cadascuna de les diverses paraules que formen aquest nom (s’escriuen en majúscules i sense punt).

    Exemples:

    Institut d’Estudis Catalans                     IEC

    Número d’identificació fiscal                 NIF

    Codi Postal                                                 CP

     

    Abreviatura: És la representació d’una paraula o d’una frase per una o alguna de les seves lletres (s’escriuen en minúscules i acaben amb un punt)

    Exemples:

    agost                           ag.

    baixos                         bxs.

    entresòl                        entl.

    telèfon                         tel.

    àtic                              àt.

    plaça                           pl.

    planta                          pl.

     

    A continuació ens van donar un full amb una llista de paraules començades amb vocal o h i per parelles havien de posar davant de cada paraula l’article corresponent escollint entre: l’, el o la

     

     

    L’ Hora L’ Home
    L’ Aigua L’ Estiu
    L’ Oliva L’ Orenga
    L’ Esperança L’ Horari
    L’ Amistat L’ Ocell
    L’ Adreça L’ Exili
    La Ena L’ Abril
    La essa L’ Hivern
    La Història L’ Agost
    La Humitat L’ Octubre
    L’ Odontologia L’ Excepció
    La Humanitat L’ Embrió
    La Hisenda L’ Electricista
    La Isabel L’ Arbre
    L’ Orella L’ Arquitecte
    L’ Eutanàsia L’ Univers
    La Unió L’ Ull
    L’ Aranya L’ Euro
    L’ Armari
    L’ Albarà
    L’ Espai

    Els articles s’apostrofen:

    • Els articles definits ella davant els mots que comencen amb vocal o hac + vocal
    • Davant les siglesque comencen amb so vocàlic (l’IEC)

     

    Observacions:

    • La preposició de s’apostrofa sempre que la paraula següent comenci per vocal o hac + vocal
    • El + mot masculí sempre s’apostrofa

     

    No s’apostrofen:

    • L’article femení ladavant de paraules femenines que comencen amb iuhihu àtones
    • Davant de paraules que comencen amb un diftong creixent (i/u o hi/hu + vocal)
    • Davant el nom de les lletres.
    • Davant les sigles femenines que comencen amb i o u (la UOC)

     

    Més tard, la Lourdes va repartir les sol·licituds un cop corregides i va donar unes explicacions de com s’havien d’omplir:

    • La sol·licitud ha de ser breu
    • El seu objectiu és demanar alguna cosa i aconseguir-la
    • S’havien de posar les dades personals
    • L’adreça s’ha d’indicar amb abreviatures (c. Guadiana, 17, 2n 1a)

     

    Exemple:

     

    EXPOSO:

     

    Que …………… (idea) ………..

     

    Que …………….(2a idea) ………..

     

    Que ……………. (3a idea) ……….

     

     

    SOL·LICITO:

     

    Que valorin aquesta proposta.

     

     

    Signatura

     

     

    Castelldefels, 19 d’octubre de 2016

     

    I per fi arribem al millor moment de la classe ja que ens vam ajuntar els grups per acabar el joc que estàvem fent.

     

     

    José Ruano

     

     

     

    Article complet

  • Ideant la nostra aula

    Article complet

  • Bàsic 1. Les hores, els colors i les parts del cos

    saludar

    Font: pixabay.com

    Aquesta setmana hem fet molta feina:
    — Com es diuen les hores en català.

    Les hores

    — Paraules que serveixen per preguntar.

    interrogatius

    — Vocabulari de les parts del cos.

    Les parts del cos

    — Alguns adjectius per descriure persones. Per ex.: alt/baix, prim/gras, content/trist…

    — Els noms dels colors.
    Els colors

    Us espero la setmana que ve. Bon cap de setmana!

    Article complet

  • Què ens fa humans?

    headphones-690685_960_720

    Si voleu tornar a escoltar què vau respondre, cliqueu aquí.

    Si us va ser impossible venir el dia que vam valorar les intervencions, podeu avaluar la vostra. Descarregue-vos el document. avaluacio-inicial

    Article complet


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share