S’engega a Sant Martí un nou curs destinat a alumnes d’intermedi i suficiència o a persones que vulguin millorar la pronúncia del català amb un enfocament pràctic. També s’hi treballen algunes tècniques per a la lectura en veu alta. Pot ser útil a aquells alumnes que tenen dificultats per produir sons propis del català o que els fan bé, però que tenen problemes ortogràfics perquè no els discriminen i necessiten un reforç.
Curs pronúnciai lectura en veu alta
//
Article complet
Fes-ho córrer!
El Centre de Normalització Lingüística de Barcelona disposa d’una oferta de cursos de català de tots els nivells i en diverses franges horàries. La matrícula és oberta i continuada a tots els districtes de la ciutat.
Cartell Cursos català al CNL Barcelona
Article complet
Fes-ho córrer!
Si us agrada cuinar, en aquest receptari hi trobareu un munt de receptes per llepar-se’n els dits.
Article complet
Fes-ho córrer!
Si cliqueu el títol d’aquesta entrada anireu a parar a una pàgina amb un formulari de comentaris que podeu fer servir com a espai de discussió del curs.
Article complet
Fes-ho córrer!
Barnasants convida els alumnes a assistir gratuïtament a un dels concerts que hi ha a la llista. Voluntaris i distància també hi estan convidats.
Article complet
Fes-ho córrer!
És cert que aquest primer trimestre no hem estat gaire actius al blog… I és que ens hem centrat en alguns altres projectes i a tot no hem pogut arribar. Però justament un d’aquests projectes és el següent blog:
Club de lectura llegir per aprendre
Està pensat com un espai d’intercanvi de lectures obert a tothom (alumnes i no alumnes) i que combina l’activitat de lectura oberta amb contes per comentar i activitats dirigides a algun grup concret, com l’apartat de Contes contats i la lectura i Trobada amb l’autor.
Entreu i gaudiu per partida doble: primer de la lectura d’un conte i segon de les reflexions i opinions de les lectores i lectors. No deixeu de dir-hi la vostra. Comentar lectures lliurement en un blog és una pràctica lingüística extraordinària. La qualitat dels textos dels comentaristes assoleix nivells francament bons.
I parlant de lectors i lectores, un cop més la Dolors de l’S2 ha podat el seu magraner i de les branquetes i de les seves mans hàbils n’han sortit un munt de tionets que ha regalat a tot el grup i amb un d’aquets tions, us desitgem…
Tionet de magraner
BON NADAL I FELIÇ 2014!!!
Que aquest any que arriba sigui molt millor i que es compleixin els nostres somnis, però sobretot que no deixem de perseguir-los
//
Article complet
Fes-ho córrer!
Les nadales
Santa Nit: vídeo de Beth-Santa nit
El vint-i-cinc de desembre: vídeo Fum, fum, fum de Cris Juanico
El trineu: vídeo Raquel Xiberta, El trineu
Un camell d’orient: vídeo del Camell d’orient de Manel amb karaoke
En aquest web hi ha traduccions de la Stille Nacht (Santa Nit) a diferents idiomes.
Els reis de l’orient
Els reis reparteixen il·lusió a Barcelona: vídeo Els Reis Mags d’Orient reparteixen il·lusió a Barcelona de Btv
//
Article complet
Fes-ho córrer!
A tots aquells que us incorporeu aviat als cursos de català -o que ja ho heu fet-, us donem la benvinguda a aquest nou curs 2013-2014, contentes i contents amb la perspectiva de retrobar cares conegudes i de veure’n de noves.
Esperem que aquest blog us sigui útil i que el vostre pas pels cursos de Sant Martí sigui ben profitós: que trobeu amics, que intercanvieu receptes i anècdotes i que feu sortides…, i, ah sí, que perfeccioneu una miqueta la llengua!
//
Article complet
Fes-ho córrer!
Aquí teniu un receptari, treball que han fet els alumnes de l’S2 de dilluns i dimecres al matí. És un treball del grup d’una de les nostres seguidores habituals, la Neus. Gaudiu-lo!
Article complet
Fes-ho córrer!
Per als alumnes del curs intermedi 3 que es fa a l’IES Salvador Espriu: aquí teniu les solucions dels exercicis de repàs que vam veure a classe.
Col·loquialismes i incorreccions
Exercicis diversos 1
Exercicis diversos 2
Ah, crec que també us devia la solució de la fitxa dels QUE:
Aparegué al mercat el llibre QUE ara vos presentem. RELATIU ÀTON
Toni era el nom amb QUÈ l’anomenaven els seus familiars. RELATIU TÒNIC: QUÈ
Va afluixar les pràctiques religioses QUE li havien inculcat els seus pares. RELATIU ÀTON
Va pensar QUE li agradaria viatjar pel món. CONJUNCIÓ
No sabia QUÈ li diria. INTERROGATIU: QUÈ
QUE felices deuen ser aquelles persones! EXCLAMATIU
QUÈ et passa? INTERROGATIU: QUÈ
M’agrada això QUE em dius. RELATIU SUBSTANTIU: QUE
No sé per QUÈ estàs felicitant-me. INTERROGATIU: QUÈ
Va arribar un dia en QUÈ Lluís va començar a cantar de nit. RELATIU TÒNIC: QUÈ
Aquest cotxe i el (cotxe) QUE duu Joan són iguals. RELATIU SUBSTANTIU: QUE
Li done la meua paraula d’honor QUE consideraré la seua proposta. CONJUNCIÓ
Article complet
Fes-ho córrer!