L’Optimot celebra 10 anys amb uns 100 milions de consultes lingüístiques resoltes
L’Optimot, el servei de consultes lingüístiques sobre la llengua catalana que ofereix la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura, amb la col·laboració de l’Institut d’Estudis Catalans i del TERMCAT, celebra que fa deu anys que es va posar en funcionament.
L’Optimot compta amb un servei automàtic de consultes lingüístiques en línia i un Servei d’Atenció Personalitzada (SAP), que respon directament les consultes dels usuaris i alimenta el cercador amb la nova informació elaborada per resoldre els dubtes. En aquests deu anys, el SAP, que compta amb més de 12.000 usuaris registrats, ha atès més de 60.000 consultes. El cercador, que es va posar en funcionament uns mesos abans que el SAP, ha rebut durant aquest temps uns 100 milions de cerques. L’eina, que té com a objectiu facilitar a la ciutadania la comunicació de qualitat en llengua catalana, ha esdevingut un referent a l’hora d’escriure bé i de manera autònoma en català. Només l’any 2017 s’hi van fer 15 milions de cerques.
Concurs #Optimot10
Per celebrar els 10 anys, Política Lingüística convoca el concurs en línia #Optimot10, amb el lema Optimot, 10 anys donant respostes!, que tindrà lloc del 19 al 23 de novembre. El concurs es basa en el coneixement del cercador mateix i de les seves eines i canals. És obert a tothom i especialment a les persones usuàries fidels del servei, que han ajudat a enriquir el cercador amb les seves consultes i propostes.
Cap comentari
Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.